merhabalar, su anda memleketımızde bırcok yazılım fırması bulunmakta, daha once lancıama bır fırmada yazılım yaptırmıs ve alt devırlerı baya bı canlandırmıstım, işlemden cok memnun kalmıstım, sımdı gelelım ısın can alıcı noktasına, yazılımı yapan arkadas bana 800 tl demıstı daha sonrasında dost ısı nakıt derken 600 tl ye yaptırmıstım, sonra arastırdım falan bu fıyat ıstanbulda falan 1000 kusur tl lerde, yalnız soyle bı durum var, bunlar paket program, yanı makınanın beynını okuyup yolluyor, sonra karsı taraf yanı yazılımı yapan, 1.6 dizel icin olan paketı yolluyor, yaptırdıgım arkadasta bunu yukluyor, olay buraya kadar gayet normal, sımdı corumda cartech fırmasını acan arkadasla tanıstım, kendısı yurt dısından kesın donus yapmıs ve yazılım ısıne baslamıs, ama makınayı okuyor oturup yazıyor paket program değil yanı, ayrıca gıtmıs bıde ercıyes unv. belge almıs tork ve bg arttırımı ve yakıt tasarrufu yaptıgına daır. ve sımdı altın vurus, bu arkadaş yazılımı mısal 300 tl ye yapıyor buna dpf ve egr ıptalıde gırerse max 800 tl oluyor (yanı fıyatlar bunlara yakın 800 ustu cok nadır) demem o ki, dıger fırmalar paketı hazırlayıp bayıye 300 den verıyor sonrada bayı ısı 800 1000 e kadar cıkarıyor bı nevı sımsarlık. bıde yapılan yazılım atıyorum e-hdi için yapılmış yazılımı atıyor makınaya, ama bu pejomu cıtroenmı bakılmıyor. bu arada olurda corumda makınasına boyle bısey yaptırmak ısteyen olursa yada yakınında kesınlıkle yardımcı olabılırım.
azda muhabbet ettık abı ben 15 senedır yurt dısındayım, ama bızım ınsanımız cok değişmiş herkes birbirini öpme derdinde diyor, hatta corumda ve yakın sehırlerden baya bı sıkıntı cıkartmıslar bu fıyatlara yapamazsın dıye.
hosgeldiniz benim konuma @frtzencir aracın motor yazılımı obd gırısınden musade edenlere obd den bılgıler yuklenerek karsı tarafa maıl atılıp gerı gelen yazılımı araca yuklemek ıle yapılabılır yada arkadasın kafası calısıp yazılımdakı degerlerden anlıyorsa kendısıde yapabılır. yalnız burada puf noktalar var. yazılım nasıl bır yazılım olacak performans mı ekonomı mı bırde turbo araclar ıcın konusalım atmosferıklerde pek fazla bırsey alamazsın sorunsuz sıkıntısız dızelde dumansız %kac hp artısı yapabılıyor. (max %22) performans arttırımı olabılır bundan sonrakı degerler yapılabılır ancak motorda herhangı bır degısım yapılmadan yuklenmesı saatlı bomba hesabı ne olacagı bellı degıldır. kendı yaptıgı yazılımın bır lısans ı olmadıgı ıcın lısans ucretı odemez motorunda yazılım kaynaklı olsada yazılımdan degıl derler bır garantı vermez ıse bu ıs 300 tl ye hallolur. sımdı gelelım neden max %22 ye orneklemeler ıle verelım. hatta mımlı bır fırmadan gırelım. wv fırması transporter cıkarttı motorunu ımal ettı ve motor euro 4 motorun gucu 155hp ancak almanya devletı euro 4 normlarındakı egzos emısyonlarına uymadıgı ıcın wv ye dedıkı bu mmotor olmamıs bızım egzos emısyon standartlarımıza uygun degıl bunu yenıden yapın. wv gelıp motoru yenıden yapmak yerıne yazılım ıle ayarlarını degıstırıp egzos emısyon degerlerını dusurmek ıcın 155 hp yı 130 hp ye 310 nm yı 260 a cekerek egzos emısyonlarını malıyetsız sekılde tutturur. ve almanya buna ızın verır tamam bu olmus