Forumdaşlar merhaba,
malumunuz olduğu üzere bir süredir somutlaştırmaya çalıştığım bir Subaru merakımız var idi. Şükür nasip oldu ve Kırklareli'nde bulunan Cihan'ın aracını birkaç hafta önce devraldık. Epeyce yoğun geçen günlerde bir değerlendirme yazısı yazmak nasip olmadı bu vesileyle ilk gözlem ve deneyimlerimi sizinle de paylaşmak istedim.
1. Sürüş: Daha önce sırasıyla Peugeout 206 (manuel), Toyota Auris (MMT, 2008), Honda CRV (CVT, Otomatik, 2009), Honda Accord (2008,otomatik) kullanmış bir amatör sürücü olarak Outback'in farkını anlamak için kısa bir yolculuk yeterli olurmuş. Ancak, aracı Kırklareli'nden alıp Ankara'ya getirdiğimiz için ilk etapta konfor yüklemesi fazla oldu diyebilirim. Araç oldukça sessiz, son derece güven verici, farklılığını hissettirici ve performansı fazlasıyla tatmin edici. Daha önceki araçlardan daha uzun olan aracın kullanımı da beklediğimden çok rahat. Bir önceki aracım Honda Civic (Vtec, ES, 2006)'ten sonra park sorunu yaşarız rahat olmaz diye düşünürken sanırım aracın direksiyon ve teker sisteminin teknolojik üstünlüğü nedeniyle birçok yere rahatça girip-çıkabildiğimi şaşkınlıkla müşahede ettim.
2. Yakıt: 3.0 AWD bir araç insanı kağıt üzerinde ürkütüyor. Ancak, korkacak bir şey olmadığını memnuniyetle öğrendik. Yaptığım ölçüm değerlerine göre şehirlerarası yolda hız sabitleme (120km) ile klimalı bir seyahat için 12/100km çıkıyor yakıt değerleri. Klimayı kapatıp sabit hız tuzağından çıkıp da 120-140 arasında kendi yapacağınız hız ayarlamasıyla klimasız bir seyahat için 10-11lt/100 arası bir değer görmek mümkün. Günlük kullanımda ise şehirıçı (yoğunlukla Ankara Bulvarı ve Sabancı Bulvarı) kullanıldığında 10/100lt ve 13/100km arası değerler çıkıyor. Son 200km'nin ortalaması 11.lt6/100km iken lpg tankını doldurduğum litre değerlerine baktığımda 12lt/100km'nin biraz üstünde seyreden yakıt tüketimi söz konusu. Ha ben 3.0 AWD ile öyle sakin kullanamam derseniz sizi kesenizle başbaşa bırakabilirim.
3.Estetik: Sanırım benim için en güzel Subaru tasarımı bu. İleride model yükseltmek için bir arayış içine girdiğimde bu tarzda bir araç bulamamaktan çekinir hale geldim bile. Örneğin 2011 sonrası kasalar estetik açısından çok geride ve bildiğim kadarıyla 2008 ve 2009'larda manuel ve dizel araçlar mevcut. Hiç benzlin/lpg 2008 ve 2009 gördüğümü hatırlamıyorum ilanlarda. Aracın rengi ideal, tam istediğim gibi ve çok yakışıyor bu araca. Koltuk döşemelerinin açık (bej) renk olması da benim için tercih sebebiydi ve Ankara'daki sıcakları görünce ne kadar isabetli bir karar verdiğimizi gördüm.
Halihazırda, özellikle yokuşlarda geri vitese takarken vitesin zor geçtiği gibi bir algı oluştu bende; onu da ilk fırsatta bir uzmanına danışacağım inşallah. Ayrıca, aracın genel bir değerlendirmesi ve yaklaşık 10.000km sonrasındaki bakım için usta tavsiyeleriniz yerinde olabilir. Görseller için uygun bir zamanda paylaşım yaparım inşallah.
Kazasız belasız ve güzel vesilelerle haberleşmek ümidiyle..
