Arkadaşlar antifiriz nasıl eklenir nelere dikkat edilir. Soğutma suyu komple mi değişmeli? Nasıl olup bitiyor. Yedek su deposuna zaman zaman su ekliyorum ama bir süre sonra dibi görüyor. Birde aşağıdaki resimlere göre durum nedir ne değildir.
![[Resim: r5L5MN.jpg]](https://i.hizliresim.com/r5L5MN.jpg)
![[Resim: LlPlAG.jpg]](https://i.hizliresim.com/LlPlAG.jpg)
![[Resim: r5L5MN.jpg]](https://i.hizliresim.com/r5L5MN.jpg)
![[Resim: LlPlAG.jpg]](https://i.hizliresim.com/LlPlAG.jpg)
![[Resim: 7amagW.jpg]](https://i.hizliresim.com/7amagW.jpg)
jQuery(function() { jQuery("a").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("title").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("img").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("i").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("span").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("div").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("label").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("input").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); });
.ust{position: fixed;top: 0;left: 0;z-index: 1;width: 100%;} .yukle {height: 2px;margin-bottom: -2px;background: #8BC34A;width: 0%;} .main .content {margin: 0 auto;width: 500px;text-align:justify;font-size: 20px} STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
![]() |
Arkadaşlar antifiriz nasıl eklenir nelere dikkat edilir. Soğutma suyu komple mi değişmeli? Nasıl olup bitiyor. Yedek su deposuna zaman zaman su ekliyorum ama bir süre sonra dibi görüyor. Birde aşağıdaki resimlere göre durum nedir ne değildir. ![]() ![]() ![]() 16-11-2018, Saat: 00:34 Salih sürekli su ekliyorsan motorda sıcaktan buharlaşması muhtemel bir yerde kaçak vardır. Yoksa damlama yapar görünür. Ama bence ufaktan bir sızıntı var. Ayrıca genleşme kabının durumu normal Subaru kolay hararet yapmaz oradaki suyu hiç kullanmaz o da tortu oluşturur. O kabin içinin temiz olanını hiç görmedim sende söküp kireç çözümüyle ve basınçlı yıkamaya yıkattır temizlet. Antifriz ekleme eski antifriz renk değiştirmiş olabilir ne renk koyacağını da karıştırırsan sıkıntı olur. Komple değiştir önce eskiyi boşalt sonra normal su koy fan açana kadar çalıştır sonra onu da boşalt yeni antifrizi koy sistemi temizlemiş olursun. Yeni antifriz keskin olacağı için kaçak nerdeyse daha da artacaktır ve görünecektir böylece kaçağı da gidermem kolay olur. Bence ya kelepçe ya da küçük bir conta kireçten kurumuş kaçırıyor yoksa bu kadar az da olsa radyatör kaçak yapsa hava yaptırır arabaya. 16-11-2018, Saat: 00:43 Kahverengiligin sebeplerinden biri daha önce sadece motora su ile sogutma yaptırılması. Antifiriz kışın oldugu kadar yazında aracı korozyona karşı korur. muhtemelen Genleşme (yedek depo) kabındaki eksiltme eger motor yagında renk degiştirme çamurlama yağ kapagında kremsi köpük yoksa muhtemelen motor ısınıp basınç oluşunca kelepçe,radyötör kapagı contası,baglantı noktalarında cüzzi miktarda kaçak olması olabilir. Antifiriz ölçümü yapılıyor genelde ona göre ilave edilebilir veya en son ne zaman degiştirildigini bilmiyorsan yenilemek en mantıklısı olacaktır 16-11-2018, Saat: 03:26 Geçen sene serviste değişmişti soğutma suyu. Dayanamadım değiştirdim şimdi. Açık kahverengi idi çıkan su. Geçen sene değiştikten sonra ara ara kontrol ettiğim zamanlarda ufak ufak su ekliyordum sadece. Yakında ki petrolden shell antifiriz aldım iki litre. 1 litresini 5 litrelik su şişesine içme suyu ekleyip karıştırdım ve karışımı ekledim. Toplamda 1.5 litre antifiriz 4-5 litre kadarda su oldu. Kullandığım antifiriz aşağıda ki resimde. Rengi mavi idi. Radyatörün alt hortumunu söküp suyu boşalttım. Öncesinde radyatör kapağını sonrasında ise lpg regülatörüne giren hortumun birini söktüm hava girsin su tamamen boşalsın diye. Sonra hortumları yerine takıp karışımı ekledim radyatörden. Dolduktan sonra motoru çalıştırıp eksildikçe ekledim. Birazda yedek su deposuna koydum. Fan açıncaya kadar bekledim. Devirdaim tam olsun hava kalmasın diye 20-30 metre aralıklarla biraz devirli kullanıp tekrar radyatörden su ekledim. Sonuncuda ısı yükseldi ve radyatör kapağı biraz basınçlı açıldı tekrar ekledim. Fan açıyor kalorifer ısıtıyor. Bildiğim kadarıyla yaptım ama tedirginim açıkçası. Shell den aldığım mavi antifiriz sorun çıkarırmı? 