Arkadaşlar, yeni aldığım Impreza 1.5 MT ile ilgili izlenim ve tecrübelerimi ayrı bir konu başlığı altında yazacaktım ama hem mükerrer olmasın hem de ilgilenenler açısından daha derli toplu ve ulaşılması kolay olsun diye Özgür Hocamın konusundan devam etmeyi daha uygun gördüm. Aracımı alalı neredeyse iki ay oldu. Genelde şehir içinde kullanıyorum ancak bu hafta sonu Bursa'ya gidip gelme fırsatım oldu. Aracım LPG'siz, lastiklerim Good Year UG8, km.si 296000. Aracı alır almaz kışlık lastik ve arka park sensörü işini hallettim. Koltuk döşemeleri iyi durumdaydı ancak aracın rengine uygun sırt destekli VIP kumaşlı koltuk kılıfları taktırdım. Aracı aldığımdan bu yana Arıcan'a götürüp sorunlarını gideriyorum. İlk önce öndeki oksijen sensörü ve arka cam sileceği değişti. Geçen hafta da pedal lastiği değişimi için gittiğimde tam Raci Usta'nın önünde motordan buharlar çıkınca Raci Usta motor kaputunu açtı alüminyum su borusundan su fışkırdığını gördü. Allah'tan elinde bir tane çıkma varmış da onunla değiştirdi (1500 TL). Pedal lastiğini hiçbir yerde bulamayınca gene ellerinde takım halinde bulunan WRX lastiklerini taktık (300 TL). Artık sorunumuz parçaların pahalı olmasından öte bulunamaması oldu maalesef. Su borusu manifoldun altında kaldığı için motorun üst kısmında ne var ne yok herşey sökülmek zorunda kaldı. Bu işlem yapılırken bazı contaların kesme conta olarak konduğunu gören Raci Usta bunları da orijinalleriyle değiştirdi (ücretsiz). Antifriz ve işçilik de eklenince 2870 TL tuttu. İşlem bittikten sonra Raci Usta'yla bir tur attık. Aracın gayet iyi olduğunu öğrenmek beni sevindirdi. Zaten biliyorsunuz Arif Usta'nın referansı ile almıştım. Teknik olarak bir eksiğim kaldı; ön fren diskleri titreşim yapıyor. Benden önceki sahibi tornalatmış ama artık ömürleri bitmiş sanırım, 300000 bakımında değiştirieceğiz. Estetik olarak da sol arka stop lambası kırık. Onarılmış ve su sızdırmıyor ama bizim gibi titiz insanların gözüne batıyor işte. Şimdi Raci Usta'yla birlikte çıkmasını arıyoruz. Çıkmacılar işin suyunu çıkarmışlar. Neredeyse sıfır yan sanayi ürün kadar para istiyorlar. Neyse gelelim yakıt verilerine. Dediğim gibi çoğunlukla şehir içi kullandığım için (kış koşullarında) 12 litrenin altına düşmeyi başaramadım. Raci Usta da normal olduğunu söyledi. Hafta sonu Bursa'ya gidiş geliş ortalama 120-140 km süratle (kar kaplı yerler hariç) 10.2 litre yaktım. 90-100 ile gitseydim muhtemelen 8-9 litre civarı bir şey çıkardı. Daha önce sahip olduğum 2009 1.6 benzinli Toyota ile 7 litrenin altına düşmediğimi düşünürsek AWD ve daha ağır olan Impreza için bu değerler makul gibi duruyor. Araç 2.0 olsaydı muhtemelen tüketim daha az olurdu. Lastiklerle ilgili herhangi bir sorun yaşamadım. Her türlü zeminde yol tutuş ve frenleme gayet iyi. Piyasada satılan tanınmış markalı kışlık lastikler içinde fiyatı en makul olanlar bunlar şimdilik. Bütçesi kısıtlı olanlara tavsiye ederim.
