Arkadaşlar merhaba.
uzun süredir aklımda olan bir konuyu açmak bugüne kısmetmiş.kısaca ve dilimin döndüğü kadarıyla kullanmakta olduğum aracı anlatmaya çalışacağım.
1-)Performans:
2.0 XT den bu araca geçtiğimi hemen herkes biliyor zaten.yazının bazı bölümlerinde birazda karşılaştırma gibi bir yazı olacak.Araç bilindiği üzere 245 hp gücünde.istediğiniz zaman istediğiniz tepkiyi veriyor.burada tabii ki sı-drive özelliğinden bahsetmeden olmaz.intelligent modda nasıl denir tam bir emekli aracı gibi davranıyor.ya da bana öyle geliyor bilemiyorum.gaz tepkimeleri biraz daha sakin ve yavaş diyelim.Sport mod a geçince ki kendisi sürekli kullanmakta olduğum ve en sevdiğim moddur ne çok hızlı ne çok yavaş.yani bana yetiyor diyelim.bu modda aracın gücü ortaya çıkıyor.araç tüm isteklere cevap veriyor.ara hızlanmalar vs.ve tabii ki sportsharp işte o ortadaki düğmeyi o yöne çevirdiğinizde LPG ustamın tabiriyle aracın içinden canavar çıkıyor :n ufak bir gaza müdahalede dahi yani gaza dokununca bile araç kendini öne atmak istiyor.1,5 seneyi geçti aracı alalı ve bu modda kullandığım sayılıdır,çünkü gerçekten zaptetmek zor oluyor.kullanmasam da ayağımın altında bu gücü hissetmek gerçekten insana güven veriyor.tabii ki gücün ayarını kaçırmamak lazım .ne olursa olsun "SÜRAT FELAKETTİR"
2-)Yakıt:
Sanırım 3.0 bir araç için en çok merak edilen konulardan biri de bu olsa gerek.arada forumda da paylaşıyorum yakıt değerlerimi.aracı ilk aldığımda benzin ölçümü yapmıştım.istanbul'dan depoyu fulledim ve memlekete gelince tekrar fulledim.litre bazında maalesef hatırlamıyorum ama krş olarak rakam aklımda.benzin 4,48 TL iken 38 krş bir tüketimi oldu benzinde.tabii gelene kadar 120 yi pek geçmediğimide belirteyim.akabinde araca gaz bağladıktan sonra 36 litre bir depo 290-320 km arası mesafe katetmeye başladım.yani kabaca bir hesapla 11,50 ila 12,50 /100 litre tüketime sahip araç.burada foresterın aynı yollarda ve aynı kullanım şartlarında 13 litrenin altına düşmediğini belirteyim.4x4,3.0 litre,6 silindirli bir araç için yakıtının gayet makul olduğunu düşünüyorum.unutmadan İstanbul harici pek uzun yol deneyimim olmadı.uzun yolda 9-10 litrelerin hayal olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.
3-)Konfor:
Gelelim en canalıcı noktalardan birine.özellikle burada forester ile aralarında dağlar kadar fark olduğunu belirteyim.öncelikle araçta hemen hemen hiç trim sesi yok.en azından şimdilik cam üçgenleri sağlam olduğundan içeri rüzgar sesi alma olayıda yok.süspansiyonu foresterdan çok daha yumuşak.yani şöyle söyleyeyim yoldaki çukurları çok daha az hissettiriyor.koltuklarda destek yok fakat ortada kolçak olduğu için çokta gerek yok zaten.geniş sunroof,ısıtmalı deri koltuklar zaten subaru nun karakteristik özelliklerinden sayılır.1,86 boyunda olmama ve koltuğu fazlaca geri almama rağmen bugüne kadar arkada oturanlardan bir şikayet duymadım yani arka diz mesafesi de oldukça yeterli.bu arada ön iki koltukta elektrikli ve hafızalı.izolasyonu forestere göre daha iyi.yani yol sesini nispeten içer daha az alıyor diyebilirim.6 lı cdchanger ve yine foresterda olmayan digital klima mevcut araçta.direksiyondan müzik sistemine müdahale edebiliyorsunuz.hız sabitleyicide yine direksiyondan kumanda edilebiliyor.araçta ayrıca foresterde olmayan katlanan ayna özelliğide mevcut.araçta yine foresterda olmayan VDC sistemi ve anlık tüketim dahil gösteren yol bilgisayarı mevcut.ayrıca forestera göre çok daha geniş bir bagaj hacmine sahip.foresterin bagajına yatay olarak sığdıramadığım 4 adet jantı bu aracın bagajına rahatlıkla yatay bir şekilde sığdırdım.
