Piyasadaki en heyecan verici sedanlardan birisi.
Bir Subaru WRX STI almak sizi ralli pilotuna dönüştürmüyor - tıpkı Spiderman kostümü giyince duvarlara tırmanma yetisine kavuşmadığınız gibi. Ancak harika performansı ve yüksek geri bildirim kabiliyetiyle STI, tüm sürüşlerin ralli aracındaymış gibi geçmesini sağlayabiliyor. Sağlam performansı ve her an heyecan vermesiyle STI, piyasadaki en keyifli sedanlardan birisi olmayı sürdürüyor.
Toggle POIs
Artılar
Bas, bas, bas. STI'ın motoru, güce ulaşmanız için çabalamanızı istiyor çünkü maksimum tork 4,000 d/d öncesinde gelmiyor. Turbo basıncı dolduğu anda öyle bir ivmelenme geliyor ki, vites geçişleri birbirinin hemen ardına sıralanıyor. 6 ileri manuel şanzımanın son derece dar olan vites yollarını devri yüksek tutacak şekilde kullandığınızda STI 305 bg'den daha fazlasına sahipmiş hissi veriyor. Rölanti devrindeki kükremesinden devirler arttıkça gelen homurtuya kadar ses konusu da gayet güzel.
Dön, dön, dön. Standar tWRX ve birçok modern aracın aksine STI, hâlâ yönlendirme takviyesinde elektrik yerine hidrolik sistemden yararlanıyor. Aracın agresif süspansiyon sistemiyle birlikte çalışan ve sürücüye ön tekerleklerin tutunmasıyla ilgili sürekli iyi seviyede geri bildirim veren bu düzen, Yokohama Advan Sport V105 lastiklerle birlikte harika bir sürüş deneyimi sağlıyor.
İyileştirilmiş frenler. Neon sarısı fren kaliperlerini fark ettiniz mi? 2018 STI, yeniden tasarlanmış Brembo kaliperlere ve daha büyük disklere sahip. Ön frenlerde artık 4 değil 6 pistonlu kaliperler kullanılıyor ve rotor çapı 1.5 cm kadar artmış. Arka kısımda ise disk çapı 1 cm büyümüş. Önceki STI'ların -ister caddede olsun, ister pistte olsun- fren performansından hiçbir zaman şikâyet etmedim fakat otomobil üreticilerinin performans modellerinde durma gücünü iyileştirmesini görmek güzel bir şey. Subaru, yeni kaliperlerin daha sıkı olduğunu söylüyor. Bunu pedal hissiyatından anlayabiliyorsunuz.
Oldukça kullanışlı. Artık hatchback türevi olmayabilir fakat STI sedan, kullanışlılık anlamında hiç de geri kalmıyor. Geniş bir açıklığı olan bagaj 340 litre hacim sunuyor. Kolayca katlanan arka koltuklar yatırıldığında bu alan çok daha genişliyor. 2018 model araçta daha fazla eşya taşıma ihtiyacına karşılık tavan rayları da var.
Eksiler
Standart WRX de oldukça güzel. STI, WRX ile karşılaştırıldığında ona göre daha sert ayarlı, daha homurtulu, günlük kullanımda daha çok turbo gecikmesi yaşatıyor ve daha pahalı. Ya ben yaşlanıyorum, ya da STI günlük kullanım ihtiyaçlarıma göre biraz fazla sert kalıyor. Eğer sürekli bir yarış pisti veya rallikros parkuru ziyaret etmeyi planlamıyorsanız standart WRX, neredeyse STI kadar eğlenceli kullanımı ve daha az olumsuz özelliğiyle daha iyi bir seçenek.
Alışma süreci istiyor. Aceleci kavrama noktası ve keskin gaz tepkisi dolayısıyla STI, sürücünün düşük hızlarda sakin gidebilmesi için zihinsel bir alışma süreci istiyor. Sürüş modu seçicisini Intelligent'te bırakın çünkü Sport ve Sport Sharp gaz tepkisini çok daha hassas seviyelere taşıyor.
Arka kanat. Performans araçlarında agresif tasarımı destekliyorum, özellikle aerodinamik performansı iyi etkiliyorsa. Ancak STI'ın arka kanadı o kadar büyük ve saçma ki, üzerine polisler için "Beni hemen çevirmeye alın" veya kızlar için "Aracı kullanana telefon numaranızı vermeyin" yazılı bir sticker yapıştırsanız yeridir. Neyse ki arka kanat iptali fabrika çıkışı bir opsiyon.
– Detroit, Michigan
2018 SUBARU WRX STI
MOTRTurbo beslemeli 2.5 litre, H4 (Boxer)
MOTOR GÜCÜ305 bg / 393 Nm
ŞANZIMAN6 ileri manuel
YAKIT TÜKETİMİŞehir içi 13.8 / Şehir dışı 10.7 / Karma 12.4 (l / 100 km, EPA)
ÇEKİŞ TİPİDört tekerlekten çekiş
AĞIRLIK1,599 kg
KOLTUK KAPASİTESİ5
BAGAJ HACMİ340 litre
BAZ FİYAT36,095 $ (A.B.D. Fiyatı)
TEST EDİLEN MODELİN FİYATI39,455 $ (A.B.D. Fiyatı)
Bir Subaru WRX STI almak sizi ralli pilotuna dönüştürmüyor - tıpkı Spiderman kostümü giyince duvarlara tırmanma yetisine kavuşmadığınız gibi. Ancak harika performansı ve yüksek geri bildirim kabiliyetiyle STI, tüm sürüşlerin ralli aracındaymış gibi geçmesini sağlayabiliyor. Sağlam performansı ve her an heyecan vermesiyle STI, piyasadaki en keyifli sedanlardan birisi olmayı sürdürüyor.