der. sonra malıyetlı sekılde aracın bır ust verısyonunu normlarını tutturacak sekılde hanı turkıyede meshurdur 3 kırmızı derler TDI yazısını 174 hp lık versıyonunu 130 hp den 30 bın fazlaya satarlar aslında motor aynıdır 130 hp ıle degıstırdıgı 2 nuans var orda ıntercooler daha buyuk ve araca makyaj kıvamında 130 luklardan farklı jant lastık gırer. hanı 30 fazla verıyoruz ya bıraz fazlalıgı olsun dıye. en sonunda almanya olayı cozer ve wv mahkemeye verılerek kaybeder marka degerını dusurur. Bızım TÜRKİYE de ıse bu euro olaylarına fazla takılmadıgı ıcın ısten anlayanlara ekmek kapısı olur. Pekı TÜRKİYE neden bu emisyon değerlerinin üstüne düşüyor gibi gözüksede düşmez. Çünki aldığınız yakıtlar bıle o normlara uygun degıldır. yanı burada 98 oktan dıye satılan yakıtlar Almanyanın 91 oktanına esıttır. Hatta soyle bır ornekleme ıle gıdelım buna da wv Crafter mınıbusler almanyada kurum yapmaz dıye satılır. ve hakıkatten yapmazda emme manıfoldunda kurum aynı Crafter lar turkıyeye gelır 60 bın km sonra kurum yapar nedenı de kullanmıs oldugu yakıtlardır. Duzeyınde yapılan yazılımlar ek oynama yapılmadan max %22 ye kadar %20 olsun saglam olsun kabulumdur. turbo araclar ıcın bu degerler zıra atmasferıkte oynamasız %8 max alırısınız. bunun yerıne chıp box kullanabılırsınız aracınızın yazılımı degısmez sadece enjektor ve turbo kandırma olayıdır. dogru bır box ıle hepsı ıs yapmaz %18 net degerler alarak aracın alt devırlerını yukseltebılırsınız aracınız yenı ıse garantı dısı kalmaz. servıse gıderken 30 sn de sokup servıs cıkısı 30 sn takabılırsınız. Tabıkı bu yapmıs oldugunuz yazılımlar egzos emısyon degerlerı arttıgından dolayı cevreye zarar verır. yazılacak cok sey cıkar.
Bizler Subaruda ne kadar gücün optimal ne kadarının sa fazla olduğunu artık öğrenmiş durumdayız. Buna göre geriye bu işi düzgün ve uygun fiyata yapacak adam aramak kalıyordu. Bu noktada corumdaki bu arkadaş eğer mobil servis hizmetide verebiliyorsa ki vermesi lazım süper olur bizler için. Elinde çanta şehir şehir gezer bizlerde bu konuda organize ve yonlendirme yapabiliriz.
Fıratcim sen bu arkadaşı foruma davet et. Onun içinde bizim içinde güzel olur
@Ufuk cok guzel anlatmıssın tamda BILAL e anlatır gıbı benım burada değinmek ıstedığım nokta aradakı fıyat ucurumu bu arada arkadasın vergı levhası ve ercıyes unv. alınmıs belgesı var. daha once farklı bır markaya arkadas yazılım yapmıstı fırmanın ıddası 120 :150 bg 300:340 tork olacagı ıdı vestgate ayarıyla falan oynadıgı ıcın turboyu haşat etti akabınde aynı degerlerde bu arkadaş makınaya yazılım yaptı, tabı turbo bakımı yapıldıktan sonra, aracın normal kullanımda yakıtı dustugu gıbı, daha once roll yaptıgı makınalarıda uzak ara tokatlamıs, bu arada makınada sıyah dumanda yok
(29-04-2019, Saat: 15:04)nitro37 demiş ki: Bizler Subaruda ne kadar gücün optimal ne kadarının sa fazla olduğunu artık öğrenmiş durumdayız. Buna göre geriye bu işi düzgün ve uygun fiyata yapacak adam aramak kalıyordu. Bu noktada corumdaki bu arkadaş eğer mobil servis hizmetide verebiliyorsa ki vermesi lazım süper olur bizler için. Elinde çanta şehir şehir gezer bizlerde bu konuda organize ve yonlendirme yapabiliriz.
