Bizim M16 ince diş saplamalarımız için Ceylan subaru Mehmet hocanın söylediği 10-12 kg idi. Bizim lastikçiler daha çok sıkınca daha sağlam olur düşüncesi ile saplamamın anasını ağlatıyorlar maalesef. Çok sıkılır ise diş geometrisi bozulur ve vida sünme yapar. Birdr düzgün sıkmayanlar var. Daha geçen gün lastik değişiminde adam düzgün sıkmamaış evin önünde düşmüş birader almış koymuş kenara. Ama ben gidip ceylan subarudan aldım hemen bir tane ve tork anahtarı ile de kontrol ettiler hemen diğerlerini.
@Salih binek araçlar için doğru tork değeri 100-150 nm arasıdır. Çok sıkınca çok sağlam olur sanıyorlar ama bijon zayıflıyor sünüyor.
Bir de bijon sıkma sıralaması var ona riayet eden lastikçi de zor bulunur oldu artık. Buraya şemasını da koyayım ne olur ne olmaz. Bijonlar çapraz sıkılır 4 bijon X şeklinde 5 bijon yıldız şeklinde sıkılmalı.
Bu arada bir fikrim var arkadaşlar. Bijon problemi yaşayan araçların belki de başında geliyoruz. Ama bu probleme sahip olan araçlardaki ortak nokta bijon ayrı saplama ayrı olması. Geçen lastikçide BMW ve Ford denk geldi özellikle bmw de sağlamalı bijon var diskler de delikler mevcut diski poryaya alyenli civatayla sabitlemişler deliğin birini tutturunca çatır çatır hepsini taktılar. Hem jantın iç göbeğini saplamayla çizme derdi de yok tertemiz iş. Acaba diyorum 20 tane saplamalı bijon alıp poryalardaki tüm saplamaları söktürüp yuvalarına diş açtırıp bu dertten kökünden mi kurtulsam diye de düşünmedim değil. Hatta o tip bijonlar için çok şık kapaklar da var jantlara da estetik görüntü kalabileceğimiz kapaklar alırız. Olabilir mi sizce arkadaşlar.
(15-04-2019, Saat: 12:58)Cherkess demiş ki: Bu arada bir fikrim var arkadaşlar. Bijon problemi yaşayan araçların belki de başında geliyoruz. Ama bu probleme sahip olan araçlardaki ortak nokta bijon ayrı saplama ayrı olması. Geçen lastikçide BMW ve Ford denk geldi özellikle bmw de sağlamalı bijon var diskler de delikler mevcut diski poryaya alyenli civatayla sabitlemişler deliğin birini tutturunca çatır çatır hepsini taktılar. Hem jantın iç göbeğini saplamayla çizme derdi de yok tertemiz iş. Acaba diyorum 20 tane saplamalı bijon alıp poryalardaki tüm saplamaları söktürüp yuvalarına diş açtırıp bu dertten kökünden mi kurtulsam diye de düşünmedim değil. Hatta o tip bijonlar için çok şık kapaklar da var jantlara da estetik görüntü kalabileceğimiz kapaklar alırız. Olabilir mi sizce arkadaşlar.
Üstteki bijon sıkma diagramındaki şekli babam seneler önce öğretmişti hep o şekilde sıkıyorum bijonları. Hatta lastikçilerin hiçbirini bu şekilde sıkarken görmedim diyebilirim.
Yuva açtırma olayı güvenlik zaafiyeti yaşatmazmı? yaşatmıyorsa o şekilde yaptırmak güzel olur.
Sıkma sırası gerçekten çok önemli. Bu sırayı bırak jantta yapmayı silindir kapağında yapamayıp tekrar conta yakanlar var. Özgür abi saplamayı iptal edip direk poryaya sıkmak bence iyi fikir değil. Poryanın et kalınlığı yetersiz bence ve sadece 4-5 diş tutacak. Poryanın dış çapıda delik eksenlerine yakın ve dayanıksız kalır bu konuda bence. Ama bmw de ki sistem gerçekten iyiymiş. Bizim diskleri de bijon tutuyor. Yani lastiği söküldüğü zaman diski tutan şey aradaki paslı kısım oluyor.