4-)Motor:
motor konusuna teknik olarak hakim olmasam da kısaca bahsedeyim.daha önce de belirttiğim gibi araç 245 hp güç üreten 6 silindirli atmosferik bir motora sahip.ve araç inanılmaz sessiz çalışıyor.çok defa kısa süreli in-binlerde çalışan araca marş bastığımı bilirim.ve en önemli motor farklarından biri de aracın trigeri zincir.yani ağır bakım derdi yok gibi.en azından zincirden ses gelmeye başlayana kadar bir diğer gözle görülen özellikte plastik manifolt mevcut araçta.
5-)Şanzıman;
aracı çoğu subaru ve kullanmış olduğum foresterdan ayıran en önemli özellkte şanzımanı.araçta çoğu subaru da olduğu gibi 4 ileri değil 5 ileri şanzıman mevcut.aracın yakıtında ve performansında kullanılan bu şanzımanında etkisi olduğunu düşünüyorum.vites aralıklarının daha kısa olması,performans ve ekonomi olarak geri dönüyor bence.birde unutmadan ben pek kullanmasam da F1 viteste mevcut araçta.
Kısaca dedim ama biraz uzun oldu kusuruma bakmayın.birkaç foto ekleyerek yazıyı sonlandıralım.
buraya kadar okuma zahmetinde bulunan herkese selam ve saygılarımla....
uzun süredir aklımda olan bir konuyu açmak bugüne kısmetmiş.kısaca ve dilimin döndüğü kadarıyla kullanmakta olduğum aracı anlatmaya çalışacağım.
1-)Performans:
2.0 XT den bu araca geçtiğimi hemen herkes biliyor zaten.yazının bazı bölümlerinde birazda karşılaştırma gibi bir yazı olacak.Araç bilindiği üzere 245 hp gücünde.istediğiniz zaman istediğiniz tepkiyi veriyor.burada tabii ki sı-drive özelliğinden bahsetmeden olmaz.intelligent modda nasıl denir tam bir emekli aracı gibi davranıyor.ya da bana öyle geliyor bilemiyorum.gaz tepkimeleri biraz daha sakin ve yavaş diyelim.Sport mod a geçince ki kendisi sürekli kullanmakta olduğum ve en sevdiğim moddur ne çok hızlı ne çok yavaş.yani bana yetiyor diyelim.bu modda aracın gücü ortaya çıkıyor.araç tüm isteklere cevap veriyor.ara hızlanmalar vs.ve tabii ki sportsharp işte o ortadaki düğmeyi o yöne çevirdiğinizde LPG ustamın tabiriyle aracın içinden canavar çıkıyor :n ufak bir gaza müdahalede dahi yani gaza dokununca bile araç kendini öne atmak istiyor.1,5 seneyi geçti aracı alalı ve bu modda kullandığım sayılıdır,çünkü gerçekten zaptetmek zor oluyor.kullanmasam da ayağımın altında bu gücü hissetmek gerçekten insana güven veriyor.tabii ki gücün ayarını kaçırmamak lazım .ne olursa olsun "SÜRAT FELAKETTİR"
2-)Yakıt:
Sanırım 3.0 bir araç için en çok merak edilen konulardan biri de bu olsa gerek.arada forumda da paylaşıyorum yakıt değerlerimi.aracı ilk aldığımda benzin ölçümü yapmıştım.istanbul'dan depoyu fulledim ve memlekete gelince tekrar fulledim.litre bazında maalesef hatırlamıyorum ama krş olarak rakam aklımda.benzin 4,48 TL iken 38 krş bir tüketimi oldu benzinde.tabii gelene kadar 120 yi pek geçmediğimide belirteyim.akabinde araca gaz bağladıktan sonra 36 litre bir depo 290-320 km arası mesafe katetmeye başladım.yani kabaca bir hesapla 11,50 ila 12,50 /100 litre tüketime sahip araç.burada foresterın aynı yollarda ve aynı kullanım şartlarında 13 litrenin altına düşmediğini belirteyim.4x4,3.0 litre,6 silindirli bir araç için yakıtının gayet makul olduğunu düşünüyorum.unutmadan İstanbul harici pek uzun yol deneyimim olmadı.uzun yolda 9-10 litrelerin hayal olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.
