Evet arkadaşlar eski modellerin zaten kronik sorunları belli idi. Şimdiki yazımda 2013 ve üzeri modeller için sanayide çok fazla rastladığım kronik sorunlara değineceğim.
2013 ve üzeri tüm cvt şanzımanlar da ortalama 150k km den sonra awd ve lock up selenoid arızası ( 2010 - 2011 legacy ler dahil )
2013 ve üzeri tüm dizel modellerde dpf dolmasına müteakip motor yağının seyrelmesi sonucu motor kırma sorunu 150k km sonra ( servislerde yapılan güncelleme sadece dpf ömür süresini uzatıyor soruna çare bulmuyor ). Kullanıcıların sık sık dpf durumunu kontrol etmesi veya iptal ettirmesi lazım.
Tüm XV modellerde avcs selenoid tıkanması sonucu egzantrik ayarlı kasnağının yağsız kalarak gürültülü çalışması ( Dizel motor gibi ) Buna müteakip servislerin bu sorunla gelen araçlara motor yatak sarma teşhisi koyma hatası 60k km sonra denk gelmeye başlıyor.
Tüm 2013 ve üzeri modellerde dreksiyon milinin kutuya giriş noktasında boşluk yapması ( 2010 - 2011 legacyler dahil ) 70k km sonra denk gelmeye başlıyor.
Tüm xv modeller de çok çabuk porya bilyası bozma sorunu ( Takım değiştiriliyor ortalama 20-30k bir porya bozuyor )
Bu sorunlar her 10 araçtan 7 sinde görülmüş ve teşhisleri Raci usta tarafından yapılmıştır. Km ler değişkenlik gösterebilir.
Çok güzel bir paylaşım Mehmet'çim. Bu kronik sorunların giderilme maliyetini de paylaşabilir misin? Alma niyeti olan arkadaşlar potansiyel olarak neyse karşı karşıya olacaklarını bilsinler.
(04-10-2021, Saat: 17:43)furtherquiterdeeper demiş ki: Çok güzel bir paylaşım Mehmet'çim. Bu kronik sorunların giderilme maliyetini de paylaşabilir misin? Alma niyeti olan arkadaşlar potansiyel olarak neyse karşı karşıya olacaklarını bilsinler.
(04-10-2021, Saat: 23:18)bahcekapiliyavuz demiş ki: XV.lerin bu kadar kısa sürelerde porya bozması bana gerçekten ilginç geldi. Burada bir mühendislik hatası vs. durum mu var acaba?
poryoyu Cin de yaptiriyorsa olabilir. Diger modellerin poryolari genelde Japon. Metal konusunda en kotuulke Cin.
(04-10-2021, Saat: 23:18)bahcekapiliyavuz demiş ki: XV.lerin bu kadar kısa sürelerde porya bozması bana gerçekten ilginç geldi. Burada bir mühendislik hatası vs. durum mu var acaba?
poryoyu Cin de yaptiriyorsa olabilir. Diger modellerin poryolari genelde Japon. Metal konusunda en kotuulke Cin.
Outbak için aldığım NTN kutusundaki ürün Made In Japan sonra yurt dışından orjinal kutuda olanı aldım (Türkiyedeki NTN kutusunda satılandan daha ucuza) İçinden yine NTN çıktı o da Made In Japan ama her ikisi de aynı marka olmasına rağmen bence gözümün gördüğü bir kalite farkı vardı. Bijon saplamaları mesela farklıydı, metal rengi NTN olanda açık gri, orjinal kutudan çıkanda bariz daha koyu bir gri renkti.
Sanırım XV.lerde NTN kullanılmıyor. Bir arkadaşımıza yurt dışından orjinal sipariş geçtik gelsin gerçekten merak ediyorum üzerindeki ibareleri.
Bilmiyorum belki alakasıda olmayabilir ama cvt sanzımandaki arızaların bu denli artması ,cvt sanzıman yağı degişmez diyenlerden ve değiştirmeyenlerden kaynaklanıyor olabilir mi ?
Solenoid kısmı elektriksel birşey, miknatisli bobin yani, yağlama ile ilgili degil, mekanik bir ariza degil yani. Muhtemel parca ömrünü tamamliyor, korozyon oluyor vs vs vs Sizdirmazligi gövdesi vs bozulmuyordur diye tahmin ediyorum çünkü yurtdisinda da hata saptanirken hep elektriksel(ohm) olarak tespit etmeye calisiyorlar.
(04-10-2021, Saat: 17:43)furtherquiterdeeper demiş ki: Çok güzel bir paylaşım Mehmet'çim. Bu kronik sorunların giderilme maliyetini de paylaşabilir misin? Alma niyeti olan arkadaşlar potansiyel olarak neyse karşı karşıya olacaklarını bilsinler.
Enver bey o zaman almaktan vazgeçebilirler ?
Ben masraftan değil belirsizlikten korkarım. Bugün hangi markayı alsanız kronik bir sorunu vardır. Burada önemli olan sizin ne kadar masrafı göze aldığınızdır. Ben şahsen birkaç yıl içinde 2017 model ve üzeri Forester ya da XV almayı kafaya koydum. Fiyat performans olarak en iyi SUV hala Subaru.
(05-10-2021, Saat: 14:16)BerQue demiş ki: Solenoid kısmı elektriksel birşey, miknatisli bobin yani, yağlama ile ilgili degil, mekanik bir ariza degil yani. Muhtemel parca ömrünü tamamliyor, korozyon oluyor vs vs vs Sizdirmazligi gövdesi vs bozulmuyordur diye tahmin ediyorum çünkü yurtdisinda da hata saptanirken hep elektriksel(ohm) olarak tespit etmeye calisiyorlar.