Kıymetli arkadaşlar kuzenimle birlikte pandemi döneminden önce planladığımız gezi ve tatil programı için 2 Ağustos günü Trabzon'dan hareketle
1. Gün : Trabzon - Gümüşhane - Sivas - Kayseri - Avanos (Nevşehir) - Sivas, Kayseri ve Avanos çevresi zaman elverdikçe gezilecek yerler ziyaret edildi.
2. Gün : Nevşehir - Aksaray - Konya - Isparta - Burdur (Salda Gölü) - Korkuteli üzerinden Kalkan (Kaş) kalacağımız müstakil mekana ulaştık. Isparta merkez ve Burdur Salda gölünde epeyce vakit geçirdik.
Konaklama yaptığımız 1 haftalık süreçte bir gün Marmaris ve Datçayı gezerek dönüşte Muğla'da çok kıymetli bir arkadaşıma misafir olduk ve gece geç saatte dönüş yaptık. Bir diğer gün Fethiye Saklıkent ve Fethiye merkezi gezdik ve Patara Plajına şöyle bir bakış attık yalnız çok kalabalık olduğundan ve sosyal mesafenin korunması mümkün olmadığından sadece bakış attık.
Kalkandan hareketle direkt Trabzona dönüş yapmak yerine daha önce hiç gitmediğimiz Trakya bölgesini görmek üzere Kalkandan hareketle Manisa Akhisarda konakladık. Yol üzerinde tekstil ürünleriyle meşhur Denizli Buldan ilçesinde vakit geçirdik. Bu arada Buldan ilçesinin bir diğer özelliği de simidi. Türkiye birinciliği almış ve tadı gerçekten benim de çok hoşuma gitti. Ömür biter yollar bitmez diye boşuna dememişler. Her yolculukta olduğu gibi sabah namazı ile birlikte Akhisar'dan hareketle İzmir - İstanbul otoyoluna bağlanarak Edremitten çıktık. Assos (Behramkale)'yi ziyaret ederek Çanakkale merkezde biraz vakit geçirip Kilitbahire geçtik. Vaktimiz olmadığından Gökçeadaya geçemedik ama adalar için ayrı bir program yapmamız şart gibi. Bir diğer kuzenim biz karşısından geçerken bize uzaktan el salladı Yolda ara sıra mola vererek Edirne'ye ulaştık. Burada oldukça zaman geçirdik. Selimiye Camii ve etrafındaki camiler, Uzunköprü, Meriç Nehri vb. derken vakitte oldukça gecikti ve ancak geç saatlerde Kırklareline ulaşabildik. Bu arada programımız ister istemez uzuyor çocuklar vb. dur kalk derken gece geç saatlerde ancak konaklayacağımız yerlere gelebiliyoruz.
Kırklarelinden yine sabah erken saatlerde hareketle İstanbul'u direk pas geçecek Yavuz Sultan Köprüsü hamlesiyle HGS bakiyelerimizi epey bir harcadık. Ben bir yandan araç sürerken bir yandan da internet bankacılığından HGS yüklemesi yapıp dururken Kocaeli/Ankara ayrımını kaçırıp otoyolun son çıkışına geldim ama heyhat navigasyona uymanın bedelini burada 1 saat kaybederek ödedik. Yol bilmemek ne kötü. Navigasyon sürekli Ankara yoluna çıkarmaya çalışıyor ancak tamamlanmayan yol yüzünden tüm Ankara / Kocaeli çıkışları kapalı. Sonunda 20 km kadar geri gidip Gaziosmanpaşa köprüsü çıkışından Ankara yoluna bağlanabildik. Bizi Sakarya civarında oldukça hızlı bir şekilde geçen Porsche Cayenne Bolu Dağında bir tıra arkadan girince trafiği de pert etmiş oldu.
https://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/s...i-41585692
Bolu Dağı çıkışında yarım saat dur kalk dur kalk herhalde baskı balatayı biraz yaktık. Bu tip durumlarda otomatik araç gerçekten mumla aranıyor. Sağ salim Ankaraya ulaşıp bir yandan da yanımda getirdiğim bilgisayarımı 5 dk.da kurup tatilde fırsat buldukça yaptığım gibi geçici vergi beyanlarımı bitirip mükelleflere tahakkukları bir bir attım. Arıcan Subaruya da bir uğradım ama tatilde olan bir tek ben değilmişim. Raci Ustamızda tatildeymiş sağolsun çocuklar yetişmiş bir iki incik boncuk işimizi hallettik. Ön farları da Emcar Garage'da güzelce bir elden geçirip Stek Dynoshield kaput koruma filmi ile koruma altına aldım.
