Herkese merhabalar,
Böyle bir konuyu neden açma gereği duydum oradan başlayalım. Hepinizin bildiği gibi Subaru markası diğer araçlara göre karaketeri olan araçlar üretmektedir. Öncelikle seri üretimde boxer motoru tercih etmiş iki markadan biridir. Bununla beraber bugün Subaru diyince aklımıza gelen simetrik AWD de Subaru'yu Subaru yapan bir başka özelliğidir. Bu ve bunun gibi Subaru'nun kullandığı başka özellikler Subaru'yu yeni tanımaya başlayan insanlar tarafından ya yeterince bilinmemekte ya da eksik veya yanlış bilinmektedir. Bazısı da evet simetrik AWD'yi duydum ama ne olduğunu bilmiyorum demektedirler. Bu konu Subaru'nun kullandığı teknolojileri bir nebze de olsun açıklamaya çalışmak için açılmıştır. Terimlerin açıklamalarını, tanımlarını ve örneklerini verirken Subaru'nun resmi sitelerinden bilgi almaya çalıştım (Kaynaklarını da mümkün olduğunca maddelerinn sonuna eklemeye çalıştım.Unuttuklarım olmuşsa affola.). Bilgi bulamadığım yerlerde kendi bildiklerimi yazıp kendi örneklerimi vermeye çalıştım. Bunların arasında hatalı bilgiverilmiş olabilir, eksik kalmış yerler olabilir vs. Eğer düzeltmek ya da eklemek istedikleriniz varsa konunun altına yazmanızı rica ediyorum. Böylelikle daha doğru ve daha zengin bir bilgi bankamız olmuş olur diye düşünüyorum. Şimdiden katkılarınız için teşekkür ediyorum ve müsadenizle maddelerimize geçiyorum.
BOXER Motor: SUBARU BOXER Motor, 180 derece açıyla karşılıklı yatay konumlandırılan pistonları sayesinde diğer motor tiplerine oranla daha alçak bir profil ortaya koyar. Bu yapı motor ve bununla birlikte araca daha düşük bir ağırlık merkezi ve daha dengeli bir ağırlık dağılımı kazandırır. Ayrıca pistonların hareketleri birbirleriyle uyumludur ve bu da titreşimi azaltmaya yardımcı olur.
https://www.subaru-global.com/ebrochure/...index.html
e-boxer: Yeni nesil SUBARU e-BOXER, sportif sürüş keyfinin yanında, zorlu yollarda bile sessiz ve titreşimsiz, konforlu bir kabin sağlamak için SUBARU BOXER motoru elektrikli motorla birleştirir.
Yol tutuşun ekstra ağırlık nedeniyle diğer elektrik motor destekli otomobillerin zorlanabileceği durumlarda, SUBARU e-BOXER bileşenlerinin stratejik olarak yerleştirilmesi, genel araç dengesini korur.
SUBARU e-BOXER, benzinli araçların hızlanma değerlerinin üzerinde bir performans sunar. Hem heyecan verici otoyol performansı, hem de çamurlu veya engebeli yollarda güvenli sürüş sağlar.
https://www.bayraktar-otomotiv.com/subar...er-e-BOXER
H6: V6 Motorun Subaru' nun yatay boxer motor tipolojisine uyarlanmış halidir diyebiliriz. Altı silindir vardır; silindirlerin yerleşimi H harfi şeklinde olduğu için bu adı almıştır; Tıpkı yerleşimi V şeklinde olduğu ve 6 silindirden ibaret olduğu için V6 altı motor adlandırması gibi.
DIT: Direct Injection Turbo Tam adı Horizontally Opposed Direct Injection Turbo
EJ20: Subaru’nun 2.0 litre hacmindeki motoru
EJ25: Subaru'nun 2.5 litre hacmindeki motoru
DOHC: Double Over Head Cam . Üstten Çift Ekzantrik kullanan motor teknolojisi.
SOHC: Single Over Head Cam. Üstten Tek Egzantrik Mili.