Kalın sağlıcakla...
burak
malumunuz olduğu üzere bir süredir somutlaştırmaya çalıştığım bir Subaru merakımız var idi. Şükür nasip oldu ve Kırklareli'nde bulunan Cihan'ın aracını birkaç hafta önce devraldık. Epeyce yoğun geçen günlerde bir değerlendirme yazısı yazmak nasip olmadı bu vesileyle ilk gözlem ve deneyimlerimi sizinle de paylaşmak istedim.
1. Sürüş: Daha önce sırasıyla Peugeout 206 (manuel), Toyota Auris (MMT, 2008), Honda CRV (CVT, Otomatik, 2009), Honda Accord (2008,otomatik) kullanmış bir amatör sürücü olarak Outback'in farkını anlamak için kısa bir yolculuk yeterli olurmuş. Ancak, aracı Kırklareli'nden alıp Ankara'ya getirdiğimiz için ilk etapta konfor yüklemesi fazla oldu diyebilirim. Araç oldukça sessiz, son derece güven verici, farklılığını hissettirici ve performansı fazlasıyla tatmin edici. Daha önceki araçlardan daha uzun olan aracın kullanımı da beklediğimden çok rahat. Bir önceki aracım Honda Civic (Vtec, ES, 2006)'ten sonra park sorunu yaşarız rahat olmaz diye düşünürken sanırım aracın direksiyon ve teker sisteminin teknolojik üstünlüğü nedeniyle birçok yere rahatça girip-çıkabildiğimi şaşkınlıkla müşahede ettim.
2. Yakıt: 3.0 AWD bir araç insanı kağıt üzerinde ürkütüyor. Ancak, korkacak bir şey olmadığını memnuniyetle öğrendik. Yaptığım ölçüm değerlerine göre şehirlerarası yolda hız sabitleme (120km) ile klimalı bir seyahat için 12/100km çıkıyor yakıt değerleri. Klimayı kapatıp sabit hız tuzağından çıkıp da 120-140 arasında kendi yapacağınız hız ayarlamasıyla klimasız bir seyahat için 10-11lt/100 arası bir değer görmek mümkün. Günlük kullanımda ise şehirıçı (yoğunlukla Ankara Bulvarı ve Sabancı Bulvarı) kullanıldığında 10/100lt ve 13/100km arası değerler çıkıyor. Son 200km'nin ortalaması 11.lt6/100km iken lpg tankını doldurduğum litre değerlerine baktığımda 12lt/100km'nin biraz üstünde seyreden yakıt tüketimi söz konusu. Ha ben 3.0 AWD ile öyle sakin kullanamam derseniz sizi kesenizle başbaşa bırakabilirim.
3.Estetik: Sanırım benim için en güzel Subaru tasarımı bu. İleride model yükseltmek için bir arayış içine girdiğimde bu tarzda bir araç bulamamaktan çekinir hale geldim bile. Örneğin 2011 sonrası kasalar estetik açısından çok geride ve bildiğim kadarıyla 2008 ve 2009'larda manuel ve dizel araçlar mevcut. Hiç benzlin/lpg 2008 ve 2009 gördüğümü hatırlamıyorum ilanlarda. Aracın rengi ideal, tam istediğim gibi ve çok yakışıyor bu araca. Koltuk döşemelerinin açık (bej) renk olması da benim için tercih sebebiydi ve Ankara'daki sıcakları görünce ne kadar isabetli bir karar verdiğimizi gördüm.
Halihazırda, özellikle yokuşlarda geri vitese takarken vitesin zor geçtiği gibi bir algı oluştu bende; onu da ilk fırsatta bir uzmanına danışacağım inşallah. Ayrıca, aracın genel bir değerlendirmesi ve yaklaşık 10.000km sonrasındaki bakım için usta tavsiyeleriniz yerinde olabilir. Görseller için uygun bir zamanda paylaşım yaparım inşallah.
Kazasız belasız ve güzel vesilelerle haberleşmek ümidiyle..
Kalın sağlıcakla...
burak