benim aracinkini birisi sirket otoparkinda yuruttu. gordugum kadariyla toyota/honda ayni somun. bu somunlarda dikkat etmeniz gereken en onemli nokta, somunu elinizle takip guzelce oturttuktan sonra makineyle SIKISTIRIN. veya bijon anahtariyla. cok kolay dis atlayabiliyor. takarken dis atlamissa, makineyle sokumde bijon kesin kesiliyor. eger bijon keserse, disk vs. komple sokulup tekli olarak bijon degistirilebiliyor. alirken sadece somun almayin. somun + bijon olarak alin. ayni fiyata geliyor. en azindan bijon kestiginde birdaha almak zorunda kalmazsiniz.
Bu konu da bir Subaru klasiği zaten. Lastikçilerin havalı tabancayla bijon sıkma sevdası Subarularda bol bol diş sıyırmaya sebep oluyor. Honda Jazz ın ki oluyor ancak dişler tersine dönüyor ölçü aynı. Toyotada uyan parça yok. Mazda da var ama modelini bir türlü bulamadım. Oem parça kodu 1N0133062 bu mazda için.
Teşekkür ediyorum herkese. M12x1,25 ince diş oluyor o zaman. Servis kitabında yanlış hatırlamıyorsam 11-12 kg/m ile sıkılması gerektiği yazıyordu. Havalar iyi gidince yazlık lastiklere geçeyim diyorum. Orjinal olmayan diğer jantın bijon delikleri daha derinde gibi. Üzerinden çıkan somunlaruın çoğu kötü olduğu için komple bijon / somun değiştirmiştim. Diğer jant için yeni somun alacağım. Orjinal somundan biraz uzun olacak.
Genel olarak japonlarin somun dis capi ayni. Sadece fark bijin somunun janta degdigi kismi
Toyota rav4-camry-highlander(rav4-land cruiser arasindaki modeli) bu 3 modelin somunlari subaruyla ayni gozukuyor. Eger sansiniz varsa, 1 tane somunu sokup toyota veya mazda servisine gotururseniz, size esdegerinin parca nosunu verirler