Arkadaşlar 2 ay önce anahtarımı kaybetmiştim. Anahtarı bulma umudum kaybolunca yedek anahtar temini için araştırma yapmaya başladım.
Önce yetkili servisi aradım ve süreci öğrendim. Yedek anahtar 1.400 TL. Ücretini ödeyip sipariş veriyorsunuz sonra kaskodan limitleriniz dahilinde bir miktar parayı geri alıyorsunuz. Kilit sisteminin komple değişmesi durumunu ise hiç sormadım bile. Bu seçeneği direkt eledim.İkinci olarak anahtarcılara danıştım. Trabzon'da Subaru için yedek parça satan bir yer bile yokken anahtarını bulmak zaten imkansız. Yine de anahtarcı abimiz kumandasız şekilde anahtar kopyalayabileceğini söyledi ama benim de buna gönlüm razı olmadı. Anahtarcıya gitmeden Aliexpress'e bakmıştım ve benim anahtarımın replikasını hem de chipiyle birlikte yapan Çinli kardeşlerimize bir kez daha müteşekkir oldum. Tanesi 75 TL'den iki tane kumandalı anahtar sipariş ettim. 15 gün içinde geldiler. Anahtarcı arkadaşa gittim. Kendisinin uzmanlık alanı olan konuyu hallettin sağolsun. Yani eski kodu silip yeni anahtarlara yeni kod vererek 3 anahtarı kodladı. Kaybettiğim anahtarla artık aracı çalıştırılması mümkün olmayacak.
Ancak kumandanın (açma kapama) kodlamasını yapamadı. Bunu da sağolsun Rus arkadaşlarımızın youtube videolarından çözdüm. Bir de İstanbul'da Akif Karaman Beyin çok yardımı oldu bu konuda. Hemen anlatayım. Çoğu Subaruda da aynıdır. Daha sonra fotoğraf hatta video da eklerim bu konuya.
1. Şoför tarafında kaput açma kolunun sol alt tarafına gelen plastik trim parçayı dikkatlice çıkarıyoruz. Bu konuda metal klips çıkarma aparatının çok işe yaradığını belirtmek isterim.
2. Açtığınızda karşınızda birbirine takılı olmayan iki konektör göreceksiniz uçları boşta.
3. Kaç tane anahtar kodlayacaksanız hepsi yanınızda olacak. Aracı açıp kapatacak kumandaların birlikte ve aynı anda kodlanması şart. Yoksa daha sonra anlatacağım komedi başınıza gelebilir.
4. Konektörleri birbirine takıp kapıyı kapatıyoruz. İç aydınlatma lambası yanıp sönecek ve size kodlamaya hazır olduğunu bildirecek.
5. Cam açma düğmelerinin bulunduğu paneldeki kapı kilit açma kapama tuşunun kapama tarafına basılı tutuyoruz. Bir ikaz sesi duyacaksınız. Artık kodlama için son aşamaya geldik.
6. Kodlanacak birinci anahtarı elimize alıp kapama tuşuna iki kez basıyoruz. Kapı kilitlerinin kapandığını göreceksiniz. Bu anahtar tamam. Bu arada kilit tuşuna basılı tutmaya devam ediyoruz.
7. Kodlanacak ikinci ve artık isterseniz üçüncü dördüncü anahtar için de aynı işlemleri yapıyoruz ve işlem tamam.
8. 4. maddede taktığınız konektörleri ayırıyorsunuz.
9. Araçtan çıkıp anahtarları deniyorsunuz. Çalışmayan varsa tüm bu adımları tekrar yapmanız gerekir tüm anahtarlar için.
Umarım faydalı bir konu olmuştur.
Önce yetkili servisi aradım ve süreci öğrendim. Yedek anahtar 1.400 TL. Ücretini ödeyip sipariş veriyorsunuz sonra kaskodan limitleriniz dahilinde bir miktar parayı geri alıyorsunuz. Kilit sisteminin komple değişmesi durumunu ise hiç sormadım bile. Bu seçeneği direkt eledim.İkinci olarak anahtarcılara danıştım. Trabzon'da Subaru için yedek parça satan bir yer bile yokken anahtarını bulmak zaten imkansız. Yine de anahtarcı abimiz kumandasız şekilde anahtar kopyalayabileceğini söyledi ama benim de buna gönlüm razı olmadı. Anahtarcıya gitmeden Aliexpress'e bakmıştım ve benim anahtarımın replikasını hem de chipiyle birlikte yapan Çinli kardeşlerimize bir kez daha müteşekkir oldum. Tanesi 75 TL'den iki tane kumandalı anahtar sipariş ettim. 15 gün içinde geldiler. Anahtarcı arkadaşa gittim. Kendisinin uzmanlık alanı olan konuyu hallettin sağolsun. Yani eski kodu silip yeni anahtarlara yeni kod vererek 3 anahtarı kodladı. Kaybettiğim anahtarla artık aracı çalıştırılması mümkün olmayacak.
Ancak kumandanın (açma kapama) kodlamasını yapamadı. Bunu da sağolsun Rus arkadaşlarımızın youtube videolarından çözdüm. Bir de İstanbul'da Akif Karaman Beyin çok yardımı oldu bu konuda. Hemen anlatayım. Çoğu Subaruda da aynıdır. Daha sonra fotoğraf hatta video da eklerim bu konuya.
1. Şoför tarafında kaput açma kolunun sol alt tarafına gelen plastik trim parçayı dikkatlice çıkarıyoruz. Bu konuda metal klips çıkarma aparatının çok işe yaradığını belirtmek isterim.
2. Açtığınızda karşınızda birbirine takılı olmayan iki konektör göreceksiniz uçları boşta.
3. Kaç tane anahtar kodlayacaksanız hepsi yanınızda olacak. Aracı açıp kapatacak kumandaların birlikte ve aynı anda kodlanması şart. Yoksa daha sonra anlatacağım komedi başınıza gelebilir.

4. Konektörleri birbirine takıp kapıyı kapatıyoruz. İç aydınlatma lambası yanıp sönecek ve size kodlamaya hazır olduğunu bildirecek.
5. Cam açma düğmelerinin bulunduğu paneldeki kapı kilit açma kapama tuşunun kapama tarafına basılı tutuyoruz. Bir ikaz sesi duyacaksınız. Artık kodlama için son aşamaya geldik.
6. Kodlanacak birinci anahtarı elimize alıp kapama tuşuna iki kez basıyoruz. Kapı kilitlerinin kapandığını göreceksiniz. Bu anahtar tamam. Bu arada kilit tuşuna basılı tutmaya devam ediyoruz.
7. Kodlanacak ikinci ve artık isterseniz üçüncü dördüncü anahtar için de aynı işlemleri yapıyoruz ve işlem tamam.
8. 4. maddede taktığınız konektörleri ayırıyorsunuz.
9. Araçtan çıkıp anahtarları deniyorsunuz. Çalışmayan varsa tüm bu adımları tekrar yapmanız gerekir tüm anahtarlar için.
Umarım faydalı bir konu olmuştur.