Geçmişten Günümüze Subau İmpreza
Belki de spor araba dünyasının gelmiş geçmiş en ünlü, en başarılı arabası olan imprezadan bahsedeceğim.. Japon oto marketinin yaşayan efsanesi. Araba sektörünün görmüş olduğu en iyi performans arabalarından Subaru Impreza 1992 yılından bu yana tüyler ürpertici homurdanmasıyla sesini duyduğumuzda kalp atışlarımızı hızlandırırken bütün bakışları üzerinde toplamayı başardı
![[Resim: 18.jpg]](http://thumb.ibb.co/cykJX7/18.jpg)
Birinci nesil : (1992–2000)
Subaru markasıyla özdeşleşen efsane modeli imprezayı ilk olarak 1992 de piyasaya çıkardı. Impreza’da ön tekerlekten çekiş ve dört tekerlekten çekiş altyapı seçenekleri sunuldu. Boxer motor kullanıldı. Impreza sedan, hatchback ve belirli pazarlarda olmak üzere station wagon kasa tipleriyle satışa sunuldu. Her zaman sportif tasarım ve motor teknolojisiyle ön planda olmayı ve adından söz ettirmeyi başardı.
Subaru Impreza 1. Nesilde 1.5, 2.0 ve 2.5 e kadar değişen motor seçenekleri sundu.Bu nesil imprezadan başlayarak dört ileri otomatik şanzıman ve 5 ileri manuel şanzıman seçeneğini sundu. 1997 de ilk makyajını gördü. 98 den itibaren satılanlar makyajlandı.
Subaru ilk nesilden itibaren motor sporları alanında da imprezayı piyasaya çıkardı. İmmrezanın performans değerleri artırıldı ve neredeyse tamamen değişik bir modeli 1992 de WRX’i piyasaya çıkardı. 236 beygir gücünde ve virajlar için hayli üstünlük sağlayan LSD (tekerlekler arası güç aktarımı ) tipi diferansiyel kullanıldı. Sırf yarışlarda kullanılmak üzere WRX RA modeli üretilir. Günlük kullanım için uygun değildir bu model. Bir takım ekipmanlar çıkarılarak (klima gibi) yarış için uygun donanımlar eklendi. WRX’in turbo beslemeli modeli olan STİ 1994 de üretilir. WRX STİ ‘nin standart modelinde olduğu gibi RA modeli olan 275 beygir gücündeki modeli piyasaya südü. En özel modeli olar WRX ler 1995 yılında üretilen sadece 200 adet olanlardır. Colin McRae’nin dünya ralli şampiyonluğunu kazandığı yıla özel üretilmiş mavi renk ve Colin McRae’ çıkartmalıdır. 1. neslin son üretimi 1999 yılında 300 beygir güç üretimine kadar çıkmıştır.
![[Resim: 31.jpg]](http://thumb.ibb.co/eM8cQS/31.jpg)
İkinci Nesil (2000-2007)
Impreza 1. Nesille gerek asvaltta gerekse pistlerde başarı elde edince adından daha fazla söz ettirmeye başladı. 2. Nesil milenyumla beraber 2000 yılından itibaren piyasaya çıktı. Çok fazla bir değişklik olmadı ilk nesille arasında.2. nesil kendi içerisinde iki sefer makyaj geçirerek özgün tasarımına kavuştu. Boyut olarak daha büyük olan 2. nesil sedan tipinde uzunluk, genişlik, yükseklik ve aks mesafesi artışı yapıldı. İlk nesilden 40 mm daha geniş sedan kasasına karşılık hatchback 5 mm genişlikte sunuldu. Süspansiyon sisteminde de değişikliğe gidildi. Çoğul salıncaklı yapıya yer verdi. Motor hacimlerinde herhangi bir değişiklik olmayan 2. Nesil Impreza’da ilk nesilde olduğu gibi motor seçenekleri 1.5 litreden başlayıp 2.5 litreye kadar değişiklik gösterdi. 2004 yılında son derece şık bir makyaj ile ikinci nesil Impreza’yı güncelledi. Diğer makyajını 2006 yılında geçirdi.Şanzıman tipide yine 4 ileri otomatik devam etti. 5 ileriye ek olarak 6 ileri şanzıman da eklendi. 2 nesilde motor teknolojilerinde de değişikliğe gitmiş WRX için VVT (değişken valf zamanlaması) sunan motora yer vermiştir.
![[Resim: 91.jpg]](http://thumb.ibb.co/bKiBkS/91.jpg)
![[Resim: 111.jpg]](http://thumb.ibb.co/jmdSQS/111.jpg)
Üçüncü Nesil İmpreza (2007–2011)
Subaru, herkesin sabırsızlık ve merakla beklediği üçüncü nesil Impreza’yı 2 Nisan 2007 günü New York Otomobi l Fuarı’nda tanıttı. Bir süre sonrada (6 ay) WRX çıktı yine. Rakamsal artışlar olmasına rağmen aracın toplam ağırlığını 2. Nesille neredeyse aynıydı. Aynı zamanda aracın dingil aralığı da önceki modelinkinden daha uzundu. Ön tarafta kullanılan bağımsız süspansiyona ek olarak akta tarafta yeniliğe giderek çift salıncaklı bağımsız süspansiyon sistemi kullanıldı.Tasarım hatları olarak hayli değişmiş olan 3. Nesilde ses yalıtımı sistemi daha da geliştirildi. Imprezanın en güçlüsü WRX STI 3. nesil Japonya’da tanıtıldı. 2.0 litre hacimli twin scroll turbo motoruyla sunulan WRX STI’nin bu versiyonu yaklaşık 304 beygir güç ve 422 tork değerine sahipti. Sunulduğu pazarlara göre değişiklik gösteren 3. Nesil WRX STI’de 2.5 litre hacim ve tek turbo beslemeli motor seçeneğiyle de çıkarıldı. Bu versiyon ise 295 beygir güç ve 407 tork değerine sahiptir. Yeni nesil STI modelinde elektronik modifikasyon olarak Subaru’nun “Akıllı Sürüş” (SI-Drive) özelliği kullandı. Normal, Sport ve Sport+ olarak değişen sürüş modları ve diferansiyel kilidi sürücü tarafından belirlenebiliyor.
![[Resim: firstgenerationimpreza1_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/k1oizn/firstgenerationimpreza1_1000x562.jpg)
![[Resim: fourthgenerationimpreza2_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/jYZvC7/fourthgenerationimpreza2_1000x562.jpg)
Dördüncü nesil İmpreza 2011
New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda günümüzde halen kullanımda olan son Impreza kasası, dört ve beş kapılı modelleri ile tanıtıldı. Aracın ABD modelleri 2012 model yılı ile satışa sunulurken ilk modellerin seçenekleri arasında dört kapılı sedan veya beş kapılı hatchback versiyonları mevcuttu. 2.0 litrelik DOHC (148 beygir) motor, 5 vitesli manüel veya 6 vitesli manüel direksiyondan vites değiştirme özelliğine sahip Lineartronic CVT; aracın donanım opsiyonlarını oluşturuyordu. Dördüncü nesil Subaru; 2.0i, 2.0i Premium ve 2.0i Limited adlı paketler ile piyasaya sürülmüştü.
Otomobil dünyasının gelmiş geçmiş en özellikli aracı olan imprezayı anlatmaya bu satırlar yetmez. Giriş olarak kabul edelim ve saygıyla eğilelim önünde.
![[Resim: thirdgenerationimpreza2_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/hq8Ns7/thirdgenerationimpreza2_1000x562.jpg)
Belki de spor araba dünyasının gelmiş geçmiş en ünlü, en başarılı arabası olan imprezadan bahsedeceğim.. Japon oto marketinin yaşayan efsanesi. Araba sektörünün görmüş olduğu en iyi performans arabalarından Subaru Impreza 1992 yılından bu yana tüyler ürpertici homurdanmasıyla sesini duyduğumuzda kalp atışlarımızı hızlandırırken bütün bakışları üzerinde toplamayı başardı
![[Resim: 18.jpg]](http://thumb.ibb.co/cykJX7/18.jpg)
Birinci nesil : (1992–2000)
Subaru markasıyla özdeşleşen efsane modeli imprezayı ilk olarak 1992 de piyasaya çıkardı. Impreza’da ön tekerlekten çekiş ve dört tekerlekten çekiş altyapı seçenekleri sunuldu. Boxer motor kullanıldı. Impreza sedan, hatchback ve belirli pazarlarda olmak üzere station wagon kasa tipleriyle satışa sunuldu. Her zaman sportif tasarım ve motor teknolojisiyle ön planda olmayı ve adından söz ettirmeyi başardı.
Subaru Impreza 1. Nesilde 1.5, 2.0 ve 2.5 e kadar değişen motor seçenekleri sundu.Bu nesil imprezadan başlayarak dört ileri otomatik şanzıman ve 5 ileri manuel şanzıman seçeneğini sundu. 1997 de ilk makyajını gördü. 98 den itibaren satılanlar makyajlandı.
Subaru ilk nesilden itibaren motor sporları alanında da imprezayı piyasaya çıkardı. İmmrezanın performans değerleri artırıldı ve neredeyse tamamen değişik bir modeli 1992 de WRX’i piyasaya çıkardı. 236 beygir gücünde ve virajlar için hayli üstünlük sağlayan LSD (tekerlekler arası güç aktarımı ) tipi diferansiyel kullanıldı. Sırf yarışlarda kullanılmak üzere WRX RA modeli üretilir. Günlük kullanım için uygun değildir bu model. Bir takım ekipmanlar çıkarılarak (klima gibi) yarış için uygun donanımlar eklendi. WRX’in turbo beslemeli modeli olan STİ 1994 de üretilir. WRX STİ ‘nin standart modelinde olduğu gibi RA modeli olan 275 beygir gücündeki modeli piyasaya südü. En özel modeli olar WRX ler 1995 yılında üretilen sadece 200 adet olanlardır. Colin McRae’nin dünya ralli şampiyonluğunu kazandığı yıla özel üretilmiş mavi renk ve Colin McRae’ çıkartmalıdır. 1. neslin son üretimi 1999 yılında 300 beygir güç üretimine kadar çıkmıştır.
