SUBARU HİKAYEM BİTMEK ÜZERE, birkaç yıl önce x servisinden hizmet aldım. yanlış montaj nedeni ile yolda araba tütmeye başladı. Bir kasaba tamircisi sorunumu çözdü. Ben "yekli servis nasıl hata yapar.. gak guk deyince" usta" abi biz kötü çıraklara git serviste çalış deriz. çünkü orada muhatap kurumsal kimliktir bizde muhatap ustanın kendisi" dedi. sonra kış lastiğini bir serviste değiştirdim. Yola çıktım. Sakar geçidinde lastik GÜMLEDİ. Servise söyledim. Gümlemez dedi. Bir yıl öne genel bir bakım yaptırdım başka bir serviste. toplam 2.800 Tl para ödedim. Daha önce yaşadığım sorunun da özellikle anlattım onlara. Artık servis sonrası korkusu ve kaygısı sendromuna sahip olarak yola çıktım. iki saat sonra mola verdim. Araba kokmaya başladı. Yine yanlış malzeme yanlış montaj Tamam insandır hata yapar. Ama bir özürde dilenmez mi. başka bir servise gittim üç ay önce. odur budur... Bulunduğum ilçeye porya takımı istedim. telefonda konuştuğumuz değil, başka bir marka geldi. Bulunduğum ilçede poryayı monte ettirdik. ABS yanmaya başladı... Ustaya geri gittik. Montaj hatası mı diye. Yok. Eski hatalı poryayı taktı. ABS yanmıyor. Yeni geleni takınca yanıyor. Yükledik. Servis dedi ki ışık yansa da sorun olmaz Ankara'ya kadar gelebilirsiniz, burada onarırız dediler. Yola çıktık, ana yola girdik, 1 km sonra ABS ve aynı zamanda el freni ışığı yeniden yanmaya başladı. 80-90 ile gidiyordum. Araba birden rolantiye düştü, gaz yememeye başladı. ARKADAKİ KAVŞAKTA KIRMIZI IŞIK NEDENİYLE YAKLAŞIK 20 TIR DURMAMIŞ OLSAYDI, ARKAMDAN HIZLA GELEN TIRLAR BEN 80'DEN ROLANTİYE DÜŞTÜĞÜM ANDA BENİ EZİP GEÇERLERDİ. Çünkü o yol tırların sürekli kaptırdığı ve nizami yavaşlayan arabalara bile sık sık çarptığı bir yol. Ki, arkamdan en az 90-100 ile gelen tırları yakın takip eden bir tırın rolantiye düşen bir arabaya çarpmaması imkansız. Neyse. Arabayı çekiciye yükledik, sanayiye götürdük, porya montajı yeniden kontrol edildi, başka hatalara bakıldı, hata bulunamadı. Yeniden çekiciye yükledik, 350 km Ankara yoluna düşmeye karar verdik. Allah'tan usta başka bir ilçedeki elektronikçiye yönlendirdi. Elektronikçi hatayı buldu, yeni poryanın mıknatıs yüzeyinde sorun var, ve sensör bunu algılayamadığı için ABS sistemi güvenlik için arabayı bloke ediyor dedi. Yeni takım istedik, tamam. Poryayı hemen gönderdiler, ama orada da bir sürü macera yaşandı. Metro turizmin de hatasıyla kargo Samsun'a gitti. Ankara Kuzey Oto'nun takdir edilesi gayretleriyle geç vakit poryaya ulaştık. Ustalar elektronikçiyle eş güdümlü çalışarak yeni poryayı çaktılar. Bütün elektronik kontroller, mekanik kontroller yapıldı, poryada bir sorun yok. Yeni poryamızla sorunsuz Ankara'ya gelip üretim hatalı poryayı ilgili servise götürdük. Özellikle benim ve benden daha akıllı olan ve teknik üniversitede profesör olan eşimin bizzat yaşadığı onun da bir teknik akademik olarak tespit ettiği ve matematiksel olarak bir gerçek olan vahim trafik kazası meselesini de anlattığımızda, "Poryadan kimsenin ölmeyeceği" gibi bir kayıtsızlıkla verilen yanıtıyla münasıp bir şekilde yerimize/gerimize oturmuş olduk. 98 model bir beyaz şahinim olsaydı bu sorunların hiçbirini yaşamazdım. 1: Ya Subaru aşkımı artık bitirmem gerekiyor. 2: Ya da lastik hava kontrol dahil en basitinden en ağır bakımlar için sadece ve sadece İstanbul'a gitmek gerekiyor. Selam, saygı ve muhabbetle. Vaktinizi aldığım için de bağışlayın.
