Daha dün bir komşumla konuşuyordum, Hyundai Tucson almış sıfır, Subaruya da bakmış, 2. eli yok onların dedi. Ben de kendi arabamı 10 günde sattım, aldığım araba da 15 gündür ilandaydı dedim.
Ne dese beğenirsiniz, bayiye gidip baktım konuştum satışçılara sordum onlar öyle söyledi dedi, 2. eli biraz ağır olabilir dedi. Mükemmel bir satış stratejisi gerçekten de.
Yahu bayiden ve servisten beklediğimiz tek şey biraz ilgi, işlerini yapsınlar bize yeter başka bir şey de istemiyoruz.
@serkankucuk satış temsilcisi yüzünden sırf o şahısla muhatap olmamak için XV almaktan vazgeçip Megane alan arkadaşım var. Anlamadığım Bayraktar zaten topu topu kayıtlı 22 tane servisin var 19 tane de bayin var tüm Türkiyede ilçelere kadar yayılmış bir ağın yok ama ortalama 20 tane bayinin elemanlarının hizmet kalitesini standarta bağlayamıyorsan gerçekten kendini bir sorgula değil mi? Ben arkadaşlarımdan birine sıfır araç almak için bayi bayi gezmiştim bir tek Hyundai de bir çalışan bayan vardı gerçekten kendini geliştirmiş neredeyse tüm markalara hakimdi arkadaş markadan dolayı ikna olmadı ama aklında hiçbir marka olmayan sadece araba alayım diye düşünen herkesi ikna edebilecek kapasitesi vardı ve bu satış temsilcisinin bayan olması araçtan bu kadar anlaması tüm markalar hakkında bilgi verebilmesi büyük bir olay bence. Demek ki arkadaşınız boşuna Hyundai almamış diyorum hizmet ve personel kalitesi gayet yüksek diye düşündürdü şimdi beni.
Peki bunları global çapta duyurmak için ne yapabiliriz? Tabiki türkiyedeki satış payı Subaru için pek önemsenecek seviyede olmayabilir. Pazarın büyük kısmı amerikaya. Topluca bir isyan hareketi başlatsak bir sonuç elde edebilirmiyiz diye düşünmeden edemiyorum. Patrona 2018 dizel forester aldık. Oda şuan ankarada aracı teslim alıyor ama inanın benim sayemde aldı. Ne diller döktüm. bayraktardaki temsilci sağolsun az daha vaz geçiriyordu onu almaktan.
(30-03-2018, Saat: 09:23)serkankucuk demiş ki: Daha dün bir komşumla konuşuyordum, Hyundai Tucson almış sıfır, Subaruya da bakmış, 2. eli yok onların dedi. Ben de kendi arabamı 10 günde sattım, aldığım araba da 15 gündür ilandaydı dedim.
Ne dese beğenirsiniz, bayiye gidip baktım konuştum satışçılara sordum onlar öyle söyledi dedi, 2. eli biraz ağır olabilir dedi. Mükemmel bir satış stratejisi gerçekten de.
Yahu bayiden ve servisten beklediğimiz tek şey biraz ilgi, işlerini yapsınlar bize yeter başka bir şey de istemiyoruz.
''Gölge etme başka ihsan istemem'' demek lazım bu durumda. Bırakın satmayı, müşteriyi ikna etmeyi; zar zor aklında tereddütlerle gelmiş müşteriyi vazgeçiriyorlar birde. Bence sosyal platformlar aracılığıyla diğer ülkelere de duyurulacak bir organizasyon yapılmalı. Öncelikle Japonya'daki ilgili birim nere ise orayı mail bombardumanına tutmalı. Dil bilen ve sürece hakim olan arkadaşlarlar metin hazırlasın. öncesinde de yazışıp iletişim kurulsun. Sonra herkes mail atsın.
Facede okudum hosuma gitti ismail girgin paylaşım yapmış Teknoloji Ve Buluşlar Porsche firması, 1983 yılında otomotiv sektöründe yankı uyandıracak teknik donanıma sahip bir otomobille pazara girer.TAMPER-136.jpg
Müşterilerinden gelen her türlü yorum ve fikirlere açık olan yönetim, aracın piyasaya sürülmesinden 2 ay sonra ilginç bir şikayet mektubuyla karşılaşır. Müşterinin şikayeti şudur:
“Adım Danny Troatman. New Jersey’de yaşıyorum. Eşim ve çocuklarımla her akşam film seyretmeden önce şehir merkezinde bulunan markete dondurma almaya gidiyorum. Bir ay önce aldığım Porsche marka arabamla tabii ki…
Fakat ne ilginçtir, ne zaman çikolatalı veya meyveli dondurma alıp arabama dönsem, araç çalışmıyor. Oysa vanilyalı aldığım zaman aracım rahatlıkla çalışıyor.TAMPER-136.jpg
Bunun bir kaç kere denedim ve her seferinde aynı sonucu aldım.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
Bu olay Türkiye’de olsa ne olurdu? Muhtemelen mektubunuz ciddiye alınmayıp bir kenara fırlatılırdı.