Fıratcim sen bu arkadaşı foruma davet et. Onun içinde bizim içinde güzel olur
üstad arkadaşın yeri daha yeni ve tek başına yapıyor bu işi, bugun kendısıne zaten oluşumumuzdan bahsettim, yanında yetiştireceği düzgün bir eleman olursa mobil hale getirecek, ama grubumuzdan gıdecek olan olursa haber ederse mutlaka ulasırım ve ılgılenır (cok yogun oldugundan nette pek duramıyormus yoksa forumada cagırdım
Fıratcim ben yazılım ile HP ve tork artışı sağlanan bir aracın hem daha atak ve hızlı olup hemde daha az yaktigina asla inanmadım inanmamda. Ama şurasi doğru, yazılım yapılan bir araç sakin kullanımda normale göre bir miktar yakıt tasarrufu sağlar. Fakat bu aracla normalin dışında bastığınız anda bu seferde normalden daha fazla yakabilir. Yakıyor da
(29-04-2019, Saat: 15:32)nitro37 demiş ki: Fıratcim ben yazılım ile HP ve tork artışı sağlanan bir aracın hem daha atak ve hızlı olup hemde daha az yaktigina asla inanmadım inanmamda. Ama şurasi doğru, yazılım yapılan bir araç sakin kullanımda normale göre bir miktar yakıt tasarrufu sağlar. Fakat bu aracla normalin dışında bastığınız anda bu seferde normalden daha fazla yakabilir. Yakıyor da
bir nebze düşüş oluyor zaten , öyle aman aman değil, atıyorum delta yazılım oncesı sehır ıcı ful depo max 900 km yaparken 850 lere dusmustu, cunkı atak dıye bı abanıyosun makına sahlanıyor : sonrasında fulleyıp ınsan gıbı kullanınca 930, 940 km gordum sehır ıcı hemde hıc kasmadan (ama yazılım yaptırdıgın makınayıda normal kullanmak zor, bazen hanım bıle sağımızdan gecmeye kalkan oldugunda - yapıştırda bi görsün diyordu )
(29-04-2019, Saat: 15:27)frtzencir demiş ki: @Ufuk cok guzel anlatmıssın tamda BILAL e anlatır gıbı benım burada değinmek ıstedığım nokta aradakı fıyat ucurumu bu arada arkadasın vergı levhası ve ercıyes unv. alınmıs belgesı var. daha once farklı bır markaya arkadas yazılım yapmıstı fırmanın ıddası 120 :150 bg 300:340 tork olacagı ıdı vestgate ayarıyla falan oynadıgı ıcın turboyu haşat etti akabınde aynı degerlerde bu arkadaş makınaya yazılım yaptı, tabı turbo bakımı yapıldıktan sonra, aracın normal kullanımda yakıtı dustugu gıbı, daha once roll yaptıgı makınalarıda uzak ara tokatlamıs, bu arada makınada sıyah dumanda yok
(29-04-2019, Saat: 15:04)nitro37 demiş ki: Bizler Subaruda ne kadar gücün optimal ne kadarının sa fazla olduğunu artık öğrenmiş durumdayız. Buna göre geriye bu işi düzgün ve uygun fiyata yapacak adam aramak kalıyordu. Bu noktada corumdaki bu arkadaş eğer mobil servis hizmetide verebiliyorsa ki vermesi lazım süper olur bizler için. Elinde çanta şehir şehir gezer bizlerde bu konuda organize ve yonlendirme yapabiliriz.