(06-07-2020, Saat: 12:24)sabri k demiş ki: SUBARU HİKAYEM BİTMEK ÜZERE, birkaç yıl önce x servisinden hizmet aldım. yanlış montaj nedeni ile yolda araba tütmeye başladı. Bir kasaba tamircisi sorunumu çözdü. Ben "yekli servis nasıl hata yapar.. gak guk deyince" usta" abi biz kötü çıraklara git serviste çalış deriz. çünkü orada muhatap kurumsal kimliktir bizde muhatap ustanın kendisi" dedi. sonra kış lastiğini bir serviste değiştirdim. Yola çıktım. Sakar geçidinde lastik GÜMLEDİ. Servise söyledim. Gümlemez dedi. Bir yıl öne genel bir bakım yaptırdım başka bir serviste. toplam 2.800 Tl para ödedim. Daha önce yaşadığım sorunun da özellikle anlattım onlara. Artık servis sonrası korkusu ve kaygısı sendromuna sahip olarak yola çıktım. iki saat sonra mola verdim. Araba kokmaya başladı. Yine yanlış malzeme yanlış montaj Tamam insandır hata yapar. Ama bir özürde dilenmez mi. başka bir servise gittim üç ay önce. odur budur... Bulunduğum ilçeye porya takımı istedim. telefonda konuştuğumuz değil, başka bir marka geldi. Bulunduğum ilçede poryayı monte ettirdik. ABS yanmaya başladı... Ustaya geri gittik. Montaj hatası mı diye. Yok. Eski hatalı poryayı taktı. ABS yanmıyor. Yeni geleni takınca yanıyor. Yükledik. Servis dedi ki ışık yansa da sorun olmaz Ankara'ya kadar gelebilirsiniz, burada onarırız dediler. Yola çıktık, ana yola girdik, 1 km sonra ABS ve aynı zamanda el freni ışığı yeniden yanmaya başladı. 80-90 ile gidiyordum. Araba birden rolantiye düştü, gaz yememeye başladı. ARKADAKİ KAVŞAKTA KIRMIZI IŞIK NEDENİYLE YAKLAŞIK 20 TIR DURMAMIŞ OLSAYDI, ARKAMDAN HIZLA GELEN TIRLAR BEN 80'DEN ROLANTİYE DÜŞTÜĞÜM ANDA BENİ EZİP GEÇERLERDİ. Çünkü o yol tırların sürekli kaptırdığı ve nizami yavaşlayan arabalara bile sık sık çarptığı bir yol. Ki, arkamdan en az 90-100 ile gelen tırları yakın takip eden bir tırın rolantiye düşen bir arabaya çarpmaması imkansız. Neyse. Arabayı çekiciye yükledik, sanayiye götürdük, porya montajı yeniden kontrol edildi, başka hatalara bakıldı, hata bulunamadı. Yeniden çekiciye yükledik, 350 km Ankara yoluna düşmeye karar verdik. Allah'tan usta başka bir ilçedeki elektronikçiye yönlendirdi. Elektronikçi hatayı buldu, yeni poryanın mıknatıs yüzeyinde sorun var, ve sensör bunu algılayamadığı için ABS sistemi güvenlik için arabayı bloke ediyor dedi. Yeni takım istedik, tamam. Poryayı hemen gönderdiler, ama orada da bir sürü macera yaşandı. Metro turizmin de hatasıyla kargo Samsun'a gitti. Ankara Kuzey Oto'nun takdir edilesi gayretleriyle geç vakit poryaya ulaştık. Ustalar elektronikçiyle eş güdümlü çalışarak yeni poryayı çaktılar. Bütün elektronik kontroller, mekanik kontroller yapıldı, poryada bir sorun yok. Yeni poryamızla sorunsuz Ankara'ya gelip üretim hatalı poryayı ilgili servise götürdük. Özellikle benim ve benden daha akıllı olan ve teknik üniversitede profesör olan eşimin bizzat yaşadığı onun da bir teknik akademik olarak tespit ettiği ve matematiksel olarak bir gerçek olan vahim trafik kazası meselesini de anlattığımızda, "Poryadan kimsenin ölmeyeceği" gibi bir kayıtsızlıkla verilen yanıtıyla münasıp bir şekilde yerimize/gerimize oturmuş olduk. 98 model bir beyaz şahinim olsaydı bu sorunların hiçbirini yaşamazdım. 1: Ya Subaru aşkımı artık bitirmem gerekiyor. 2: Ya da lastik hava kontrol dahil en basitinden en ağır bakımlar için sadece ve sadece İstanbul'a gitmek gerekiyor. Selam, saygı ve muhabbetle. Vaktinizi aldığım için de bağışlayın.
