Selam arkadaşlar dün itibari ile güzel bir jant buldum ve aldım simdi buna uygun bir lastik hesaplaması yapacağım. Üst tarafa kaportaya carpmamasi için.
Bildiginiz gibi orjinal forester jant lastik ebatları
215/60/16 şimdi bunun net yüksekliğini ve cember çapını hesaplamam gerek ki yeni lastigimin ebatlari ortaya çıksın.
215 yere basan taban genisligidir ölçüsü mm cinsindendir
60 yanak yüksekliği dir ölçüsü taban boyutunun %60 kadar dir. Yani 60mm olarak hesaplanmaz.
16 lastigin cember çap ölçüsü degildir. Janta oturan kismin cember ölçüsüdur ve birinmi inch dir. 1 inch 25.4 mmdir
Simdi hesaplama yapalım.
215×0.60=129mm × 2 ( alt yanak+ust yanak)= 258mm
16x25.4= 406.4mm
258mm+406.4mm =664.4
Yani orjinal lastigimizin yerden yuksekligi 664.4 mm demek oluyor. Yaklasik 66.5cm
Fabrika derki bu orani maksimum %3 asabilirsin daha ust degerlerde km, hiz gosterge, poryaya binen tonaj, aracın motor gücü vs hepsi etkilenir. Oyle ise 664.4×1.03= 684.33 mm yapar yani yaklaşık 68.5 cm.
Peki benim aldığım janta gelelim. Jant ölçüm 9/19/et0 yani 9 inch taban genisligim,19 inch capim, ve et oranim 0 yani. (Et orani jantin merkezinin arac uzerindeki poryaya yakinlik ve uzaklik oranidir. Et küçüldükçe jant dışarı çıkar büyüdükçe içeri girer.)
Simdi ilk ölçümüz genis ve dar yanakli bir lastik olsun. 255/40/19
255/40/19
255×0.40 = 102mm × 2 = 204mm
19×25.4= 482.6mm
204+482.6=686.6mm yani 68.5 cm sınırı aşma yok. Ama jant taban genisligimiz 9 inch idi. Yani 228.6 mm. Dogal olarak lastik tabani 2.5cm kadar jantdan disari tasacak. Tabi siz bunu farketmeyeceksiniz ayrica Jantin kaldirama surtme ihtimali ortadan kalkar, en iyi yanida bu.
Et orani 0 oldugu icin de jant ve lastik camurluklardan dışarı çıkacaktır . Bu sayede de Lastigin genisligi sebebi ile saga sola donuslerde ic davlumbaza temas etme ihtimalide azalmis oluyor. Buna rağmen Surterse de hafif isitarak davlumbaz ice bükülür
Şimdide hemen hemen herkesin ilk duydugunda kesin surter diyeceği bir lastik boyutu deneyelim.
245/35/19
245× 0.35= 85.75×2=171.5mm
19×25.4mm= 482.6mm
171.5mm+482.6mm=654.1mm yani 65cm
Peki orjinal lastigimizin yerden yuksekligi ne idi 66.5 cm. Yani demek oluyorki 245/35/19 bir lastigin yerden yuksekligi. 215/60/16 bir lastigin yerden yuksekliginden küçük. Dolayisi ile camurluga surtme, hiz ibresini yanıltma gibi bir durum soz konusu degil. Tamamen hesap işi arkadaşlar.
Sizlerde birer kombinasyon yapabilirsiniz. Bütün onerilere açığım. Ama jant sabit lastik degisken olmak kaydı ile.
Hesaplanacak jant ölçüsünü tekrar vereyim.
9/19/et0
Bildiginiz gibi orjinal forester jant lastik ebatları
215/60/16 şimdi bunun net yüksekliğini ve cember çapını hesaplamam gerek ki yeni lastigimin ebatlari ortaya çıksın.
215 yere basan taban genisligidir ölçüsü mm cinsindendir
60 yanak yüksekliği dir ölçüsü taban boyutunun %60 kadar dir. Yani 60mm olarak hesaplanmaz.
16 lastigin cember çap ölçüsü degildir. Janta oturan kismin cember ölçüsüdur ve birinmi inch dir. 1 inch 25.4 mmdir
Simdi hesaplama yapalım.
215×0.60=129mm × 2 ( alt yanak+ust yanak)= 258mm
16x25.4= 406.4mm
258mm+406.4mm =664.4
Yani orjinal lastigimizin yerden yuksekligi 664.4 mm demek oluyor. Yaklasik 66.5cm
Fabrika derki bu orani maksimum %3 asabilirsin daha ust degerlerde km, hiz gosterge, poryaya binen tonaj, aracın motor gücü vs hepsi etkilenir. Oyle ise 664.4×1.03= 684.33 mm yapar yani yaklaşık 68.5 cm.
Peki benim aldığım janta gelelim. Jant ölçüm 9/19/et0 yani 9 inch taban genisligim,19 inch capim, ve et oranim 0 yani. (Et orani jantin merkezinin arac uzerindeki poryaya yakinlik ve uzaklik oranidir. Et küçüldükçe jant dışarı çıkar büyüdükçe içeri girer.)
Simdi ilk ölçümüz genis ve dar yanakli bir lastik olsun. 255/40/19
255/40/19
255×0.40 = 102mm × 2 = 204mm
19×25.4= 482.6mm
204+482.6=686.6mm yani 68.5 cm sınırı aşma yok. Ama jant taban genisligimiz 9 inch idi. Yani 228.6 mm. Dogal olarak lastik tabani 2.5cm kadar jantdan disari tasacak. Tabi siz bunu farketmeyeceksiniz ayrica Jantin kaldirama surtme ihtimali ortadan kalkar, en iyi yanida bu.
Et orani 0 oldugu icin de jant ve lastik camurluklardan dışarı çıkacaktır . Bu sayede de Lastigin genisligi sebebi ile saga sola donuslerde ic davlumbaza temas etme ihtimalide azalmis oluyor. Buna rağmen Surterse de hafif isitarak davlumbaz ice bükülür
Şimdide hemen hemen herkesin ilk duydugunda kesin surter diyeceği bir lastik boyutu deneyelim.
245/35/19
245× 0.35= 85.75×2=171.5mm
19×25.4mm= 482.6mm
171.5mm+482.6mm=654.1mm yani 65cm
Peki orjinal lastigimizin yerden yuksekligi ne idi 66.5 cm. Yani demek oluyorki 245/35/19 bir lastigin yerden yuksekligi. 215/60/16 bir lastigin yerden yuksekliginden küçük. Dolayisi ile camurluga surtme, hiz ibresini yanıltma gibi bir durum soz konusu degil. Tamamen hesap işi arkadaşlar.
Sizlerde birer kombinasyon yapabilirsiniz. Bütün onerilere açığım. Ama jant sabit lastik degisken olmak kaydı ile.
Hesaplanacak jant ölçüsünü tekrar vereyim.
9/19/et0