7 aydır sahibi olduğum İmpreza 2.0R 2007 model aracımı ilk aldığımda önceki sahibi yakın zamanda kumandalı egzoz sisteminden ceza yediği ve satış için tekrardan trafiğe sokması gerektiği için taktırdığı bilinmeyen marka bir SUV son susturucusu üzerindeydi. Hem estetik olarak kötü durması hem de ses olarak beni hiç tatmin etmediğinden ötürü aracı aldığım ilk hafta son susturucuyu çıkartıp 60mm krom düz boru ile çıkış yaptırdım. Performans olarak bir fark görmememe rağmen ses tatmin edici seviyedeydi. 3 4 haftalık bir süreçten sonra aracım çekişten ciddi anlamda düştü. Egzoz ustasına gittiğimde orta susturucumun bağlantı yerinde kaçak olduğunu bu yüzden güç kaybı yaşadığımı söyledi. Bu kaçağı orijinal Subaru orta susturucusunu üzerinde tutarak onaramayacağını söylediği ve farklı yeni bir orta susturucuya fazla fiyatlar biçtiği için orta susturucu yerine gene 60mm düz boru taktırdım . 1 aya yakın bir kullanım sonrasında, YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ, yapay ve hem kabin içindeki kullanıcıları hem de dışarıdaki insanları rahatsız edecek düzeyde yüksek sesi ve yüksek performans kaybından ötürü yeni egzoz çözümü arayışına düştüm. Kısa süreli bir araştırma sonrası free flow (serbest akış) egzozların WRX ve WRX STİ modellerinde sıkça kullanıldığına rastladım. Bütçeme uygun olması ve kısa sürede temin edebileceğim için fotoğraflarda online satış fotoğrafını paylaşacağım egzozu sipariş ettim. Ürün geldikten sonra farklı bir egzoz ustasına gidip hem orijinal Subaru orta susturucumu hem de yeni 75mm giriş 125mm çıkışlı free flow egzozumu taktırdım. Görüntü olarak jdm sayfalarında gördüğüm İmprezaların o hoş ve kaslı görüntüsünü elde ettim . Performans olarak çok ciddi bir geri dönüş elde ettim resmen 7 aydır sahip olduğum aracım farklı bir araç oldu. Yakıt tüketimi %30a yakın düştü. Ses olarak ise çevreyi rahatsız etmeyen hoş bir homurtusu olan bir arabaya sahip oldum. Kumandalı veya benim gibi düz boru sistemi tercih etmeyi düşünen veya tercih eden İmpreza 1.5 1.6ts ve 2.0R kullanıcılarına şiddetle tavsiye ediyorum.
Gayet güzel olmuş. Atmosferik araçlarda çıkış ne kadar rahatlarsa alt devirler o kadar ölür. Sıkıştırma düştüğü için. Bu sistem güzel olmuş. Bağıran eksozları bende sevmiyorum. Hafif homurdanması yeterli. Güle güle kullan.
(12-01-2022, Saat: 16:22)nitro37 demiş ki: Gayet güzel olmuş. Atmosferik araçlarda çıkış ne kadar rahatlarsa alt devirler o kadar ölür. Sıkıştırma düştüğü için. Bu sistem güzel olmuş. Bağıran eksozları bende sevmiyorum. Hafif homurdanması yeterli. Güle güle kullan.
Teşekkür ederim. Genelde ilgi çekmek için yapılan o abartı egzozlar küfür dışında bir şey kazandırmadığı düşüncesindeyim artık ben de maalesef.
(12-01-2022, Saat: 16:22)nitro37 demiş ki: Gayet güzel olmuş. Atmosferik araçlarda çıkış ne kadar rahatlarsa alt devirler o kadar ölür. Sıkıştırma düştüğü için. Bu sistem güzel olmuş. Bağıran eksozları bende sevmiyorum. Hafif homurdanması yeterli. Güle güle kullan.
Teşekkür ederim. Genelde ilgi çekmek için yapılan o abartı egzozlar küfür dışında bir şey kazandırmadığı düşüncesindeyim artık ben de maalesef.
Güle güle kullanın. Güzel duruyor. Benim son susturucuda da 3000 devir civarında ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Aracı sıkıştırmazsam ses duyulmuyor. Değiştirmek ile niyetimi bozmuştum. Bakalım nasıl olacak, sesi kesecek mi?