Ama hayır! Porsche firmasındaki yetkililer derhal adı geçen bölgeye bir mühendis gönderiyorlar ve sebebini öğreninceye kadar orada kalmasını sağlıyorlar. Ertesi gün mühendis NewJersey’e varıyor ve Bay Troatman’la hemen temasa
Aynı akşamdan başlamak üzere her akşam üstü mühendisimiz ve Bay Troatman dondurma almak üzere markete gidiyorlar. Gerçekten de çikolatalı ve meyveli dondurma alındığı zaman araba çalışmıyor, vanilyalı alındığı zaman ise rahatlıkla çalışıyor.
Mühendis başlangıçta bu olaya şaşkınlıkla bakıyor fakat bilimsellikten uzaklaşmamaya gayret ediyor. Aradan yaklaşık bir ay geçiyor. Bay Troatman ile her gün markete giden mühendis, sonunda olayı çözüyor.
Yeni model Porsche arabalarda kullanılan soğutma sistemi, araç durdurulduktan hemen sonra devreye giriyor ve motor belirli bir ısıya düşene kadar motoru kilitliyor. Markette en çok satılan dondurma ise vanilyalı.
Bu yüzden vanilyalı dondurma tezgahı önünde sürekli sıra oluyor. Bay Troatman sıraya girip dondurmasını alana kadar geçen süre,motorun soğuması için yeterli oluyor. Fakat çikolatalı veya meyveli dondurma tezgahı önünde sıra olmadığı için dondurmayı hemen alıp aracına geri dönüyor. Motor ise kilitli olduğu için araç çalışmıyor.
Mühendis, raporunu yönetime sunuyor. Piyasadaki araçlar geri toplanıp, gerekli ayarlamalar yapılıyor ve müşterilere yeni haliyle teslim ediliyor.
Subaru'nun satış rakamlarına aslında Bayraktar'ın ihtiyacının olmadığı çünkü Citroen'in ticari araçlarının daha çok satıldığı ve asıl Citroen'e yöneldiğini yazmışlardı bir yerde. Ama her zaman da gömmeyelim Bayraktar'ı çünkü birine bizzat şahit olduğum iki tane üstün nitelikte sayılabilecek hizmeti de var. Arabası geç marş alan bir arkadaşımız için İstanbul'dan Van'a gitmişlerdi ve araç yazılımını ücretsiz olarak güncellemişlerdi bundan yaklaşık iki yıl önce. Daha da öncesinde aynı durumdaki bir araç için yine Erzurum'a gittiklerini biliyoruz. Böyle bir olayı sadece Mardin'de aracı çalışmayan bir Jaguar için Jaguar firmasının Mardin'e servis gönderdiğini duydum başka da bu tip bir hizmete rastlamadım. Belki çağırsalar her firma gider diye düşünmeyin bu yapılan hizmetlerin ÜCRETSİZ olduğunu tekrar belirteyim.
Sorunsuz araç marka yada modeli yoktur, sattığı aracın arkasında duran servis vardır. Başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. Yaklaşık 2 yıldır Subaru kullanmıyorum. Son aracım bir Mercedes C180 K dü.
Aracın benden önceki sahibi ön iki amortisörünü yan sanayi taktırmış. Önden gelen çok küçük bir sesden dolayi aracı yetkili servise götürdüm ve iki amortisörün değişmesini istedim. Değişip değişmemesi kararını vereceğim zaman aralığında bana ikame 0 km bir E serisi verdiler. Normal de 15 gün içinde parça gelecekti ama parça 3 ay boyunca gelmedi. Bu aralıkta aracı satma kararı aldım ve araç satıldı. Alan arkadaş parçanın değişmesini istemediği için o şekilde aracı sattım.
İki amortisör için bu kadar zaman beklenir mi? Bence Mercedes gibi bir firmaya yakışmaz. Ama adamlar beni bu durumda mağdur etmedikleri için bu durumdan muzdarip olmadım.
Konuyu şuraya getirmek istiyorum, bu tarz durumlarda hem müşteriye uzun süre parçayı tedarik etme hem araç olmadığı için madur bırak zamanla müşteri değil firma kaybeder.
HUAWEI VNS-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi