Herkese iyi günler
Aracımdaki gaz yetiştirememe, buna bağlı olarak da regülatör basıncının 1,40-1,60 ve enjektör aralıklarının 3 mm olmasına
rağmen LPG haritası çarpanlarının 250'lere dayanması sorununu çözen Gaziantep USTAELLER LPG Burak Toyaksi ustaya teşekkür ederim.
https://www.facebook.com/ustaellerotogaz
Sorunumuzun esas kaynağı montajda olması gerktiği gibi 8 mm boru takılmış olmasına rağmen 3 ayrı yerinden bakır borunun ezilmesi. Tank içi regülatörün 6 mm olması. Buna bağlı olarak regülatöre yetersiz gelen gazın aracı besleyememesi, dip gazda ve yüksek devirlerde aracın performansın düşmesi.
[attachment=4170]
[attachment=4172]
[attachment=4174]
Sonuç olarak bakır boru ezilmeye karşı 8 mm termoplastik boru ile 6 mm olan şamandıra da 8 mm ile değiştirildi.
[attachment=4171]
[attachment=4173]
AFR ayarı ve gaz kontrolleri yapıldı. Şu anda 1,20 basınçta regülatör çok rahat şekilde gazı yetiştirebiliyor. Aracın benzinden
çekiş farkı kalmadı. 7-8 aydır benzinde kullandığım aracımda tekrar LPG kullanımına başladım.
Daha öncesinde AFR ayarı yaptığını söyleyen bir yere gitmiştim. "Borudaki ezikler çok problem olmaz, senin araç güçlü olduğu için gaz yetişmiyor. Kafana çok takıyorsan tank değiştiğinde 8 mm boru takarız." demişti. Tank değişimi sırasında da ezilmenin problem olmayacağını söyleyince iki ayrı defada Gaziantep'e giderek sorunu çözdük. (2x200= 400 km)
- Buradan çıkardığım dersler:
1. Her AFR ayarı yaparım diyen ayar yapmıyor. Referanslı yerlere gitmek lazım. İşini severek yapan ustaları bulmak lazım.
2. Subarularda tanktan regülatöre kadar her yer 8 mm olmalı. Ezik kırık 6 mmden, 8 mmye dönüştürme olmamalı.
3. Doğru bildiğinde ısrar sonunda başarıyı getiriyor.
İşini iyi yapan ustalara kolaylıklar, sürücülere de sıkıntısız kazasız sürüşler dilerim.
Aracımdaki gaz yetiştirememe, buna bağlı olarak da regülatör basıncının 1,40-1,60 ve enjektör aralıklarının 3 mm olmasına
rağmen LPG haritası çarpanlarının 250'lere dayanması sorununu çözen Gaziantep USTAELLER LPG Burak Toyaksi ustaya teşekkür ederim.
https://www.facebook.com/ustaellerotogaz
Sorunumuzun esas kaynağı montajda olması gerktiği gibi 8 mm boru takılmış olmasına rağmen 3 ayrı yerinden bakır borunun ezilmesi. Tank içi regülatörün 6 mm olması. Buna bağlı olarak regülatöre yetersiz gelen gazın aracı besleyememesi, dip gazda ve yüksek devirlerde aracın performansın düşmesi.
[attachment=4170]
[attachment=4172]
[attachment=4174]
Sonuç olarak bakır boru ezilmeye karşı 8 mm termoplastik boru ile 6 mm olan şamandıra da 8 mm ile değiştirildi.
[attachment=4171]
[attachment=4173]
AFR ayarı ve gaz kontrolleri yapıldı. Şu anda 1,20 basınçta regülatör çok rahat şekilde gazı yetiştirebiliyor. Aracın benzinden
çekiş farkı kalmadı. 7-8 aydır benzinde kullandığım aracımda tekrar LPG kullanımına başladım.
Daha öncesinde AFR ayarı yaptığını söyleyen bir yere gitmiştim. "Borudaki ezikler çok problem olmaz, senin araç güçlü olduğu için gaz yetişmiyor. Kafana çok takıyorsan tank değiştiğinde 8 mm boru takarız." demişti. Tank değişimi sırasında da ezilmenin problem olmayacağını söyleyince iki ayrı defada Gaziantep'e giderek sorunu çözdük. (2x200= 400 km)
- Buradan çıkardığım dersler:
1. Her AFR ayarı yaparım diyen ayar yapmıyor. Referanslı yerlere gitmek lazım. İşini severek yapan ustaları bulmak lazım.
2. Subarularda tanktan regülatöre kadar her yer 8 mm olmalı. Ezik kırık 6 mmden, 8 mmye dönüştürme olmamalı.
3. Doğru bildiğinde ısrar sonunda başarıyı getiriyor.
İşini iyi yapan ustalara kolaylıklar, sürücülere de sıkıntısız kazasız sürüşler dilerim.