Simetrik AWD: Symetrical All Wheel Drive .Uzunlamasına monte edilmiş bir yatay-karşıt motor SUBARU BOXER ve simetrik olarak tasarlanmış bir dört çeker güç aktarma organından oluşan Simetrik AWD, Subaru’nun en iyi denge, güvenlik ve yol performansı için odaklandığı bir sistemdir. Bu eşsiz güç aktarma organı, elli yıldan uzun bir süre önce dünyanın ilk (dört çeker) binek aracının piyasaya sürülmesinden bu yana Subaru gelişiminin merkezi olmuştur. Yatay-karşıt motordan arka diferansiyele kadar tüm çekiş sistemi, düz ve simetrik bir hatta monte edilmiştir. Araç içinde yere yakın konumlandırılabilen uzunlamasına monte edilmiş yatay-karşıt motorun özellikleri, ağırlık merkezini olabildiğince aşağıya çekebilmek ve aracın kendi ağırlık merkezine doğru (yakınlaştırmak) için maksimum seviyeye getirilmiştir. Bu üstün ağırlık dengesinin sunduğu üstün performans, her zaman maksimum denge için virajlarda ya da fren yapıldığı sırada oluşan şasi savrulmasını ve kaymasını kısıtlamak için üstün dört çeker sistemiyle birlikte çalışmaktadır. Bunun sonucunda şasi sarsıntıları azalır ve sürüş konforu artar; tüm yolcular için seyahat daha keyifli hale gelir.
Önden çekişli veya arkadan itişli araçlarda güç dört çeker araçlarda olduğu gibi yola iletilmediğinden çekişin olduğu tekerlekler aşırı yüklere maruz kalabilmektedir. Virajlarda araç üzerinde etkili olan yanal kuvvetler ve buna bağlı olarak oluşabilecek çekiş düşüklüğü aracın viraj dışında kalan çekiş gücünün iletildiği tekerleğe doğru ani yön değişimine sebep olur. Diğer taraftan AWD sistemleri, gücü dengeli bir şekilde dört tekerlek arasında dağıtır. Böylece, aracın gittiği yönde yol tutuş kaybı olmadığından, araç virajı alırken bile mümkün olan en dengeli yol tutuşu gerçekleşir. Eğer kaygan yollarda tekerleklerden biri çekiş kaybetmeye başlarsa, bu durumu telafi etmek için diğer üç tekerlek gerekli çekişi sunar. Böylece önden ve arkadan çekişli sistemlere kıyasla, daha fazla çekiş daha fazla güvenlik sunulur. Aynı güç düzeylerinde, ikiye kıyasla dört çekişli sistemlerde hızlanma da daha iyidir. Bunun yanında yalnızca Subaru’da mevcut olan Simetrik dört çeker ise tüm sistemin araç içinde yere daha yakın konumlandırılmasını sağlar. Daha düşük ağırlık merkezi, virajlarda daha dengeli (sürüş karakteri oluşması) ile doğrudan ilişkilidir. Simetrik dört çeker sisteminin bu özellikleri, sürücünün daha rahat bir sürüş gerçekleştirmesine olanak sağlayarak farklı sürüş koşulları altında da daha dengeli bir sürüş sunar. Bu eşsiz sistem, ister şehir içinde ister otoyolda, isterse de zorlu arazilerde olsun yol dengesi bakımından diğer çekiş sistemlerinden çok daha öndedir.
X-MODE: X-Mode sürücünün zorlu yol koşullarında daha güvenle yol almasına yardımcı oluyor. X-Mode butonuna basılmasıyla birlikte sistem; motor, şanzıman, AWD, frenler ve diğer komponentlerin kontrolünü kötü yollarda ve kaygan zeminlerde daha güvenli bir sürüş sağlamak üzere ele alıyor.
SI-DRIVE: Subaru Intelligent Drive /Subaru Akıllı Sürüş Sistemi. Programlanmış üç farklı sürüş modunu barındıran Subaru Akıllı Sürüş (SI-DRIVE) sürücünün sürüş stili, yol koşulları veya sürüş şartlarındaki anlık değişimlere bağlı olarak aktarma organlarının tepkilerini ayarlıyor. Çok hızlı bir şekilde gaz tepkilerini ve şanzıman oranlarını ayarlayan sistem böylece sürücünün her daim en iyi performansı elde etmesini sağlıyor.
1- Akıllı Mod: SI-DRIVE, anlık sürüş ve çevresel faktörlere bağlı olarak Akıllı modu devreye sokuyor. Sistem sürüş şartları ve verimlilik arasında ideal dengeyi sağlayacak şekilde gaz tepkilerini ayarlıyor.
