Merhaba arkadaşlar. Aracım 2006 model 1.5r impreza.5ay önce motor yaptırdım.krank mili,motor ustası iyi iş gördü amma arac bin kilometreye 0.5-1litre arası yağ eksiktiyor.motorda sızma yok.motul 8100 tam sentetik yağ kullanıyorum.bu neden olabilir?
Motulde bu tarz sikintilar olabiliyo ayni şekilde castrol ve mobil dede ayni sıkıntıları yaşayanlar var bir sonraki yag bakiminiz ne zaman bakım yaptiracaginiz zaman liqui moly yağ kullanmanızı tavsiye ederim aracta lpg varsa yağ eksilme durumu bunada bağlı olabilir araç yağ eksiltiyorsa normal diye birşey yoktur ustanın burda yanlışı var yağ eksiltme yapan araba ya yağ yakiyordur ya siboplardan kaçırıyordur yada kapakta sıkıntı vardir suya karistiriyordur egsozu gozlemledinizmi herhangi bir duman atma durumu varmı varsa rengi nedir
Motor ustasının dedigi önemli degil motor ne diyor o lazım bize 1 egzosttan çıkan dumanın rengi nedir 2 koydugunuz yag kaç numara 3 rektefiye sırasında neler degişti. Bunları söyleyin ki tam olarak ne olup bittigini bizde anlayalım dilimiz döndügünce yardımcı olalım
Motor yapilirken tam anlamıyla motor rektefesimi yapıldı yani a'dan z'ye herşeyi revize edildimi sıfır parcalarmi kullanıldı piaton sekman motor yapılmasındaki sebep neydi bunlardan bahsederseniz daha açıklayıcı şekilde yazarsaniz bilgisi olan yada tecrübe eden arkadaslar sıkılmadan okuyup size yardımcı olmaya çalışacaklardır 5/30 koyduklarına adım kadar eminim 8100 @Gürbenç bazi iş güzar ustacıklar var öyle koyuyo onuda dükkana koyacak araba satacak müşteri bulamayinca anlamayan müşteri geldiğinde yada yanlış bilgi sahibi olan müşterinin arabasına doldurup geçiyo
Ben azerbaycandan yazııyorum.azerbaycanda lpgli subaru yok.benzin fiyatları ucuz. Motulde yağ eksiltnesini gördüğüm için totachi yağı koydurdum.o da eksiltdi. Yağ numarası 5/40. Soğuk haldeyken egzosdan bir kaç saniyelik beyaz duman çıkıyor.araba ısındıkta duman kesiliyor.şimdi kontrol ettim,3bin devirde çok az duman atıyor.amma gözle görünmeyecek kadar az oluyor. Motor rektefiyesi sırasında 1adet piston kolu,pistonların kenarlarındakı yüzükler (bizde buna yüzük deniyor),krank mili(2.5 legacy mili),siboplardan yanma yuvasına yağ kaçmaması için salnikler (bizde böyle deniyor.) değişti. Motordaki diger parçalar,silindirler,blok,pistonlar ve 3piston kolu hiç yıpranmamışdı. Gardaşlar üzrlü sayın türkce terimleri iyi bilmediğim için böyle anlatmak zorunda kalıyorum. Ve arkadaşlar 10gün önce yağı kontrol ederken yağın yandığını gördüm.rengi siyahlaşmışdı.
Motor yapildiktan sonra yağ değişimi oldumu Rodaj denilen bi süre vardır bu km ile takip edilir motor rektefesinden 1000 km sonra tekrar yağ değişimi gereklidir aracın kac km'de
(13-10-2019, Saat: 20:50)Berk Hato demiş ki: Motor yapildiktan sonra yağ değişimi oldumu
Oldu.3-4defa yağ değiştirdim.her 5-6 bin kilometrede değiştiriyorum. Rodaj süresinde de yağ değişimi yaptırdım.1200kmde değişildi.3bin devir dışına kalkmadım.