(15-04-2019, Saat: 12:58)Cherkess demiş ki: Bu arada bir fikrim var arkadaşlar. Bijon problemi yaşayan araçların belki de başında geliyoruz. Ama bu probleme sahip olan araçlardaki ortak nokta bijon ayrı saplama ayrı olması. Geçen lastikçide BMW ve Ford denk geldi özellikle bmw de sağlamalı bijon var diskler de delikler mevcut diski poryaya alyenli civatayla sabitlemişler deliğin birini tutturunca çatır çatır hepsini taktılar. Hem jantın iç göbeğini saplamayla çizme derdi de yok tertemiz iş. Acaba diyorum 20 tane saplamalı bijon alıp poryalardaki tüm saplamaları söktürüp yuvalarına diş açtırıp bu dertten kökünden mi kurtulsam diye de düşünmedim değil. Hatta o tip bijonlar için çok şık kapaklar da var jantlara da estetik görüntü kalabileceğimiz kapaklar alırız. Olabilir mi sizce arkadaşlar.
Poryada ne kadar çok delik o kadar çok kırılganlık demek. Porya zayıflar bunu yaptığında delik açıları ve aralarında ki boşluklar zaten çok yakın olacak. Risk olur
(14-04-2019, Saat: 21:48)Salih demiş ki: Aracı ilk aldığımda bende de vardi 3-4 tane sıyırmış, kopmuş, somunu düşmüş. Hepsini değiştirmiştim be olur ne olmaz diye. Alt tarafı vida somun gibi ama değişimi ile 7-800 lira tutmuştu. Sağlam bile olsa hava tabancası ile sıkıldığında sünme yapabilir vida. Bu arada bir unimog çok ayrı bir olay Bir unimog camper olsa off road olayını kökünden çözsek Hayaller de parayla değil ya
Şunu eklemeden geçemeyeceğim Tekerlerde ki portal dişli aktarmaya da hastayım ayrıca.
Bu ayrı bir dunya
(15-04-2019, Saat: 13:53)nitro37 demiş ki:
(15-04-2019, Saat: 12:58)Cherkess demiş ki: Bu arada bir fikrim var arkadaşlar. Bijon problemi yaşayan araçların belki de başında geliyoruz. Ama bu probleme sahip olan araçlardaki ortak nokta bijon ayrı saplama ayrı olması. Geçen lastikçide BMW ve Ford denk geldi özellikle bmw de sağlamalı bijon var diskler de delikler mevcut diski poryaya alyenli civatayla sabitlemişler deliğin birini tutturunca çatır çatır hepsini taktılar. Hem jantın iç göbeğini saplamayla çizme derdi de yok tertemiz iş. Acaba diyorum 20 tane saplamalı bijon alıp poryalardaki tüm saplamaları söktürüp yuvalarına diş açtırıp bu dertten kökünden mi kurtulsam diye de düşünmedim değil. Hatta o tip bijonlar için çok şık kapaklar da var jantlara da estetik görüntü kalabileceğimiz kapaklar alırız. Olabilir mi sizce arkadaşlar.
Poryada ne kadar çok delik o kadar çok kırılganlık demek. Porya zayıflar bunu yaptığında delik açıları ve aralarında ki boşluklar zaten çok yakın olacak. Risk olur
Ağzım dan aldın abi,bunu yapan sti abimiz 1 sene sonra porya sordu benden
10 kg doğru Mehmet tork olayında rakamlar farklıymış 10 yerine 100, 15 yerine 150 gibi yani 1x10 oluyor. Ben de bugün lastikçime sordum 10, 5 ile 11 arası janta göre sıkıyormuş. Yani 10-15 nm tork aralığında sağlıklı oluyor. T kol ile de bijonları takınca yalama olmuyor. Bir daha lastikçi değiştirmem tövbeliyim. Gerçi mecburiyetten öyle oldu bu sefer ama daha da imkanı yok başka lastikçiye gitmem.