(12-01-2022, Saat: 16:33)muratayberk demiş ki: Teşekkür ederim. Genelde ilgi çekmek için yapılan o abartı egzozlar küfür dışında bir şey kazandırmadığı düşüncesindeyim artık ben de maalesef.
Güle güle kullanın. Güzel duruyor. Benim son susturucuda da 3000 devir civarında ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Aracı sıkıştırmazsam ses duyulmuyor. Değiştirmek ile niyetimi bozmuştum. Bakalım nasıl olacak, sesi kesecek mi?
Ben normalde 60mm olan kanalı 70mm giriş 125mm çıkışa çevirdiğim için daha kalın bir ses alıyoeum sanırım. Ama kesinlikle yüksek bir ses değil. 5000-5500 devirden sonra dışarıdan ciddi anlamda duyulacak düzeye çıkıyor
(13-01-2022, Saat: 15:18)Sakin hoca demiş ki: Güle güle, kazasız belasız gönlünce kullanmak nasip olur inşallah, bu arada plaka da çok ironik geldi, SBR (SuBaRu)
Çok teşekkür ederim. Hepimize inşallah . Plaka konusunda sanırım en şanslı subarulardan birine sahibim.
(13-01-2022, Saat: 08:27)madanadam demiş ki: Güle güle kullanın. Güzel duruyor. Benim son susturucuda da 3000 devir civarında ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Aracı sıkıştırmazsam ses duyulmuyor. Değiştirmek ile niyetimi bozmuştum. Bakalım nasıl olacak, sesi kesecek mi?
Ben normalde 60mm olan kanalı 70mm giriş 125mm çıkışa çevirdiğim için daha kalın bir ses alıyoeum sanırım. Ama kesinlikle yüksek bir ses değil. 5000-5500 devirden sonra dışarıdan ciddi anlamda duyulacak düzeye çıkıyor
(13-01-2022, Saat: 15:18)Sakin hoca demiş ki: Güle güle, kazasız belasız gönlünce kullanmak nasip olur inşallah, bu arada plaka da çok ironik geldi, SBR (SuBaRu)
Çok teşekkür ederim. Hepimize inşallah . Plaka konusunda sanırım en şanslı subarulardan birine sahibim.
Katalitiği kontrol eden egsozcu son susturucuda boşluk var ondan ıslık sesi çıkıyor demişti. Ben de ondan niyetlendim.
(13-01-2022, Saat: 21:08)muratayberk demiş ki: Bahsettiği olası bir kaçak performans kaybına da sebep olabilir özellikle ısınınca
@muratayberk Murat bey egzos ile ilgili görüşleriniz nedir? Bir süredir kullanıyorsunuz.
Ben de N11'den aldım. Sizinkini aynısı muhtemelen, on gün oldu arabada geziyor. Kar yağdığı için değişemedim. Şubat başında muayene var. Çok gürültü oluyor derseniz muayeneden sonra taktırayım. Yok memnunum derseniz muayene öncesi taktırır öyle giderim.
(13-01-2022, Saat: 21:08)muratayberk demiş ki: Bahsettiği olası bir kaçak performans kaybına da sebep olabilir özellikle ısınınca
@muratayberk Murat bey egzos ile ilgili görüşleriniz nedir? Bir süredir kullanıyorsunuz.
Ben de N11'den aldım. Sizinkini aynısı muhtemelen, on gün oldu arabada geziyor. Kar yağdığı için değişemedim. Şubat başında muayene var. Çok gürültü oluyor derseniz muayeneden sonra taktırayım. Yok memnunum derseniz muayene öncesi taktırır öyle giderim.
Çok memnunum. Yakıt tasarrufu oldukça arttı, oksijen sensöründen arıza vermesini bekliyordum egzoz basıncı değiştiği için ancak herhangi bir arıza vermedi. Muayeneden bu tip egzozla geçmeniz mümkün değil diye biliyorum, kazanlı son susturucu olmasını isterler. Ben şubat ayında muayeneye gittiğimde bu egzozu söküp geçici bir kazanlı son susturucu takıp öyle gideceğim, muayeneden sonra da mevcut egzozuma geri döneceğim. İmprezalarda son susturucunun destek kolu var fabrika çıkışı olarak, arka tampona yakın konumlanmış durumda, o destek kolu ile de bağlantısı yapılırsa gereksiz sallanmayacaktır. Kullandıkça ses daha da tok hale geldi, kesinlikle varexlerin o ince zırıltısı yok. Kesinlikle tavsiye ederim.