Toggle POIs
Artılar
Bas, bas, bas. STI'ın motoru, güce ulaşmanız için çabalamanızı istiyor çünkü maksimum tork 4,000 d/d öncesinde gelmiyor. Turbo basıncı dolduğu anda öyle bir ivmelenme geliyor ki, vites geçişleri birbirinin hemen ardına sıralanıyor. 6 ileri manuel şanzımanın son derece dar olan vites yollarını devri yüksek tutacak şekilde kullandığınızda STI 305 bg'den daha fazlasına sahipmiş hissi veriyor. Rölanti devrindeki kükremesinden devirler arttıkça gelen homurtuya kadar ses konusu da gayet güzel.
Dön, dön, dön. Standar tWRX ve birçok modern aracın aksine STI, hâlâ yönlendirme takviyesinde elektrik yerine hidrolik sistemden yararlanıyor. Aracın agresif süspansiyon sistemiyle birlikte çalışan ve sürücüye ön tekerleklerin tutunmasıyla ilgili sürekli iyi seviyede geri bildirim veren bu düzen, Yokohama Advan Sport V105 lastiklerle birlikte harika bir sürüş deneyimi sağlıyor.
İyileştirilmiş frenler. Neon sarısı fren kaliperlerini fark ettiniz mi? 2018 STI, yeniden tasarlanmış Brembo kaliperlere ve daha büyük disklere sahip. Ön frenlerde artık 4 değil 6 pistonlu kaliperler kullanılıyor ve rotor çapı 1.5 cm kadar artmış. Arka kısımda ise disk çapı 1 cm büyümüş. Önceki STI'ların -ister caddede olsun, ister pistte olsun- fren performansından hiçbir zaman şikâyet etmedim fakat otomobil üreticilerinin performans modellerinde durma gücünü iyileştirmesini görmek güzel bir şey. Subaru, yeni kaliperlerin daha sıkı olduğunu söylüyor. Bunu pedal hissiyatından anlayabiliyorsunuz.
Oldukça kullanışlı. Artık hatchback türevi olmayabilir fakat STI sedan, kullanışlılık anlamında hiç de geri kalmıyor. Geniş bir açıklığı olan bagaj 340 litre hacim sunuyor. Kolayca katlanan arka koltuklar yatırıldığında bu alan çok daha genişliyor. 2018 model araçta daha fazla eşya taşıma ihtiyacına karşılık tavan rayları da var.
Eksiler
Standart WRX de oldukça güzel. STI, WRX ile karşılaştırıldığında ona göre daha sert ayarlı, daha homurtulu, günlük kullanımda daha çok turbo gecikmesi yaşatıyor ve daha pahalı. Ya ben yaşlanıyorum, ya da STI günlük kullanım ihtiyaçlarıma göre biraz fazla sert kalıyor. Eğer sürekli bir yarış pisti veya rallikros parkuru ziyaret etmeyi planlamıyorsanız standart WRX, neredeyse STI kadar eğlenceli kullanımı ve daha az olumsuz özelliğiyle daha iyi bir seçenek.
Alışma süreci istiyor. Aceleci kavrama noktası ve keskin gaz tepkisi dolayısıyla STI, sürücünün düşük hızlarda sakin gidebilmesi için zihinsel bir alışma süreci istiyor. Sürüş modu seçicisini Intelligent'te bırakın çünkü Sport ve Sport Sharp gaz tepkisini çok daha hassas seviyelere taşıyor.
Arka kanat. Performans araçlarında agresif tasarımı destekliyorum, özellikle aerodinamik performansı iyi etkiliyorsa. Ancak STI'ın arka kanadı o kadar büyük ve saçma ki, üzerine polisler için "Beni hemen çevirmeye alın" veya kızlar için "Aracı kullanana telefon numaranızı vermeyin" yazılı bir sticker yapıştırsanız yeridir. Neyse ki arka kanat iptali fabrika çıkışı bir opsiyon.
– Detroit, Michigan
2018 SUBARU WRX STI
MOTRTurbo beslemeli 2.5 litre, H4 (Boxer)
MOTOR GÜCÜ305 bg / 393 Nm
ŞANZIMAN6 ileri manuel
YAKIT TÜKETİMİŞehir içi 13.8 / Şehir dışı 10.7 / Karma 12.4 (l / 100 km, EPA)
ÇEKİŞ TİPİDört tekerlekten çekiş
AĞIRLIK1,599 kg
KOLTUK KAPASİTESİ5
BAGAJ HACMİ340 litre
BAZ FİYAT36,095 $ (A.B.D. Fiyatı)
TEST EDİLEN MODELİN FİYATI39,455 $ (A.B.D. Fiyatı)