Fıratcim sen bu arkadaşı foruma davet et. Onun içinde bizim içinde güzel olur
üstad arkadaşın yeri daha yeni ve tek başına yapıyor bu işi, bugun kendısıne zaten oluşumumuzdan bahsettim, yanında yetiştireceği düzgün bir eleman olursa mobil hale getirecek, ama grubumuzdan gıdecek olan olursa haber ederse mutlaka ulasırım ve ılgılenır (cok yogun oldugundan nette pek duramıyormus yoksa forumada cagırdım
Bilal derken valla bir espri var herhalde cözemedim :
(29-04-2019, Saat: 15:27)frtzencir demiş ki: @Ufuk cok guzel anlatmıssın tamda BILAL e anlatır gıbı benım burada değinmek ıstedığım nokta aradakı fıyat ucurumu bu arada arkadasın vergı levhası ve ercıyes unv. alınmıs belgesı var. daha once farklı bır markaya arkadas yazılım yapmıstı fırmanın ıddası 120 :150 bg 300:340 tork olacagı ıdı vestgate ayarıyla falan oynadıgı ıcın turboyu haşat etti akabınde aynı degerlerde bu arkadaş makınaya yazılım yaptı, tabı turbo bakımı yapıldıktan sonra, aracın normal kullanımda yakıtı dustugu gıbı, daha once roll yaptıgı makınalarıda uzak ara tokatlamıs, bu arada makınada sıyah dumanda yok üstad arkadaşın yeri daha yeni ve tek başına yapıyor bu işi, bugun kendısıne zaten oluşumumuzdan bahsettim, yanında yetiştireceği düzgün bir eleman olursa mobil hale getirecek, ama grubumuzdan gıdecek olan olursa haber ederse mutlaka ulasırım ve ılgılenır (cok yogun oldugundan nette pek duramıyormus yoksa forumada cagırdım
Bilal derken valla bir espri var herhalde cözemedim :
bı ara tape olayları vardıya sıfırlıdım bıbıcım neyı bıbıcım dıye falan
Aslında işin özü şu. Bu yazılım olayı her iki türlüde yani manuel yapan ile hazır yapılmışi yukleyenler içinde günlük standart kullanılan dizel araçlar için daha çok kullanılıyor. Ama yazılım dünyasında bu kalıbın dışına çıkanlar hem daha çok kazanıyor hemde isim yapıyorlar. Bugün dizel bir aracı her ilde yazılım ile HP ve tork artışı saglatacak uzman kişiyi bulabilirsin ama devler Ligi'nde bu işi yapan tanımış kişi sayısı bir elin parmağını geçmez. Benim tavsiyem eğer ki standart günlük kullanılan dizel ve benzeri araçlara üç beş HP ve tork eklemek suretiyle bu işe devam etmek istiyorsa Çorum'da kalması olur. Fakat devler Ligi'nde olmak istiyorsa adını 500hp ve üstü araçlara yazılım yapan usta olarak tanıtmak istiyorsa mutlaka sosyal medyaya zaman ayirmalidir. Bu konuda da egerki alanında gerçekten uzman ise bu işi hakkıyla ve hatasız yapabiliyorsa forum olarak kendisine destek çıkarız. Gerek YouTube kanalimizda gerekse forum içinde ve diğer sosyal medya hesaplarımızda devler ligi için tanıtımını yapabiliriz. Şöyle örnek vereyim subaruya manuel yazılım yapan kişi sayısı Ankara'da şuan için 2 kişi ve bu arkadaşlar kendilerine ait servis olmasına rağmen şehir şehir gezip yazılım yapıyorlar belki bunun dışında da yapan vardır ama o kişiler kabugunun dışına çıkmadığı için tanınamadilar. Tavsiye edildikleri zamanda güven olmadığı için bu kişilere giden olmadı. Toyota Nissan Subaru Mitsubishi bu markaların üst segment modellerinde yazılım işi yapmak ve bu işi uygun fiyata ve temiz yapmak çok önemli bir olay. Devler ligi bu markalardan geçiyor Tr de. Bu nedenle arkadaşımız egerki konusundan uzmansa ve uygun fiyata bu işi yapabilecekse fahiş fiyatlar istemeyecekse forum olarak onun bu lige girmesi için elimizden geleni yaparız. Hiç değilse rekabet ortamı oluşur