(24-01-2022, Saat: 09:47)furtherquiterdeeper demiş ki: Arkadaşlar, yeni aldığım Impreza 1.5 MT ile ilgili izlenim ve tecrübelerimi ayrı bir konu başlığı altında yazacaktım ama hem mükerrer olmasın hem de ilgilenenler açısından daha derli toplu ve ulaşılması kolay olsun diye Özgür Hocamın konusundan devam etmeyi daha uygun gördüm. Aracımı alalı neredeyse iki ay oldu. Genelde şehir içinde kullanıyorum ancak bu hafta sonu Bursa'ya gidip gelme fırsatım oldu. Aracım LPG'siz, lastiklerim Good Year UG8, km.si 296000. Aracı alır almaz kışlık lastik ve arka park sensörü işini hallettim. Koltuk döşemeleri iyi durumdaydı ancak aracın rengine uygun sırt destekli VIP kumaşlı koltuk kılıfları taktırdım. Aracı aldığımdan bu yana Arıcan'a götürüp sorunlarını gideriyorum. İlk önce öndeki oksijen sensörü ve arka cam sileceği değişti. Geçen hafta da pedal lastiği değişimi için gittiğimde tam Raci Usta'nın önünde motordan buharlar çıkınca Raci Usta motor kaputunu açtı alüminyum su borusundan su fışkırdığını gördü. Allah'tan elinde bir tane çıkma varmış da onunla değiştirdi (1500 TL). Pedal lastiğini hiçbir yerde bulamayınca gene ellerinde takım halinde bulunan WRX lastiklerini taktık (300 TL). Artık sorunumuz parçaların pahalı olmasından öte bulunamaması oldu maalesef. Su borusu manifoldun altında kaldığı için motorun üst kısmında ne var ne yok herşey sökülmek zorunda kaldı. Bu işlem yapılırken bazı contaların kesme conta olarak konduğunu gören Raci Usta bunları da orijinalleriyle değiştirdi (ücretsiz). Antifriz ve işçilik de eklenince 2870 TL tuttu. İşlem bittikten sonra Raci Usta'yla bir tur attık. Aracın gayet iyi olduğunu öğrenmek beni sevindirdi. Zaten biliyorsunuz Arif Usta'nın referansı ile almıştım. Teknik olarak bir eksiğim kaldı; ön fren diskleri titreşim yapıyor. Benden önceki sahibi tornalatmış ama artık ömürleri bitmiş sanırım, 300000 bakımında değiştirieceğiz. Estetik olarak da sol arka stop lambası kırık. Onarılmış ve su sızdırmıyor ama bizim gibi titiz insanların gözüne batıyor işte. Şimdi Raci Usta'yla birlikte çıkmasını arıyoruz. Çıkmacılar işin suyunu çıkarmışlar. Neredeyse sıfır yan sanayi ürün kadar para istiyorlar. Neyse gelelim yakıt verilerine. Dediğim gibi çoğunlukla şehir içi kullandığım için (kış koşullarında) 12 litrenin altına düşmeyi başaramadım. Raci Usta da normal olduğunu söyledi. Hafta sonu Bursa'ya gidiş geliş ortalama 120-140 km süratle (kar kaplı yerler hariç) 10.2 litre yaktım. 90-100 ile gitseydim muhtemelen 8-9 litre civarı bir şey çıkardı. Daha önce sahip olduğum 2009 1.6 benzinli Toyota ile 7 litrenin altına düşmediğimi düşünürsek AWD ve daha ağır olan Impreza için bu değerler makul gibi duruyor. Araç 2.0 olsaydı muhtemelen tüketim daha az olurdu. Lastiklerle ilgili herhangi bir sorun yaşamadım. Her türlü zeminde yol tutuş ve frenleme gayet iyi. Piyasada satılan tanınmış markalı kışlık lastikler içinde fiyatı en makul olanlar bunlar şimdilik. Bütçesi kısıtlı olanlara tavsiye ederim.
Motor küçük ama iştahlı imiş. Kazasız iyi günlerde kullanın