Ertesi gün planımı yapmıştım Ankara dönüş yolunda Samsun sonrası trafik gerçekten berbat oluyor. Kuzenim benden bir gün önce hareketle Trabzona varmıştı ve özellikle Fatsadan Trabzona kadar çok yorulduğunu çok fazla trafik olduğunu söylemişti. Zaten geçmiş yıllarda aynı senaryo ile ben de karşılaşmıştım. Abartısız sadece Fatsa ilçesinde 15 kırmızı ışık var. Tüm Karadeniz sahil yolunca Trabzona kadar bu ışık sayısı 50.den az değil. Nasıl bir duble yolsa artık. Alelacele yapılıp bitirilen Aklımda zaten daha önce planladığım Çorum - Amasya - Gölova - Şiran - Torul - Trabzon güzergahını kullandım. Yolu 90 km kadar uzattım ama şunu söyleyeyim Çorum'dan Trabzona 590 km.lik bu yolda 5 kırmızı ışık bile yoktu. Komple duble yol ve oldukça sakin. Gölovaya kadar yol biraz sıkıcı dümdüz yol bas git ben de öyle yaptım zaten. Gölovadan sonra Şiran'a kadar olan yol bol virajlı ve bölünmüş dar bir yol. Kıvrıla kıvrıla yükselip 2.000 rakıma kadar çıkıyorsunuz Tersun geçidine sonra salıp Torula hop bir daha Ziganaya ve sonra 10 gün boyunca havada tek bir bulut bile görmediğim gezimizde Zigana çıkışında sis, çise ve duman. İşte dedim aha da geldim memleketime.
Tam olarak 5.362 km yol ağırlıklı olarak 100-110 km hızlarla, otoyolda sabit 130 km hızlarla seyrettik. Hiçbir sıkıntı olmadan yolculuğumuzu tamamladık. Bagaj başına kadar dolu evet ama bir farkla. Malum bizde stepne yok onun yerinde iki tane büyükçe avadanlık var. Bunları da çıkarıp buraya da bavul vb. koyduk. Yani tam tıka basa bir yolculuk. Tartıya çıksam abartmıyorum 2 ton üzerinde olurdu. Yol boyunca aldığım yakıtlar ve gerçek depo tüketimlerini şu adresten görebilirsiniz. Yol bilgisayarı genelde 0.2 - 0.4 lt arasında eksik gösteriyor.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/834928.html
siteye resimli ekleme
Yolculukla ilgili bazı resimleri de yine konuya ekleyeceğim zaman zaman takipte kalınız.
1. Gün : Trabzon - Gümüşhane - Sivas - Kayseri - Avanos (Nevşehir) - Sivas, Kayseri ve Avanos çevresi zaman elverdikçe gezilecek yerler ziyaret edildi.
2. Gün : Nevşehir - Aksaray - Konya - Isparta - Burdur (Salda Gölü) - Korkuteli üzerinden Kalkan (Kaş) kalacağımız müstakil mekana ulaştık. Isparta merkez ve Burdur Salda gölünde epeyce vakit geçirdik.
Konaklama yaptığımız 1 haftalık süreçte bir gün Marmaris ve Datçayı gezerek dönüşte Muğla'da çok kıymetli bir arkadaşıma misafir olduk ve gece geç saatte dönüş yaptık. Bir diğer gün Fethiye Saklıkent ve Fethiye merkezi gezdik ve Patara Plajına şöyle bir bakış attık yalnız çok kalabalık olduğundan ve sosyal mesafenin korunması mümkün olmadığından sadece bakış attık.
Kalkandan hareketle direkt Trabzona dönüş yapmak yerine daha önce hiç gitmediğimiz Trakya bölgesini görmek üzere Kalkandan hareketle Manisa Akhisarda konakladık. Yol üzerinde tekstil ürünleriyle meşhur Denizli Buldan ilçesinde vakit geçirdik. Bu arada Buldan ilçesinin bir diğer özelliği de simidi. Türkiye birinciliği almış ve tadı gerçekten benim de çok hoşuma gitti. Ömür biter yollar bitmez diye boşuna dememişler. Her yolculukta olduğu gibi sabah namazı ile birlikte Akhisar'dan hareketle İzmir - İstanbul otoyoluna bağlanarak Edremitten çıktık. Assos (Behramkale)'yi ziyaret ederek Çanakkale merkezde biraz vakit geçirip Kilitbahire geçtik. Vaktimiz olmadığından Gökçeadaya geçemedik ama adalar için ayrı bir program yapmamız şart gibi. Bir diğer kuzenim biz karşısından geçerken bize uzaktan el salladı Yolda ara sıra mola vererek Edirne'ye ulaştık. Burada oldukça zaman geçirdik. Selimiye Camii ve etrafındaki camiler, Uzunköprü, Meriç Nehri vb. derken vakitte oldukça gecikti ve ancak geç saatlerde Kırklareline ulaşabildik. Bu arada programımız ister istemez uzuyor çocuklar vb. dur kalk derken gece geç saatlerde ancak konaklayacağımız yerlere gelebiliyoruz.