2- Spor Mod: Tüm sürüş hızlarında dengeli bir motor performansı sunan Spor mod, yüksek tork üretimiyle yüksek çekiş gücüne sahip daha akıcı bir sürüşü beraberinde getiriyor.
3- Spor-Sert Mod: Motorun sahip olduğu bütün performansı açığa çıkartan Spor-sert mod, performans beklentilerinize en iyi cevabı veriyor. Sürücünün komutlarına anında cevap veren motor etkin bir hızlanma performansı sunuyor. Spor-sert modda sekiz-ileri şanzımanı kumanda eden - tıpkı 8 ileri vitesli manuel bir şanzıman gibi - ve direksiyon üzerinde bulunan vites kollarını kullanarak motor performansını daha etkin bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
EYESIGHT: Drive Assist Technology/ Sürüş desktek sistemi. EyeSight sistemi, daha güvenli ve konforlu bir sürüş sağlamak ve sürücü yorgunluğunu azaltmak amacıyla sürücüye yardımcı olmak için bir dizi fonksiyonlar kullanan bir sürüş destek sistemidir. EyeSight teknolojisi, SUBARU için özel olarak tasarlanmış streo kameralar tarafından oluşturulan görüntüleri kullanarak öndeki aracı, engelleri, trafik yol şeritlerini ve diğer unsurları algılar.
EyeSight sistemi, tümü sürücünün vereceği kararlarda kendisine yardımcı olmak ve sürücü konfor ve rahatlığını artırmak için tasarlanmış Adaptif Hız Kontrolü (Adaptive Cruise Control), Önde Giden Araç Hareket Etti Uyarısı (Lead Vehicle Start Alert), Şeritten Ayrılma Uyarısı (Lane Departure Warning) ve Şeritte Gezinme Uyarısı (Lane Sway Warning) gibi özellikler dahil, SUBARU'dan temin edebileceğiniz en son sürücü yardım özelliklerini içermektedir.
https://www.subaru.com.tr/Files/UserGuid...482c31.pdf
CVT: CVT (Continuously Variable Transmission) Sürekli Değişken Aktarım anlamına gelir. Bu yenilikçi teknoloji, yakıt tüketiminin azalmasına yardımcı olmak amacıyla SUBARU BOXER motor ve Simetrik Sürekli Dört Çeker sisteminde kusursuz çalışmak üzere tasarlanmıştır. Kademesiz dişli oranı, yakıt ekonomisini iyileştirmek için motorun optimum güç aralığında çalışmasına olanak tanırken, hafif ve kompakt tasarımı da aracın çevikliğini korumasına yardımcı olur.
Bu eşsiz şanzıman, motoru en ideal devir seviyesinde tutarak ve vites değişimi sırasında normalde yaşanan moment kaybını ortadan kaldırarak yakıt verimliliğini artırır. Lineartronic CVT donanımlı modeller, sportif bir manuel mod ve direksiyonda yer alan vites kumandaları ile daha fazla kontrol sunarak daha yüksek devirlere ve motor gücüne ulaşmanızı sağlar.
4EAT/ 5EAT: Subaru nun tork konvertörlü şanzımanı.Daha çok 2013 öncesi modellerinde kullanılmıştır.
AVCS: Active Valve Control System - Aktif Valf Kontrol Sistemi. Subaru'nun 2004 ve sonrasında araçlarında kullandığı bir sistemdir. Adı üstünde aracın valflerini aktif olarak denetleyen, müdahale eden ve düzenleyen bir sistemdir. Hyundai' da karşılığı CVVT, Honda da VTEC'dir adı. Yakıt ekonomisine katkı sağlar.
VDC: Vehicle Dynamic Control/ Dinamik Araç Kontrolü. Sürüş güvenliği için geliştirilmiş bir sistemdir. ESP gibi çevre birimlerden aldığı verileri sürekli işleyerek aracın durumunu kontrol eder.
WRX: World Rally Experimental
STI: Subaru Tecnica International. Subaru'nun Japonya modifikasyon bölümü (Japonya Beygir Kurumu)
SSM: Subaru Select Monitor. Subaru' nun arıza tesbit cihazı.
Şimdilik bu kadar. Bazı maddelerin çok yetersiz kaldığının farkındayım. Zaman içinde eklemelerle ve sizlerin de katkılarıyla inşallah daha da zenginleşecektir.
