Merhaba arkadaşlar. Dizel forester almaya karar verdim ancak 3.jenerasyon foresterların dizelleri hakkında çok fazla bilgiye ulaşamadım. Sadece forumun youtube üzerindeki videolarından edindiğim bilgilere sahibim. Sorunlu motorlar servislerde değiştirilmiş. Bulduğum ilanlardan birisinde de bu durum belirtilmiş. Aranızda bu araçlardan kullananlar yada kullananlar ile konuşmuş olanlar var ise yorumlarınızı bekliyorum.
İki adet ilan ekliyorum tercihim motor değişimi belirtilmiş olan araçtan yana.
Tekrar hoşgeldiniz. Dizel euro 4 motorlar ile ilgili sorunu ogrendiginizi düşünerek motoru serviste değişmiş olan modele sıcak bakmanızı öneririm. Diğer taraftan bu modellerde baskı balata volant ile beraber değiştigi için malum aracın baskı balata değişimi yapılmış olması da artı bir avantaj. Eğer almaya kesin karar verirseniz araç sahibi ile görüşün fiyatda anlaşın. Araç alım sırasında ki Expertiz konusunu forum üyesi olmanız ve Ankara disinda yaşamanız sebebi ile Raci üstada ücretsiz hallettirebilirsiniz. Tabi araca kesin karar verdikten sonra bu aşamaya geçmenizi öneririm
Bir Euro 5 dizel kullanıcısı olarak eğer bütçeniz elveriyorsa Euro 5 motor (Forester için 2010 ve üzeri) olanları tercih etmenizde fayda var ancak ilanın birinde sandık motorla değişim yapıldığını görüyorum. En kötü ihtimalle bunun üzerinde durun derim.
Malesef çıkabildiğim en üst limitle ancak bu araçlara bakabiliyorum. Öncesinde 2006 - 2008 ZL bakıyordum. lpg sistemlerine güvenemediğim için tercihimi dizelden yana değiştirdim ve bütçeyi zorlayıp ancak buraya kadar çıkabildim.
Oktaydan araba alınmaz kendisini şahsen tanır arkadaslarimla olan sorumsuz ticareti bilirim onu bi eleyin mert otomotivdeki aracı gayrimeşrubatçıdan araba almaya gerek yok acelede etmeyin derim lpg sistemleriyle alakalı olarakta ankara aracı bakarsaniz şayet motor mekanik ve kondisyon expertizini raci usta yaptiktan sonra kayra otogaz da lpg sisteminin yerleşimi ve araçtaki uyumluluğu konusunda forum üyesi olduğunuz için gerekli titiz incelemeyi yapar ve sizi bilgilendirirler
(22-11-2019, Saat: 22:21)Berk Hato demiş ki: Oktaydan araba alınmaz kendisini şahsen tanır arkadaslarimla olan sorumsuz ticareti bilirim onu bi eleyin mert otomotivdeki aracı gayrimeşrubatçıdan araba almaya gerek yok acelede etmeyin derim lpg sistemleriyle alakalı olarakta ankara aracı bakarsaniz şayet motor mekanik ve kondisyon expertizini raci usta yaptiktan sonra kayra otogaz da lpg sisteminin yerleşimi ve araçtaki uyumluluğu konusunda forum üyesi olduğunuz için gerekli titiz incelemeyi yapar ve sizi bilgilendirirler
Oktay ve Mert otomotiv aynı kişiler oluyor sanırım. O araca bende çok sıcak bakmıyorum zaten. İlk tercihim diğer araç. Ancak gayrimeşrubatçı dan kastınız nedir onu tam olarak anlayamadım. Diğer aracın satıcısını mı kastettiniz?
Tuncer bey, ben yenilerde 2010 model yani euro 4 motorlu üretilmiş, 60 bin km önce euro 5 motorla güncellenmiş bir subaru forester aldım. Arabanın motorunun değiştirilmiş olması tercih sebebidir. Bu kadar önemli bir başka konu ise aracı kullanan kişi. Bence titiz bir insandan almak önemli. Bu sebeple ince eleyip sık dokumak lazım. Ben de aracımı Ankaradan aldım. Aracı Raci usta tanıyordu. Onun referansı benim için yeterli oldu. Araç sahibi de titiz birisi idi. Biraz daha fazla verdim daha ucuz olanlara rağmen bunu aldım. Bu işler biraz şans meselesi, sadece subaru değil bütün ikinci el araçlar için geçerli. Euro5 motor bence olmaz ise olmaz bir şey. Diğer kısımlarda en kötü ne olabilir? Enjektörler veya amörtüserler ayvayı yemiş olsun. Enjektörler yetkili serviste 40 binlira iken dışarda orjinali 7 binlira. Taktırması da 2-3 bin olsun. Amörtüsörlerin hepsi yetkili serviste işçilik dahil 14 binlira. Dışarıda muhtemelen daha hesaplıdır. Bunlara ek olarak , Gürcistan’da fantazi niteliğinde imkanlardan bahsediliyor. Bu durumlar akılda tutularak fiyatlandırılırsa araç, rahatlıkla alınır. Alacağınız aracın şase numarasını alıp servis geçmişine bakın. Baskı balata ve volan ne zaman değişmiş bakın. 6-7 bin lira civarında da onun masrafı var. Başka da bir masrafı yok aracın. Bütün bunlara bakınca Subaru sahip olma maliyetiyle gayet makul bir araç. Yukarıdaki işlere ek olarak bence DPF iptal ettirilmeli. Kesinlikle motul yağ kullanılmalı. Hele dpf aktif ise kesinlikle başka bir yağ kullanılmamalı. Daha sonraki kafa huzuru için acele etmemekte fayda var. Subaruyu kesinlikle tavsiye ederim. Araba gerçekten araba. Çok seri ve emniyetli araç.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi