aracımı yaklaşık 5 aydır kullanıyorum ve bu süre zarfında, rölantide titreme, stop etme, gaz tepkisinin zayıflığı vs gibi durumlar gözlemlemiştim. sanki araç düşük devirlerde çekişten düşüyor ve gitmek istemiyor gibiydi.
Bu hafta içinde lpg bakımı için İstanbul Ümraniye Candan Mühendislik ile randevulaştık ve aracı bakım için bıraktım. Eti sizin kemiği benim hesabı. Öncelikle aracımdaki LPG kitinin Lovato obd2 olduğunu öğrendim. Kitin genel durumunun iyi olduğunu ancak bakımsız ve ayarsız olduğunu söylediler. 4 adet lpg enjektöründen birisi tamamen bozukmuş. değişimi yapıldı. AFR ayarı yapıldı ve LPG bakımı yapıldı. Bu işlemler için toplam 620 lira ödedim.
Yaklaşık 3 saat sonra aracı aldığımda, bariz bir şekilde titremenin azaldığını ve çekişin arttığını gözlemledim. Ayrıca ortalama yakıt tüketiminin bilgisayarda 1 litre kadar azaldığını gözlemledim. İstanbul şehir içi 100kmde 10-11 litrelerden aşağı inemezken 8-9 litreleri görmeye başladım. Keşke en başta götürüp bu işlemleri yaptırsaymışım. Ekspertizde veya servise bakıma götürdüğümde lpg kitinin genel durumunun sağlıklı olduğunu söylemişlerdi. Ben de tamamen forumlardan vesaire okuduğum kadarı ile gaza gelip baktırmaya götürdüm, iyiki de götürmüşüm.
Aynı durumları yaşayan arkadaşlar var ise kesinlikle baktırmalarını tavsiye ederim.
Ben de AFR ayarını Forester ile öğrendim. Çevremde hangi marka araç olursa olsun LPG + çekiş problemi veya rölanti sorunları olan araçları AFR ayarına yönlendiriyorum.
Ah şu ekspertizler ahhh, Herkesin açmasına izin veriliyor, herkes kendini bilirkişi sanıyor.... Sonrası malum, hep bi rezillik çıkıyor. Neyse ki sizin sorun çözülmüş
aracımı yaklaşık 5 aydır kullanıyorum ve bu süre zarfında, rölantide titreme, stop etme, gaz tepkisinin zayıflığı vs gibi durumlar gözlemlemiştim. sanki araç düşük devirlerde çekişten düşüyor ve gitmek istemiyor gibiydi.
Bu hafta içinde lpg bakımı için İstanbul Ümraniye Candan Mühendislik ile randevulaştık ve aracı bakım için bıraktım. Eti sizin kemiği benim hesabı. Öncelikle aracımdaki LPG kitinin Lovato obd2 olduğunu öğrendim. Kitin genel durumunun iyi olduğunu ancak bakımsız ve ayarsız olduğunu söylediler. 4 adet lpg enjektöründen birisi tamamen bozukmuş. değişimi yapıldı. AFR ayarı yapıldı ve LPG bakımı yapıldı. Bu işlemler için toplam 620 lira ödedim.
Yaklaşık 3 saat sonra aracı aldığımda, bariz bir şekilde titremenin azaldığını ve çekişin arttığını gözlemledim. Ayrıca ortalama yakıt tüketiminin bilgisayarda 1 litre kadar azaldığını gözlemledim. İstanbul şehir içi 100kmde 10-11 litrelerden aşağı inemezken 8-9 litreleri görmeye başladım. Keşke en başta götürüp bu işlemleri yaptırsaymışım. Ekspertizde veya servise bakıma götürdüğümde lpg kitinin genel durumunun sağlıklı olduğunu söylemişlerdi. Ben de tamamen forumlardan vesaire okuduğum kadarı ile gaza gelip baktırmaya götürdüm, iyiki de götürmüşüm.
Aynı durumları yaşayan arkadaşlar var ise kesinlikle baktırmalarını tavsiye ederim.
Herkese keyifli forumlar.
Bozuk olan enjektörün yerini aklınızda tutun bence. İlerde motorun çalışmasında sarsıntı vs olursa özellikle o göze dikkat ederek soğuk kompresyon testi yapılması gerekebilir.
aracımı yaklaşık 5 aydır kullanıyorum ve bu süre zarfında, rölantide titreme, stop etme, gaz tepkisinin zayıflığı vs gibi durumlar gözlemlemiştim. sanki araç düşük devirlerde çekişten düşüyor ve gitmek istemiyor gibiydi.
Bu hafta içinde lpg bakımı için İstanbul Ümraniye Candan Mühendislik ile randevulaştık ve aracı bakım için bıraktım. Eti sizin kemiği benim hesabı. Öncelikle aracımdaki LPG kitinin Lovato obd2 olduğunu öğrendim. Kitin genel durumunun iyi olduğunu ancak bakımsız ve ayarsız olduğunu söylediler. 4 adet lpg enjektöründen birisi tamamen bozukmuş. değişimi yapıldı. AFR ayarı yapıldı ve LPG bakımı yapıldı. Bu işlemler için toplam 620 lira ödedim.
Yaklaşık 3 saat sonra aracı aldığımda, bariz bir şekilde titremenin azaldığını ve çekişin arttığını gözlemledim. Ayrıca ortalama yakıt tüketiminin bilgisayarda 1 litre kadar azaldığını gözlemledim. İstanbul şehir içi 100kmde 10-11 litrelerden aşağı inemezken 8-9 litreleri görmeye başladım. Keşke en başta götürüp bu işlemleri yaptırsaymışım. Ekspertizde veya servise bakıma götürdüğümde lpg kitinin genel durumunun sağlıklı olduğunu söylemişlerdi. Ben de tamamen forumlardan vesaire okuduğum kadarı ile gaza gelip baktırmaya götürdüm, iyiki de götürmüşüm.
Aynı durumları yaşayan arkadaşlar var ise kesinlikle baktırmalarını tavsiye ederim.
Herkese keyifli forumlar.
Bozuk olan enjektörün yerini aklınızda tutun bence. İlerde motorun çalışmasında sarsıntı vs olursa özellikle o göze dikkat ederek soğuk kompresyon testi yapılması gerekebilir.
valla hocam aracı bıraktım 3 saat sonra aldım. hangi enjektör değişti vs ne oldu bilmiyorum ama dediğiniz doğru, en azından tekrar olursa dile getiririm lpg enjektörlerinden birinin değiştiğini.