Herkese tekrar merhabalar,
Cam suyu isitmasi sistemini belki bircogunuz duymamis olabilirsiniz. Bunu normal karsilarim. Cunku bu ozellik, arac ureticilerinin soguk iklim bolgeleri icin sundugu bir donanim olarak karsimiza cikiyor. Subaru markasi bu ozelligi kullanip kullanmadigi hakkinda bilgi sahibi degilim fakat diger markalarda ozellikle ust segment araclarda soguk iklim paketlerinde standard donanim olarak gelebiliyor.
Sistemin mantigina gelirsek, kisin buz tutmus caminizi kaziyarak temizlemekten ziyade, mevcut kullandiginiz cam suyunu isitarak cama puskurmesi sonucu camdaki buzu kisa bir surede cozup surus guvenliginizi arttirmak icin gelistirilmis. Olasi bir cam catlamasi sorunu olusmamasi icin de, cam suyu belirli bir sicakliga kadar isitilmaktadir. suyu puskurturken, elinizi degdirdiginde elinizi yakmiyor ama sicakligi bariz hissedebiliyorsunuz. Vucut sicakligi 36C olduguna gore bu da tahminimce 30-40C arasinda bir sicaklik olsa gerek.
Sistemi basitce anlatmak gerekirse, mevcut cam suyu rezervuarindan cikan boru, kucuk bir su isiticisina baglaniyor ve orda isinan su da cama gidiyor. bahsi gecen su isiticisi ise, akuden veya sigorta panelinden sigorta yardimiyla baglanarak calistirilabilmektedir. Maaliyet konusunda ise karsiniza yuksek meblaglar cikabilir. Bence bu ozellige deger. Eger olur da bu sistemi yapmak isterseniz, bir dugme yardimiyla sistemi aktiflestirmeyi tavsiye ederim. Cunku cam suyunun isinmasi sonucu daha fazla su kaybi yasanabilmektedir.
Peki cebinizden komik bir rakam cikararak bu sistemi hic elektrik kullanmadan yapmak mumkun mu? Uygulamasini yapmadim fakat yapilabilecegini dusunuyorum.
Basitce anlatmak gerekirse, aracin motorsuyu sicakligi kullanilarak yapilabilir. Bunun icin cam suyu rezervuarindan cikan boruya uzatma yapilip, radyator borusunun uzerine sarilarak, motor suyu sicakligindan kaynaklanan isidan yararlanmak. Ama bu islem icin mevcut su borusundan daha saglam bir soru gerekebilmektedir.ornegin, bakir bir boru spiral sekilde radyator borusuna baglanarak yuksek verimlilik saglanabilir. bakir boru uclari da cam suyu hattina eklenebilir.
dezavantaj olarak dusuncem ise; motor yeterli sicakliga gelmeden, cam suyu isitmaniz calismayacaktir.
bu islemi yapmam durumunda sizlerle daha fazla detay paylasirim. Sizlerden yapan olursa da buraya detaylari yazarak sistemi gelistirebiliriz.
kolay gelsin.
Cam suyu isitmasi sistemini belki bircogunuz duymamis olabilirsiniz. Bunu normal karsilarim. Cunku bu ozellik, arac ureticilerinin soguk iklim bolgeleri icin sundugu bir donanim olarak karsimiza cikiyor. Subaru markasi bu ozelligi kullanip kullanmadigi hakkinda bilgi sahibi degilim fakat diger markalarda ozellikle ust segment araclarda soguk iklim paketlerinde standard donanim olarak gelebiliyor.
Sistemin mantigina gelirsek, kisin buz tutmus caminizi kaziyarak temizlemekten ziyade, mevcut kullandiginiz cam suyunu isitarak cama puskurmesi sonucu camdaki buzu kisa bir surede cozup surus guvenliginizi arttirmak icin gelistirilmis. Olasi bir cam catlamasi sorunu olusmamasi icin de, cam suyu belirli bir sicakliga kadar isitilmaktadir. suyu puskurturken, elinizi degdirdiginde elinizi yakmiyor ama sicakligi bariz hissedebiliyorsunuz. Vucut sicakligi 36C olduguna gore bu da tahminimce 30-40C arasinda bir sicaklik olsa gerek.
Sistemi basitce anlatmak gerekirse, mevcut cam suyu rezervuarindan cikan boru, kucuk bir su isiticisina baglaniyor ve orda isinan su da cama gidiyor. bahsi gecen su isiticisi ise, akuden veya sigorta panelinden sigorta yardimiyla baglanarak calistirilabilmektedir. Maaliyet konusunda ise karsiniza yuksek meblaglar cikabilir. Bence bu ozellige deger. Eger olur da bu sistemi yapmak isterseniz, bir dugme yardimiyla sistemi aktiflestirmeyi tavsiye ederim. Cunku cam suyunun isinmasi sonucu daha fazla su kaybi yasanabilmektedir.
Peki cebinizden komik bir rakam cikararak bu sistemi hic elektrik kullanmadan yapmak mumkun mu? Uygulamasini yapmadim fakat yapilabilecegini dusunuyorum.
Basitce anlatmak gerekirse, aracin motorsuyu sicakligi kullanilarak yapilabilir. Bunun icin cam suyu rezervuarindan cikan boruya uzatma yapilip, radyator borusunun uzerine sarilarak, motor suyu sicakligindan kaynaklanan isidan yararlanmak. Ama bu islem icin mevcut su borusundan daha saglam bir soru gerekebilmektedir.ornegin, bakir bir boru spiral sekilde radyator borusuna baglanarak yuksek verimlilik saglanabilir. bakir boru uclari da cam suyu hattina eklenebilir.
dezavantaj olarak dusuncem ise; motor yeterli sicakliga gelmeden, cam suyu isitmaniz calismayacaktir.
bu islemi yapmam durumunda sizlerle daha fazla detay paylasirim. Sizlerden yapan olursa da buraya detaylari yazarak sistemi gelistirebiliriz.
kolay gelsin.