Tekrar teşekkür ederim herkese.
Bahsi geçen hararet konusundan başlayarak bu yoldaki serüvenlerimi burada paylaşayım hem forum hafızasına da katkısı olur diye düşündüm
Dün yolda araç hararet lambası yaktı. Durdum biraz çalışınca söndü. Kaputu açtığımda aracın sağındaki pervane çalışmıyordu. Üst radyatör hortumu da şişmiş vaziyette idi. Fanın kablosunu biraz kurcalayınca çalıştı ama bu kez de şişen boruya sürttüğünü gördüm. Boruyu patlatabilir endişesiyle fanın müşürünü tekrar söktüm yavaş yavaş eve geldim.
Bu sabah Ceylan Subaru'da boruyu değiştirdim. Boru orjinal değilmiş. Bu arada radyatörün de orijinal olmadığını öğrendim ama kaçak yapmıyorsa bu şekilde bin sık sık suyunu kontrol et kaçak yapıyor mu bak dedi usta. Neyse orijinal boru takıldı. Sökülen eski boru gerçekten de fan tarafından aşındırılmaya başlamış iyi ki fanı kapatmışım dedim. Usta fanın müşürünü kontak spreyi ile temizleyip taktı ama fırsat olduğunda değiştirilmesini tavsiye etti. Bir de egzozun patlak olduğunu söyledi
Egzozu akşam bir ustaya sordum katalizörün oradan kaçırıyor dedi. Alt korumanın falan sökülmesi gerektiği için sabah gideceğim. Gitmişken fanın müşürünü de değiştirmeyi planlıyorum.
Ayrıca akşam LPG kaçağı olduğunu fark ettik. Usta borunun kırık olduğunu, uzun süreceğini söyledi. Yani o da yarına kaldı. Şimdilik valfini kapattık.
Bunun dışında Z rotlar, alt rotiller değişecek. Sol aksta bir sıkıntı var sola dönüşlerde kütürtü yapıyor kontrol edilecek. Direksiyon kutusunda boşluk varmış o kontrol edilecek. Arka tarafta da torsiyon burcu gibi bir şeyin değişmesi gerektiğini söyledi rot balansçı, o kontrol edilecek. Diskler tornaya girecek. Umarım hepsi yarına sığar
Direksiyon kutusu işinden normal sanayideki ustalar anlar mı ki?
Disklerdeki düzensizlik ve direksiyon kutusundaki boşluk yolda güvensiz hissettiriyor. En ufak dalgınlığımda araç yoldan çıkacak gibi hissediyorum. Bunun direksiyon kutusuyla alakası var mı emin değilim ama, bi düzene girse diye heyecanlıyım
Geçen bahsettiğim 100 kmden sonra fark edilen ıslık sesi egzoz tamirinden sonra kesilecek mi merak ediyorum
Bahsi geçen hararet konusundan başlayarak bu yoldaki serüvenlerimi burada paylaşayım hem forum hafızasına da katkısı olur diye düşündüm
Dün yolda araç hararet lambası yaktı. Durdum biraz çalışınca söndü. Kaputu açtığımda aracın sağındaki pervane çalışmıyordu. Üst radyatör hortumu da şişmiş vaziyette idi. Fanın kablosunu biraz kurcalayınca çalıştı ama bu kez de şişen boruya sürttüğünü gördüm. Boruyu patlatabilir endişesiyle fanın müşürünü tekrar söktüm yavaş yavaş eve geldim.
Bu sabah Ceylan Subaru'da boruyu değiştirdim. Boru orjinal değilmiş. Bu arada radyatörün de orijinal olmadığını öğrendim ama kaçak yapmıyorsa bu şekilde bin sık sık suyunu kontrol et kaçak yapıyor mu bak dedi usta. Neyse orijinal boru takıldı. Sökülen eski boru gerçekten de fan tarafından aşındırılmaya başlamış iyi ki fanı kapatmışım dedim. Usta fanın müşürünü kontak spreyi ile temizleyip taktı ama fırsat olduğunda değiştirilmesini tavsiye etti. Bir de egzozun patlak olduğunu söyledi
Egzozu akşam bir ustaya sordum katalizörün oradan kaçırıyor dedi. Alt korumanın falan sökülmesi gerektiği için sabah gideceğim. Gitmişken fanın müşürünü de değiştirmeyi planlıyorum.
Ayrıca akşam LPG kaçağı olduğunu fark ettik. Usta borunun kırık olduğunu, uzun süreceğini söyledi. Yani o da yarına kaldı. Şimdilik valfini kapattık.
Bunun dışında Z rotlar, alt rotiller değişecek. Sol aksta bir sıkıntı var sola dönüşlerde kütürtü yapıyor kontrol edilecek. Direksiyon kutusunda boşluk varmış o kontrol edilecek. Arka tarafta da torsiyon burcu gibi bir şeyin değişmesi gerektiğini söyledi rot balansçı, o kontrol edilecek. Diskler tornaya girecek. Umarım hepsi yarına sığar
Direksiyon kutusu işinden normal sanayideki ustalar anlar mı ki?
Disklerdeki düzensizlik ve direksiyon kutusundaki boşluk yolda güvensiz hissettiriyor. En ufak dalgınlığımda araç yoldan çıkacak gibi hissediyorum. Bunun direksiyon kutusuyla alakası var mı emin değilim ama, bi düzene girse diye heyecanlıyım
Geçen bahsettiğim 100 kmden sonra fark edilen ıslık sesi egzoz tamirinden sonra kesilecek mi merak ediyorum