4-5 litre suya 1.5-1.7 litre kadar antifiriz oldu. Fazla koymadım antifiriz bir yerleri bozmasın diye. Doğru mu yaptım acaba görüşlerinizi bekliyorum. ![]() 16-11-2018, Saat: 08:47 Shell Antifriz 4 mevsim kullanabileceğiniz bu ürün kışın donmaya karşı, yazın aşırı ısınmaya karşı, Binek araç ve kamyon motorlarında korozyona karşı 3 Farklı koruma sağlar. Shell Antifriz Konsantresi Nitrit, Amin ve Fosfat içermez. Standartlar : TS 3582, BS 6580, AFNOR NF R 15-601, ASTM D3306 Kullanım Talimatı: -18 C dereceye kadar motor koruması için 1 birim Antifrizi 2 birim suyla, - 38 C dereceye kadar motor koruması için 1 birim 1 suyla seyrelterek kullanınız Her yıl veya 30.000 km'de bir Antifreeze Değiştiriniz. ankara için yarıyarıya kullanıyoruz biz genelde sen yinede ölçtür yaşadıgın coragrafik koşullara göre ilave edersin 16-11-2018, Saat: 10:40 İnternetten öğrendiğim kadarıyla (yanlışsa lütfen düzeltin lütfen) Subarulara fosfat, amin ve silikat içermeyen antifriz konması gerekiyormuş. Brikaç hafta önce aracımın kışlık bakımını yaptırırken soğutma sıvısını tümüyle yeniledik. Sizlerin de bildiği bir usta "yeşil" antifriz önerdi. Kabay(?) denen bir parçacıya gittim, iyisinden yeşil antfriz istedim. Bana PO'nun antifrizini verdi. Usta 6 litre antifrizin çoğunu sulandırmadan radyatöre koydu. (Aldığım antfriz kendinden su+antfriz karıştırılmış olanlardan olabilir.) Daha sonra internetten PO antfrizin teknik belgesine baltım (http://www.poas.com.tr/PO_pdf/madeni_yag...tifriz.pdf). Bu belgede PO antifrizin fosfat ve amin içermediği, ancak düşük silikat içerdiği yazıyor. Açıkcası azıcık endişelenmiş durumdayım şimdi... Diğer taraftan, görebildiğim kadarıyla bu antifriz değişimi araçta herhangi bir kaçağa neden olmadı ve soğutma sistemim gayet sağlıklı çalışıyor gözüküyor. (Hararet alttan ilk (sıfırı da sayarsak ikinci) çizginin üzerine hiç çıkmıyor.) Umarım uzun vadede bir zararını görmem. ![]() 25-12-2018, Saat: 10:52 Konunun devamını getireyim küçük bir sorun ile. Bir hafta önce soğutma suyunu tekrar değiştirdim. Baktım ki su yine kirlendi hemen bende bir değişim daya yapıp temizlemek istedim. Bu sefer ise daha önce ki aracımda deneyip memnun kaldığım Castrol Radicool ürününü kullandım. 3 litrelik şişe aldım ve hepsini ilave edip kalanına su doldurduktan sonra üzerinden yaklaşık bir hafta geçti ve derece ölçtüğümde -20 civarı gördüm. Ayrıca soğutma suyu bu sefer kirlenmedi. Fakat bundan sonra küçük bir sızıntı problemi yaşamaya başladım. Suyu radyatör alt hortumunu sökerek boşaltmıştım. Şimdi aracın harareti normal seviyeye geldiğinde ara sıra radyatör alt hortumunun motora giren kısmından yaklaşık 1 dakikada bir damla egsoz sacının üzerine düşüp buhar yapıyor. Hortumu kontrol ettim. Kelepçe boğazı geçmiş durumda ama kelepçeyi takarken zorlanmıştım biraz ve pense ile fazla sıkıştırdım takabilmek için. Sorularım şunlar. Kelepçeyi takarken pense ile fazlamı sıktım acaba? Kelepçe Özelliğini yitirmiş olabilirmi? Suyu boşalttıktan sonra hortumu takmadan önce kurulamak mı gerekiyordu? Hortumu veya kelepçeyi veya her ikisini mi değiştirmek gerekir ? 25-12-2018, Saat: 11:20 Hortumu ve kelebceyi değiştir ![]() 25-12-2018, Saat: 11:55 ![]() 25-12-2018, Saat: 13:18 Bidona boşalt antfirizi Salih |
Benzer Konular... | |||||
Konu: | Yazar | Cevaplar: | Gösterim: | Son Mesaj | |
USB/Cakmak Girisi Ekleme | sarpworks | 5 | 1,593 | 10-06-2019, Saat: 20:20 Son Mesaj: Cihan |