Böyle bir konuyu neden açma gereği duydum oradan başlayalım. Hepinizin bildiği gibi Subaru markası diğer araçlara göre karaketeri olan araçlar üretmektedir. Öncelikle seri üretimde boxer motoru tercih etmiş iki markadan biridir. Bununla beraber bugün Subaru diyince aklımıza gelen simetrik AWD de Subaru'yu Subaru yapan bir başka özelliğidir. Bu ve bunun gibi Subaru'nun kullandığı başka özellikler Subaru'yu yeni tanımaya başlayan insanlar tarafından ya yeterince bilinmemekte ya da eksik veya yanlış bilinmektedir. Bazısı da evet simetrik AWD'yi duydum ama ne olduğunu bilmiyorum demektedirler. Bu konu Subaru'nun kullandığı teknolojileri bir nebze de olsun açıklamaya çalışmak için açılmıştır. Terimlerin açıklamalarını, tanımlarını ve örneklerini verirken Subaru'nun resmi sitelerinden bilgi almaya çalıştım (Kaynaklarını da mümkün olduğunca maddelerinn sonuna eklemeye çalıştım.Unuttuklarım olmuşsa affola.). Bilgi bulamadığım yerlerde kendi bildiklerimi yazıp kendi örneklerimi vermeye çalıştım. Bunların arasında hatalı bilgiverilmiş olabilir, eksik kalmış yerler olabilir vs. Eğer düzeltmek ya da eklemek istedikleriniz varsa konunun altına yazmanızı rica ediyorum. Böylelikle daha doğru ve daha zengin bir bilgi bankamız olmuş olur diye düşünüyorum. Şimdiden katkılarınız için teşekkür ediyorum ve müsadenizle maddelerimize geçiyorum.
BOXER Motor: SUBARU BOXER Motor, 180 derece açıyla karşılıklı yatay konumlandırılan pistonları sayesinde diğer motor tiplerine oranla daha alçak bir profil ortaya koyar. Bu yapı motor ve bununla birlikte araca daha düşük bir ağırlık merkezi ve daha dengeli bir ağırlık dağılımı kazandırır. Ayrıca pistonların hareketleri birbirleriyle uyumludur ve bu da titreşimi azaltmaya yardımcı olur.
https://www.subaru-global.com/ebrochure/...index.html
e-boxer: Yeni nesil SUBARU e-BOXER, sportif sürüş keyfinin yanında, zorlu yollarda bile sessiz ve titreşimsiz, konforlu bir kabin sağlamak için SUBARU BOXER motoru elektrikli motorla birleştirir.
Yol tutuşun ekstra ağırlık nedeniyle diğer elektrik motor destekli otomobillerin zorlanabileceği durumlarda, SUBARU e-BOXER bileşenlerinin stratejik olarak yerleştirilmesi, genel araç dengesini korur.
SUBARU e-BOXER, benzinli araçların hızlanma değerlerinin üzerinde bir performans sunar. Hem heyecan verici otoyol performansı, hem de çamurlu veya engebeli yollarda güvenli sürüş sağlar.
https://www.bayraktar-otomotiv.com/subar...er-e-BOXER
H6: V6 Motorun Subaru' nun yatay boxer motor tipolojisine uyarlanmış halidir diyebiliriz. Altı silindir vardır; silindirlerin yerleşimi H harfi şeklinde olduğu için bu adı almıştır; Tıpkı yerleşimi V şeklinde olduğu ve 6 silindirden ibaret olduğu için V6 altı motor adlandırması gibi.
DIT: Direct Injection Turbo Tam adı Horizontally Opposed Direct Injection Turbo
EJ20: Subaru’nun 2.0 litre hacmindeki motoru
EJ25: Subaru'nun 2.5 litre hacmindeki motoru
DOHC: Double Over Head Cam . Üstten Çift Ekzantrik kullanan motor teknolojisi.
SOHC: Single Over Head Cam. Üstten Tek Egzantrik Mili.