3-)Konfor:
Gelelim en canalıcı noktalardan birine.özellikle burada forester ile aralarında dağlar kadar fark olduğunu belirteyim.öncelikle araçta hemen hemen hiç trim sesi yok.en azından şimdilik cam üçgenleri sağlam olduğundan içeri rüzgar sesi alma olayıda yok.süspansiyonu foresterdan çok daha yumuşak.yani şöyle söyleyeyim yoldaki çukurları çok daha az hissettiriyor.koltuklarda destek yok fakat ortada kolçak olduğu için çokta gerek yok zaten.geniş sunroof,ısıtmalı deri koltuklar zaten subaru nun karakteristik özelliklerinden sayılır.1,86 boyunda olmama ve koltuğu fazlaca geri almama rağmen bugüne kadar arkada oturanlardan bir şikayet duymadım yani arka diz mesafesi de oldukça yeterli.bu arada ön iki koltukta elektrikli ve hafızalı.izolasyonu forestere göre daha iyi.yani yol sesini nispeten içer daha az alıyor diyebilirim.6 lı cdchanger ve yine foresterda olmayan digital klima mevcut araçta.direksiyondan müzik sistemine müdahale edebiliyorsunuz.hız sabitleyicide yine direksiyondan kumanda edilebiliyor.araçta ayrıca foresterde olmayan katlanan ayna özelliğide mevcut.araçta yine foresterda olmayan VDC sistemi ve anlık tüketim dahil gösteren yol bilgisayarı mevcut.ayrıca forestera göre çok daha geniş bir bagaj hacmine sahip.foresterin bagajına yatay olarak sığdıramadığım 4 adet jantı bu aracın bagajına rahatlıkla yatay bir şekilde sığdırdım.
4-)Motor:
motor konusuna teknik olarak hakim olmasam da kısaca bahsedeyim.daha önce de belirttiğim gibi araç 245 hp güç üreten 6 silindirli atmosferik bir motora sahip.ve araç inanılmaz sessiz çalışıyor.çok defa kısa süreli in-binlerde çalışan araca marş bastığımı bilirim.ve en önemli motor farklarından biri de aracın trigeri zincir.yani ağır bakım derdi yok gibi.en azından zincirden ses gelmeye başlayana kadar bir diğer gözle görülen özellikte plastik manifolt mevcut araçta.
5-)Şanzıman;
aracı çoğu subaru ve kullanmış olduğum foresterdan ayıran en önemli özellkte şanzımanı.araçta çoğu subaru da olduğu gibi 4 ileri değil 5 ileri şanzıman mevcut.aracın yakıtında ve performansında kullanılan bu şanzımanında etkisi olduğunu düşünüyorum.vites aralıklarının daha kısa olması,performans ve ekonomi olarak geri dönüyor bence.birde unutmadan ben pek kullanmasam da F1 viteste mevcut araçta.
Kısaca dedim ama biraz uzun oldu kusuruma bakmayın.birkaç foto ekleyerek yazıyı sonlandıralım.
buraya kadar okuma zahmetinde bulunan herkese selam ve saygılarımla....