Kırklarelinden yine sabah erken saatlerde hareketle İstanbul'u direk pas geçecek Yavuz Sultan Köprüsü hamlesiyle HGS bakiyelerimizi epey bir harcadık. Ben bir yandan araç sürerken bir yandan da internet bankacılığından HGS yüklemesi yapıp dururken Kocaeli/Ankara ayrımını kaçırıp otoyolun son çıkışına geldim ama heyhat navigasyona uymanın bedelini burada 1 saat kaybederek ödedik. Yol bilmemek ne kötü. Navigasyon sürekli Ankara yoluna çıkarmaya çalışıyor ancak tamamlanmayan yol yüzünden tüm Ankara / Kocaeli çıkışları kapalı. Sonunda 20 km kadar geri gidip Gaziosmanpaşa köprüsü çıkışından Ankara yoluna bağlanabildik. Bizi Sakarya civarında oldukça hızlı bir şekilde geçen Porsche Cayenne Bolu Dağında bir tıra arkadan girince trafiği de pert etmiş oldu.
https://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/s...i-41585692
Bolu Dağı çıkışında yarım saat dur kalk dur kalk herhalde baskı balatayı biraz yaktık. Bu tip durumlarda otomatik araç gerçekten mumla aranıyor. Sağ salim Ankaraya ulaşıp bir yandan da yanımda getirdiğim bilgisayarımı 5 dk.da kurup tatilde fırsat buldukça yaptığım gibi geçici vergi beyanlarımı bitirip mükelleflere tahakkukları bir bir attım. Arıcan Subaruya da bir uğradım ama tatilde olan bir tek ben değilmişim. Raci Ustamızda tatildeymiş sağolsun çocuklar yetişmiş bir iki incik boncuk işimizi hallettik. Ön farları da Emcar Garage'da güzelce bir elden geçirip Stek Dynoshield kaput koruma filmi ile koruma altına aldım.
Ertesi gün planımı yapmıştım Ankara dönüş yolunda Samsun sonrası trafik gerçekten berbat oluyor. Kuzenim benden bir gün önce hareketle Trabzona varmıştı ve özellikle Fatsadan Trabzona kadar çok yorulduğunu çok fazla trafik olduğunu söylemişti. Zaten geçmiş yıllarda aynı senaryo ile ben de karşılaşmıştım. Abartısız sadece Fatsa ilçesinde 15 kırmızı ışık var. Tüm Karadeniz sahil yolunca Trabzona kadar bu ışık sayısı 50.den az değil. Nasıl bir duble yolsa artık. Alelacele yapılıp bitirilen Aklımda zaten daha önce planladığım Çorum - Amasya - Gölova - Şiran - Torul - Trabzon güzergahını kullandım. Yolu 90 km kadar uzattım ama şunu söyleyeyim Çorum'dan Trabzona 590 km.lik bu yolda 5 kırmızı ışık bile yoktu. Komple duble yol ve oldukça sakin. Gölovaya kadar yol biraz sıkıcı dümdüz yol bas git ben de öyle yaptım zaten. Gölovadan sonra Şiran'a kadar olan yol bol virajlı ve bölünmüş dar bir yol. Kıvrıla kıvrıla yükselip 2.000 rakıma kadar çıkıyorsunuz Tersun geçidine sonra salıp Torula hop bir daha Ziganaya ve sonra 10 gün boyunca havada tek bir bulut bile görmediğim gezimizde Zigana çıkışında sis, çise ve duman. İşte dedim aha da geldim memleketime.
Tam olarak 5.362 km yol ağırlıklı olarak 100-110 km hızlarla, otoyolda sabit 130 km hızlarla seyrettik. Hiçbir sıkıntı olmadan yolculuğumuzu tamamladık. Bagaj başına kadar dolu evet ama bir farkla. Malum bizde stepne yok onun yerinde iki tane büyükçe avadanlık var. Bunları da çıkarıp buraya da bavul vb. koyduk. Yani tam tıka basa bir yolculuk. Tartıya çıksam abartmıyorum 2 ton üzerinde olurdu. Yol boyunca aldığım yakıtlar ve gerçek depo tüketimlerini şu adresten görebilirsiniz. Yol bilgisayarı genelde 0.2 - 0.4 lt arasında eksik gösteriyor.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/834928.html
siteye resimli ekleme
Yolculukla ilgili bazı resimleri de yine konuya ekleyeceğim zaman zaman takipte kalınız.