Merhaba, Baska bir yerde gectiyse affola, Ulkemizde bulunabilecek Outback`ler icin bir tarihsel degisim metni var mi ? Ya da burada bunu yazarak en azindan beni bildilendirecek? Mesela 2015`de sekilde degisim oluyor, bazi modellere eyesight geliyor ama hangi modellere neye gore? Sonra degisgim oluyo mu yoksa motor ve kasa ayni mi kaliyor gibi gibi... Cok tesekkurler
ilk outbackler 90 lı yıllarda legacy outback olarak ülkemize geldi sportwagon idiler. 2,5 soch motora sahiptiler 2004 yılında yeni kasa outbackler geldi. Bunlar 3.0 h6 motora sahiptiler. Vites otomatikdi 2007 yılında kasa makyaj yedi ve donanıma ek olarak sdrive sürüş modları ve bir kaç güvenlik sistemi eklendi 2008 yılında 2.0 dizel motorlu outback getirdiler manuel vitesdi 2010 yılında kasa değişti ve 2.5 soch motorlu benzinli outback geldi vites cvt idi 2013 yılında kasa makyaj yedi ve dizel olan modellere cvt şanzıman konuldu. Benzinli Motor gelmedi 2015 yılında kasa değişti eysight ve xmode eklendi. Dizel olarak devam etti 2018 yılında kasa makyaj yedi Dizel olarak devam etti 2019 sonunda ülkemize gelişi durduruldu
Cok tesekkurler cevaplar icin Bir soru daha sorayim madem bu basligi acmis oldum, Bu boxer-dizel motor konusunda detaylari nerden okuyabilirim, ognegin bir yerde bu motorun Aluminyum oldugu (normalde dokum demir dizel motor bloklari yerine) gibi bir bilgi okudum ama detay bulamadim, Ben araba alinca evladiyelik almak istedigimden, merakim bu motorla ornegin 1milyon km yapan araci var midir acaba Subaru`nun duyan/goren oldu mu acaba ? Herkese selamlar
(28-03-2021, Saat: 10:07)bluesertao demiş ki: Cok tesekkurler cevaplar icin Bir soru daha sorayim madem bu basligi acmis oldum, Bu boxer-dizel motor konusunda detaylari nerden okuyabilirim, ognegin bir yerde bu motorun Aluminyum oldugu (normalde dokum demir dizel motor bloklari yerine) gibi bir bilgi okudum ama detay bulamadim, Ben araba alinca evladiyelik almak istedigimden, merakim bu motorla ornegin 1milyon km yapan araci var midir acaba Subaru`nun duyan/goren oldu mu acaba ? Herkese selamlar
Forumda ve YouTube sayfasında dizel motor ve kronik sorunları ile ilgili bolca konu mevcut. Özet geçmek gerekirse Euro 4 motorlar da kronik motor kırma sorunu mevcut. Bu sorun 2011 ilk yarisina kadar devam ediyor. 2011 de Euro 5 motora geçiyorlar sorun ortadan kalkıyor. Ulkemizde arızali olan Euro 4 motorlarin bazilari garantiden değiştirildi. Değiştirilmeyen motorlar ise kaldı. Motorlarin Hangisi euro4 hangisi Euro 5 olduğunu anlamak için emme manifolduna yada motor numarasına bakıyoruz. Emme manifoldu plastik olanlar euro5 döküm olanlar ise euro4 dür. Bunun dışında ileri km lerde dpf sorunu yaşamak mümkün olabilir. Dpf iptali ve yazılım ile bu sorundan da kurtulmuş oluyorsunuz. AyrıcaManuel dizeller de baskı balata volant ile beraber değişiyor biraz maliyetli olabiliyor.
1milyon yapan yurt dışında var canlı görmedim. Ama Arıcan Subaru da 730k km de 2013 model dizel outback gördüm. İlk sahibinden lojistik ile uğraşan bir şahsındı
Herkese cok cok tesekkur ederim Cok faydali bilgiler oldu, Son iki soru daha sorup susayim: a) 2011`de degisim oldu, daha garanti olsun 2013 modeller sonrasinda motor guvenli hale geldi. Hadi 2 yil daha koyalim 2015 sonrasinda gecen 6 yilda (ki artik gelmiyor Outback nedenini de bilmiyorum ben ama) aracta sizlere gore `cok onemli` bir degisim oldu mu?
b) soyle bir durum olsa; 350bin lliraniz var bu para ile (i) yaklasik 150-200bin km`de 2013 uzeri bir outback alabilirsiniz yahut (ii) uzerine az daha kooyarak sifir XV alabilisiniz, tabii ki bu iki arac birbiinden farkli ve herkesin secimi farkli olabili ama siz olsaniz hangisini tecih edersiniz? Cunku bahsi gecen meblag az degil, ama 200bin kmde 6 yasinda bir arac alinca da her yil bu odenen miktadan 20-25 bin lira deger kaybi olur gibime geliyor. Benim bu sorudaki amacim kar/zarar gibi seyler degil, arac alan satan biri degilim sadece bu durumlarda insan ne secer bunu anlamak icin soruyorrum.
Herkese yorumlari ve cevaplari icin yeniden cok cok tesekkur ederim C
(29-03-2021, Saat: 16:58)bluesertao demiş ki: Herkese cok cok tesekkur ederim Cok faydali bilgiler oldu, Son iki soru daha sorup susayim: a) 2011`de degisim oldu, daha garanti olsun 2013 modeller sonrasinda motor guvenli hale geldi. Hadi 2 yil daha koyalim 2015 sonrasinda gecen 6 yilda (ki artik gelmiyor Outback nedenini de bilmiyorum ben ama) aracta sizlere gore `cok onemli` bir degisim oldu mu?
b) soyle bir durum olsa; 350bin lliraniz var bu para ile (i) yaklasik 150-200bin km`de 2013 uzeri bir outback alabilirsiniz yahut (ii) uzerine az daha kooyarak sifir XV alabilisiniz, tabii ki bu iki arac birbiinden farkli ve herkesin secimi farkli olabili ama siz olsaniz hangisini tecih edersiniz? Cunku bahsi gecen meblag az degil, ama 200bin kmde 6 yasinda bir arac alinca da her yil bu odenen miktadan 20-25 bin lira deger kaybi olur gibime geliyor. Benim bu sorudaki amacim kar/zarar gibi seyler degil, arac alan satan biri degilim sadece bu durumlarda insan ne secer bunu anlamak icin soruyorrum.
Herkese yorumlari ve cevaplari icin yeniden cok cok tesekkur ederim C
2015 ve üzeri outback modellerde kendi aralarında çok büyük bir teknoloji değişimi yok. En büyük değişim 2015 yılında geldi. Mali bütçeniz yetiyorsa 2015 ve üzeri outback tercih edin derim. Yıl olarak daha eski olsa da sıfır xv ye göre kaportasından şasesine, iç trim aksamından deri döşemesine kadar çok farklı bir araçtır. Pişman olmazsınız. Tabi aldığınız outback düşük km li olmalı. Misal bu bütçe için 130bn km sınır olmalı daha üzerinde bir km ye çıkacaksam sıfır xv almak daha mantıklı. Şuan tam araba alma zamanı nakit paranız var ise takas vs yapmayacaksanız bastırın parayı alın en düşük km li outback modelini. Galerilerin yazdığı fiyatı dikkate almayın hepsi sinek avlıyor. Şuan ki piyasa da canlı para kimdeyse kral odur ve onun dediği olur. Tabi bu teklifleri telefondan yapmayın araç başında söyleyin nakit cash trink 350 bn tl veriyorum deyiverin