Herkese merhaba;
Formula 1'in ülkemize geri dönmesi vesilesiyle; WRC'de büyük basarılar elde eden Subaru'nun da Formula 1 girişimi olup olmadıgını merak ettim. Araştırmalarımın sonucunu sizlerle de paylaşmak ve bu vesileyle benim gibi bu girişimi bilmeyenlerin de öğrenmesini istedim.
Subaru 1235 motoru, 1990 yılında "Motori Moderni" tarafından tasarlanıyor; 12 silindirli, 3500CC, 60Valve, 159kg ve 599 HP/10750RPM ve 384Nm/10500RPM olarak üretiliyor. Bu motorla aracın 0-100km/h hızlanması 4,7 saniye sürüyor.
Subaru'nun alameti farikası olarak bu motorun ve aracın ağırlık merkezi yere daha yakın olması sayesinde yol tutuşu iyi ancak; motorun yerleşimi için büyük bir alana gereksinim duyulması, ortalama bir V8 motora sahip rakiplerinden 40HP, şampiyonluk kazanan Honda V10 motorundan da 100HP güçsüz olması; diğer V8'lerden tüm aksamlar bağlandıktan sonra 112kg daha ağır olması gibi olumsuzluklar sebebiyle sezonu tamamlayamadan Formula 1'den çekildi.
Düşük ağırlık merkezine sahip olması ve aracın dikey uzunlugunun kısa tutulabilmesi sebebiyle Motori Moderni firması motorun arkasında durdu ve bu motor hayatına "Yolda F1" sloganıyla Jiotto Caspita modelinde hayat buldu. 90ların ortalarına gelindiğinde ise AUDI ile anlaşmazlığa düşen Christian Von Koenigsegg Subaru 1235 motorunu turbolayarak 750HP'ye kadar cıkardı ve "Koenigsegg CC" prototipinde kullandı, bu araç ileride Agera modeline de öncülük yapacaktı.
Kısaca sizlere Subaru'nun Formula 1 girşiminden bahsetmek istedim. Hatalarım/eksiklerim olduysa düzeltmelerinizi bekliyorum. Sizleri Subaru'nun Formula 1 görüntüleriyle başbaşa bırakıyorum
Formula 1'in ülkemize geri dönmesi vesilesiyle; WRC'de büyük basarılar elde eden Subaru'nun da Formula 1 girişimi olup olmadıgını merak ettim. Araştırmalarımın sonucunu sizlerle de paylaşmak ve bu vesileyle benim gibi bu girişimi bilmeyenlerin de öğrenmesini istedim.
Subaru 1235 motoru, 1990 yılında "Motori Moderni" tarafından tasarlanıyor; 12 silindirli, 3500CC, 60Valve, 159kg ve 599 HP/10750RPM ve 384Nm/10500RPM olarak üretiliyor. Bu motorla aracın 0-100km/h hızlanması 4,7 saniye sürüyor.
Subaru'nun alameti farikası olarak bu motorun ve aracın ağırlık merkezi yere daha yakın olması sayesinde yol tutuşu iyi ancak; motorun yerleşimi için büyük bir alana gereksinim duyulması, ortalama bir V8 motora sahip rakiplerinden 40HP, şampiyonluk kazanan Honda V10 motorundan da 100HP güçsüz olması; diğer V8'lerden tüm aksamlar bağlandıktan sonra 112kg daha ağır olması gibi olumsuzluklar sebebiyle sezonu tamamlayamadan Formula 1'den çekildi.
Düşük ağırlık merkezine sahip olması ve aracın dikey uzunlugunun kısa tutulabilmesi sebebiyle Motori Moderni firması motorun arkasında durdu ve bu motor hayatına "Yolda F1" sloganıyla Jiotto Caspita modelinde hayat buldu. 90ların ortalarına gelindiğinde ise AUDI ile anlaşmazlığa düşen Christian Von Koenigsegg Subaru 1235 motorunu turbolayarak 750HP'ye kadar cıkardı ve "Koenigsegg CC" prototipinde kullandı, bu araç ileride Agera modeline de öncülük yapacaktı.
Kısaca sizlere Subaru'nun Formula 1 girşiminden bahsetmek istedim. Hatalarım/eksiklerim olduysa düzeltmelerinizi bekliyorum. Sizleri Subaru'nun Formula 1 görüntüleriyle başbaşa bırakıyorum