Simetrik AWD: Symetrical All Wheel Drive .Uzunlamasına monte edilmiş bir yatay-karşıt motor SUBARU BOXER ve simetrik olarak tasarlanmış bir dört çeker güç aktarma organından oluşan Simetrik AWD, Subaru’nun en iyi denge, güvenlik ve yol performansı için odaklandığı bir sistemdir. Bu eşsiz güç aktarma organı, elli yıldan uzun bir süre önce dünyanın ilk (dört çeker) binek aracının piyasaya sürülmesinden bu yana Subaru gelişiminin merkezi olmuştur. Yatay-karşıt motordan arka diferansiyele kadar tüm çekiş sistemi, düz ve simetrik bir hatta monte edilmiştir. Araç içinde yere yakın konumlandırılabilen uzunlamasına monte edilmiş yatay-karşıt motorun özellikleri, ağırlık merkezini olabildiğince aşağıya çekebilmek ve aracın kendi ağırlık merkezine doğru (yakınlaştırmak) için maksimum seviyeye getirilmiştir. Bu üstün ağırlık dengesinin sunduğu üstün performans, her zaman maksimum denge için virajlarda ya da fren yapıldığı sırada oluşan şasi savrulmasını ve kaymasını kısıtlamak için üstün dört çeker sistemiyle birlikte çalışmaktadır. Bunun sonucunda şasi sarsıntıları azalır ve sürüş konforu artar; tüm yolcular için seyahat daha keyifli hale gelir.
Önden çekişli veya arkadan itişli araçlarda güç dört çeker araçlarda olduğu gibi yola iletilmediğinden çekişin olduğu tekerlekler aşırı yüklere maruz kalabilmektedir. Virajlarda araç üzerinde etkili olan yanal kuvvetler ve buna bağlı olarak oluşabilecek çekiş düşüklüğü aracın viraj dışında kalan çekiş gücünün iletildiği tekerleğe doğru ani yön değişimine sebep olur. Diğer taraftan AWD sistemleri, gücü dengeli bir şekilde dört tekerlek arasında dağıtır. Böylece, aracın gittiği yönde yol tutuş kaybı olmadığından, araç virajı alırken bile mümkün olan en dengeli yol tutuşu gerçekleşir. Eğer kaygan yollarda tekerleklerden biri çekiş kaybetmeye başlarsa, bu durumu telafi etmek için diğer üç tekerlek gerekli çekişi sunar. Böylece önden ve arkadan çekişli sistemlere kıyasla, daha fazla çekiş daha fazla güvenlik sunulur. Aynı güç düzeylerinde, ikiye kıyasla dört çekişli sistemlerde hızlanma da daha iyidir. Bunun yanında yalnızca Subaru’da mevcut olan Simetrik dört çeker ise tüm sistemin araç içinde yere daha yakın konumlandırılmasını sağlar. Daha düşük ağırlık merkezi, virajlarda daha dengeli (sürüş karakteri oluşması) ile doğrudan ilişkilidir. Simetrik dört çeker sisteminin bu özellikleri, sürücünün daha rahat bir sürüş gerçekleştirmesine olanak sağlayarak farklı sürüş koşulları altında da daha dengeli bir sürüş sunar. Bu eşsiz sistem, ister şehir içinde ister otoyolda, isterse de zorlu arazilerde olsun yol dengesi bakımından diğer çekiş sistemlerinden çok daha öndedir.
X-MODE: X-Mode sürücünün zorlu yol koşullarında daha güvenle yol almasına yardımcı oluyor. X-Mode butonuna basılmasıyla birlikte sistem; motor, şanzıman, AWD, frenler ve diğer komponentlerin kontrolünü kötü yollarda ve kaygan zeminlerde daha güvenli bir sürüş sağlamak üzere ele alıyor.
SI-DRIVE: Subaru Intelligent Drive /Subaru Akıllı Sürüş Sistemi. Programlanmış üç farklı sürüş modunu barındıran Subaru Akıllı Sürüş (SI-DRIVE) sürücünün sürüş stili, yol koşulları veya sürüş şartlarındaki anlık değişimlere bağlı olarak aktarma organlarının tepkilerini ayarlıyor. Çok hızlı bir şekilde gaz tepkilerini ve şanzıman oranlarını ayarlayan sistem böylece sürücünün her daim en iyi performansı elde etmesini sağlıyor.
1- Akıllı Mod: SI-DRIVE, anlık sürüş ve çevresel faktörlere bağlı olarak Akıllı modu devreye sokuyor. Sistem sürüş şartları ve verimlilik arasında ideal dengeyi sağlayacak şekilde gaz tepkilerini ayarlıyor.