Sabri bey geçmiş olsun bazı talihsizlikler yaşamışsınız dogru ustalarla tanışmamışsınız bunlar hep olagan şeyler arabanız degil subaru dünyanın en pahalı ve saglam aracıda olsa başımıza gelecek şeyler.
beyaz şahinle belki sorun yaşamazdınız ama benim yaşadıklarımı duysanız ismini bile anmazdınız o tenekenin olacak olacaksa bu x arabasında da olur y arabasında da subaruda da
Sabri bey geçmiş olsun. Maalesef peşi sıra kötü olaylar yaşamışsınız. Başka arkadaşların da belirttiği gibi bu kötü şeyler markadan bağımsız esnafın kalitesizliğinden. Benim seat aracımda başıma geldi, gidip Subaru aldım. Bozmayın moralinizi, onlar esnaflıklarından utansın. Alış veriş yaparken forumda anlatılan hikayelerden faydalanmak yardımcı olacaktır.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Geçmiş olsun Sabri bey. Ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum. Benim de yetkili servislerden ayağımı kesen benzer sorunlar oldu, sanayi işi de Ankara İstanbul olmadıkça sakat, çırakların elinde heder olma durumu da var. Yine de aklı başında zeka ve beceri sahibi, iletişime açık ustalar zor da olsa her yerde bulunabilir. Subaru araçların en sevdiğim yanlarından biri yurt dışı camiada çok popüler olması ve hemen hemen her türlü bakım tamir işlerine ait videoları cömertçe paylaşmaları. Eğer el yatkınlığınız var ise tamirciye gitmenize de gerek kalmıyor. Ben de kendi işimi artık kendim halletmenin keyfine varmaya başladım. Bu yıl yağ ve filtre değişimlerini yaptım,ön diskleri değiştirdim, ekzoz sistemini sökerek pastan arındırdım ve boyadım, cvt yağını değiştirdim, cam suyu t boru çatlağını hallettim ve ön plastik panel altı biriken katmer katmer kirleri temizledim. Daha önceki yılda fren müşiri arızasını hallettim. Aşamadığım yerde sanayide usta arkadaş yardımı ile bir şekilde aşıldı. Bunların tamamını youtube üzerinden yayınlanan videoları izleyerek yapabildim, batı kültüründe insanlar daha gayretli, bizim neyimiz eksik dedim kendime, tüm malzemeleri temin ettim, kiriko, stand, lokma vs. bu şekilde işlere koyuldum. Tabiki forumdaki ilham ve cesaret veren arkadaşları unutmamak lazım, forum üzerinden çok faydalı paylaşımlar oluyor, herkes elinden geldiği kadar yardım edebilme peşinde. Başka bir markada bu paylaşımlar ve dayanışmayı görebilir miyim, sanmam. Piypirikli biri olduğumdan kendim yaptığım iş ,içime siniyor, az mı koydu, çok mu; az mı sıktı çok mu soruları yok oluyor; yavaş ve özenle uğraşmak bir nevi bana da doyum veriyor. Kısaca subaru bu gidişle bizi usta yapacak gibi.. Bir de şu durum var ki ucuz arabalar masraf açmaz fikri tamamen yanlış. Arkadaşım zamanında 5bine aldığı araca 5binden fazla harcadı sorunları çözemedi, hurdaya 2bine sattı. Ara sıra diğer markaların şikayet var.com daki dertlerini okuyorum, sıfır model araçlar hatta çok meşhur premium alman markaları dahi alanı bin pişman edebiliyor.
Sabri abi demek istiyorum öncelikle çok geçmiş olsun. Arkadaşlarımız da dem vurmuşlar Subaru'da usta önemli değil çok çok önemli. İstanbul'a gerekte yok ayrıca Ankara'da Raci usta gibi bir değerimiz varken kendisine aracınızı gözü kapalı emanet edip yeniden Subaru'yu sevmek için bir fırsat verebilirsiniz. Malzeme tedariki konusunda yine forumda sayılan firmalardan alışveriş yaparsanız hiç sorun yaşamazsınız.
Çok geçmiş olsun. Roman olurmuş yaşadıklarınız. Subaru toleresi az olan bir marka hatayı hemen yüzüne vurur. ustada usta olmayınca malesef sıkıntılar insanın canını sıkıyor