![[Resim: 31.jpg]](http://thumb.ibb.co/eM8cQS/31.jpg)
İkinci Nesil (2000-2007)
Impreza 1. Nesille gerek asvaltta gerekse pistlerde başarı elde edince adından daha fazla söz ettirmeye başladı. 2. Nesil milenyumla beraber 2000 yılından itibaren piyasaya çıktı. Çok fazla bir değişklik olmadı ilk nesille arasında.2. nesil kendi içerisinde iki sefer makyaj geçirerek özgün tasarımına kavuştu. Boyut olarak daha büyük olan 2. nesil sedan tipinde uzunluk, genişlik, yükseklik ve aks mesafesi artışı yapıldı. İlk nesilden 40 mm daha geniş sedan kasasına karşılık hatchback 5 mm genişlikte sunuldu. Süspansiyon sisteminde de değişikliğe gidildi. Çoğul salıncaklı yapıya yer verdi. Motor hacimlerinde herhangi bir değişiklik olmayan 2. Nesil Impreza’da ilk nesilde olduğu gibi motor seçenekleri 1.5 litreden başlayıp 2.5 litreye kadar değişiklik gösterdi. 2004 yılında son derece şık bir makyaj ile ikinci nesil Impreza’yı güncelledi. Diğer makyajını 2006 yılında geçirdi.Şanzıman tipide yine 4 ileri otomatik devam etti. 5 ileriye ek olarak 6 ileri şanzıman da eklendi. 2 nesilde motor teknolojilerinde de değişikliğe gitmiş WRX için VVT (değişken valf zamanlaması) sunan motora yer vermiştir.
![[Resim: 91.jpg]](http://thumb.ibb.co/bKiBkS/91.jpg)
![[Resim: 111.jpg]](http://thumb.ibb.co/jmdSQS/111.jpg)
Üçüncü Nesil İmpreza (2007–2011)
Subaru, herkesin sabırsızlık ve merakla beklediği üçüncü nesil Impreza’yı 2 Nisan 2007 günü New York Otomobi l Fuarı’nda tanıttı. Bir süre sonrada (6 ay) WRX çıktı yine. Rakamsal artışlar olmasına rağmen aracın toplam ağırlığını 2. Nesille neredeyse aynıydı. Aynı zamanda aracın dingil aralığı da önceki modelinkinden daha uzundu. Ön tarafta kullanılan bağımsız süspansiyona ek olarak akta tarafta yeniliğe giderek çift salıncaklı bağımsız süspansiyon sistemi kullanıldı.Tasarım hatları olarak hayli değişmiş olan 3. Nesilde ses yalıtımı sistemi daha da geliştirildi. Imprezanın en güçlüsü WRX STI 3. nesil Japonya’da tanıtıldı. 2.0 litre hacimli twin scroll turbo motoruyla sunulan WRX STI’nin bu versiyonu yaklaşık 304 beygir güç ve 422 tork değerine sahipti. Sunulduğu pazarlara göre değişiklik gösteren 3. Nesil WRX STI’de 2.5 litre hacim ve tek turbo beslemeli motor seçeneğiyle de çıkarıldı. Bu versiyon ise 295 beygir güç ve 407 tork değerine sahiptir. Yeni nesil STI modelinde elektronik modifikasyon olarak Subaru’nun “Akıllı Sürüş” (SI-Drive) özelliği kullandı. Normal, Sport ve Sport+ olarak değişen sürüş modları ve diferansiyel kilidi sürücü tarafından belirlenebiliyor.
![[Resim: firstgenerationimpreza1_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/k1oizn/firstgenerationimpreza1_1000x562.jpg)
![[Resim: fourthgenerationimpreza2_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/jYZvC7/fourthgenerationimpreza2_1000x562.jpg)
Dördüncü nesil İmpreza 2011
New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda günümüzde halen kullanımda olan son Impreza kasası, dört ve beş kapılı modelleri ile tanıtıldı. Aracın ABD modelleri 2012 model yılı ile satışa sunulurken ilk modellerin seçenekleri arasında dört kapılı sedan veya beş kapılı hatchback versiyonları mevcuttu. 2.0 litrelik DOHC (148 beygir) motor, 5 vitesli manüel veya 6 vitesli manüel direksiyondan vites değiştirme özelliğine sahip Lineartronic CVT; aracın donanım opsiyonlarını oluşturuyordu. Dördüncü nesil Subaru; 2.0i, 2.0i Premium ve 2.0i Limited adlı paketler ile piyasaya sürülmüştü.
Otomobil dünyasının gelmiş geçmiş en özellikli aracı olan imprezayı anlatmaya bu satırlar yetmez. Giriş olarak kabul edelim ve saygıyla eğilelim önünde.
![[Resim: thirdgenerationimpreza2_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/hq8Ns7/thirdgenerationimpreza2_1000x562.jpg)