2- Spor Mod: Tüm sürüş hızlarında dengeli bir motor performansı sunan Spor mod, yüksek tork üretimiyle yüksek çekiş gücüne sahip daha akıcı bir sürüşü beraberinde getiriyor.
3- Spor-Sert Mod: Motorun sahip olduğu bütün performansı açığa çıkartan Spor-sert mod, performans beklentilerinize en iyi cevabı veriyor. Sürücünün komutlarına anında cevap veren motor etkin bir hızlanma performansı sunuyor. Spor-sert modda sekiz-ileri şanzımanı kumanda eden - tıpkı 8 ileri vitesli manuel bir şanzıman gibi - ve direksiyon üzerinde bulunan vites kollarını kullanarak motor performansını daha etkin bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
EYESIGHT: Drive Assist Technology/ Sürüş desktek sistemi. EyeSight sistemi, daha güvenli ve konforlu bir sürüş sağlamak ve sürücü yorgunluğunu azaltmak amacıyla sürücüye yardımcı olmak için bir dizi fonksiyonlar kullanan bir sürüş destek sistemidir. EyeSight teknolojisi, SUBARU için özel olarak tasarlanmış streo kameralar tarafından oluşturulan görüntüleri kullanarak öndeki aracı, engelleri, trafik yol şeritlerini ve diğer unsurları algılar.
EyeSight sistemi, tümü sürücünün vereceği kararlarda kendisine yardımcı olmak ve sürücü konfor ve rahatlığını artırmak için tasarlanmış Adaptif Hız Kontrolü (Adaptive Cruise Control), Önde Giden Araç Hareket Etti Uyarısı (Lead Vehicle Start Alert), Şeritten Ayrılma Uyarısı (Lane Departure Warning) ve Şeritte Gezinme Uyarısı (Lane Sway Warning) gibi özellikler dahil, SUBARU'dan temin edebileceğiniz en son sürücü yardım özelliklerini içermektedir.
https://www.subaru.com.tr/Files/UserGuid...482c31.pdf
CVT: CVT (Continuously Variable Transmission) Sürekli Değişken Aktarım anlamına gelir. Bu yenilikçi teknoloji, yakıt tüketiminin azalmasına yardımcı olmak amacıyla SUBARU BOXER motor ve Simetrik Sürekli Dört Çeker sisteminde kusursuz çalışmak üzere tasarlanmıştır. Kademesiz dişli oranı, yakıt ekonomisini iyileştirmek için motorun optimum güç aralığında çalışmasına olanak tanırken, hafif ve kompakt tasarımı da aracın çevikliğini korumasına yardımcı olur.
Bu eşsiz şanzıman, motoru en ideal devir seviyesinde tutarak ve vites değişimi sırasında normalde yaşanan moment kaybını ortadan kaldırarak yakıt verimliliğini artırır. Lineartronic CVT donanımlı modeller, sportif bir manuel mod ve direksiyonda yer alan vites kumandaları ile daha fazla kontrol sunarak daha yüksek devirlere ve motor gücüne ulaşmanızı sağlar.
4EAT/ 5EAT: Subaru nun tork konvertörlü şanzımanı.Daha çok 2013 öncesi modellerinde kullanılmıştır.
AVCS: Active Valve Control System - Aktif Valf Kontrol Sistemi. Subaru'nun 2004 ve sonrasında araçlarında kullandığı bir sistemdir. Adı üstünde aracın valflerini aktif olarak denetleyen, müdahale eden ve düzenleyen bir sistemdir. Hyundai' da karşılığı CVVT, Honda da VTEC'dir adı. Yakıt ekonomisine katkı sağlar.
VDC: Vehicle Dynamic Control/ Dinamik Araç Kontrolü. Sürüş güvenliği için geliştirilmiş bir sistemdir. ESP gibi çevre birimlerden aldığı verileri sürekli işleyerek aracın durumunu kontrol eder.
WRX: World Rally Experimental
STI: Subaru Tecnica International. Subaru'nun Japonya modifikasyon bölümü (Japonya Beygir Kurumu)
SSM: Subaru Select Monitor. Subaru' nun arıza tesbit cihazı.
Şimdilik bu kadar. Bazı maddelerin çok yetersiz kaldığının farkındayım. Zaman içinde eklemelerle ve sizlerin de katkılarıyla inşallah daha da zenginleşecektir.