Selamun aleyküm herkese günaydın sevgili dostlar, gününüz huzurlu ve bereketli olsun, yazılım konusuyla ilgili merak ettiğim yazıma yapılan değerli yorumlarınızı okurken, kat iptali spor filtre ve egzoz bahsi geçti, bu işlemin ne olduğu ve arabanın performansına müsbet ya da menfi, ne gibi katkısı olduğu noktasında bilgilendirme yapabilirmisiniz, arabayı rahatlattığından bahsediliyor, hakikaten öylemidir, bu konuda aydınlatıcı bilgilerinize ihtiyacım var. Hepinize hayırlı günler diliyorum, Allah'a emanet olun
(21-03-2019, Saat: 10:38)Sakin demiş ki: Selamun aleyküm herkese günaydın sevgili dostlar, gününüz huzurlu ve bereketli olsun, yazılım konusuyla ilgili merak ettiğim yazıma yapılan değerli yorumlarınızı okurken, kat iptali spor filtre ve egzoz bahsi geçti, bu işlemin ne olduğu ve arabanın performansına müsbet ya da menfi, ne gibi katkısı olduğu noktasında bilgilendirme yapabilirmisiniz, arabayı rahatlattığından bahsediliyor, hakikaten öylemidir, bu konuda aydınlatıcı bilgilerinize ihtiyacım var. Hepinize hayırlı günler diliyorum, Allah'a emanet olun
Hasan abi tam bizim kafadansin. Abi euro 4 motorlar ile motor egsoz karbonmonoksit salgılamasina kısıtlama ve normlar getirildi. Bu nedenle firmalar egsoz gazi çıkışlarındaki karbonmonoksit oranini azaltmak ve yasaya uydurmak için egsoz hattına katalitik konvertor denilen bir süzgeç koydular. Bu süzgeç bildiğin arı peteği gibi küçük gözenekli bir süzgeç ve kullanıma bağlı olarak deliklerde tıkanma oluşuyor. Çoğu arabada iki adettir.. sıfır arabada bu süzgeç motoru sikmaz zaten hava yakıt karışım oranı ona göre ayarlanmıştır. Ama süzgeç dolmaya başladıktan sonra araç içerde oluşan eksoz gazını dışari atmakta zorlanır. İşte bu zorlanma aşamasında süzgeç ya yenisi ile değiştirilir yada iptal edilir. Bu iptal işleminin iki ayağı vardır. Biri mekanik diğeri de elektronik dir. Mekanik kısmı süzgecin olduğu bölüm sökülür ve egsoz borusuna zarar vermeden içerideki peteğe benzer bölüm kırılarak boşaltılır. Elektronik kısımda ise suzgec boşaltıldıktan sonra araçlarımızda ki bank1 ve bank2 sensörleri bunu bir hata olarak algılar ve arıza lambasını yakar . Yazılım ile bu kod beyinden silinir sistemin bu işlemi hata olarak algılamasının önüne geçilmiş olur. Şimdi senin arabaya gelirsek abi yazılım ile desteklenip desteklenmediği bilmemiz gerekiyor
Belli bir km katetmis ve @nitro37 ninde dedigi gibi kati tikanmis/eskimis araclarda bu yola gidilir. Motor icin bir modifikasyon yapilmadigi surece saglikli calisan bir kat sistemine mudahale etmek gereksiz olur.
Yanlisla yazım bitmeden gönderdim devam ediyorum .
Yazılım ile kat iptali işlemi destekleniyor ise ondan sonra yapmamız gereken çıkışi rahatlattigimiz için giren havayı da o oranda çoğaltmak olucak. Bunun içinde kapalı kutu için spor filtre takmaliyiz. Açık filitreler levorgda hava akış metreyi bozabilir. Kapalı kutu içi spor filtre takılarak giren havayı da bir miktar cogaltmis oluruz. Şimdi Egsoz çıkışı kat iptali ile rahatladı . Spor filtre ile daha fazla temiz hava motora gönderildi. Sıra bu işlemleri yazılım ile rayına oturtmaya geldi. Eğer yazılım desteği levorg da var ise tüm bu değişikliklere göre yeni bir hava yakıt karışım haritası olusturulabiliyor. Yazılımsiz da bu işlemler yapılabilir ama motor sağlığı için zararlıdır. Sensörler giren havaya göre yakıtı ayarlar ama bunu haritasını görmek arada yapılması gereken ufak dokunuşları yapmak daha sağlıklıdır
Şuan levorg motoru için bu konuda daha öncede dediğim gibi bir şey diyemiyorum. Ama kat iptali olmadan ve yazilima gerek duymadan sadece Spor filtre alınıp takılabilir ama bu yakıt oranını bir miktar arttıracaktir.
Kıymetli dostlar, değerli paylaşımlarınız için hepinize çok teşekkür ediyorum, foruma üye olduktan sonra bazı teknik konuları zaman buldukça okuyorum, çok faydalı oluyor, mesela daha bu gün, otomatik vitesli araçlarda park ederken uyulması gereken sıralamayı anlatan yazıyı okudum, zaman zaman YouTube videolarını da izliyorum, kısacası sadece bir araba kulkanıcısı olmaktan öte bir konum oluşmaya başladı, o yüzden bazı konuları merak edip buradan soruyorum. Sağolun sizler de aydınlatıyorsunuz,desteklerinizden dolayı çok teşekkür ediyorum, Allah'a emanet olun.
(21-03-2019, Saat: 11:57)Sakin demiş ki: Kıymetli dostlar, değerli paylaşımlarınız için hepinize çok teşekkür ediyorum, foruma üye olduktan sonra bazı teknik konuları zaman buldukça okuyorum, çok faydalı oluyor, mesela daha bu gün, otomatik vitesli araçlarda park ederken uyulması gereken sıralamayı anlatan yazıyı okudum, zaman zaman YouTube videolarını da izliyorum, kısacası sadece bir araba kulkanıcısı olmaktan öte bir konum oluşmaya başladı, o yüzden bazı konuları merak edip buradan soruyorum. Sağolun sizler de aydınlatıyorsunuz,desteklerinizden dolayı çok teşekkür ediyorum, Allah'a emanet olun.
Rica ederiz. Çok değil bir iki seneye başlar levorg için modifiyeler o zaman daha net ortaya çıkar herşey
Hocam kat iptali yazılımla desteklenmezse turbolu araçlardan alt devirde cansızlık ve gaza çökünce gecikme yaşatıyor. Bence aracınızın performansında zaten sıkıntı yok bu işlere hiç girmezseniz daha iyi olur sizin için. Kutu içi performans filtrenin faydasını görürsünüz tepkileri hızlanır aracınızın. Egzoz sesi seviyorsanız Remus gayet idealdir.
Değerli dostlar, katkılarınızdan dolayı tekrar teşekkür ediyorum, foruma çok sık giremiyor olsam da burada olmaktan son derece memnun ve mutluyum, yardımcı olma noktasında herkesin özverili olması inanılmaz güzel, Allah'a emanet olun.