Bildiğiniz gibi Subaru denince motor yağı olarak akla ilk gelen veya tavsiye olunan yağ Motul'dur.
Geçenlerde sanayideki ustam piyasaya yeni çıkan bir yağdan bahsetti. Shell yeni bir yağ teknolojisi geliştirerek oldukça iddalı bir motor yağı gelişltirmiş. Özellikle dizel araçlarda partikül filtresini koruma konusunda iddalı.
Ürün etiketinde yazdığına göre; motor aşınmalarına karşı ACEA C2/C3 standardına göre %50, piston temizliğinde de %45 daha etkiliymiş.
Bugüne kadar Motul'den başka yağ kullanmamıştım ama sizce bu Shell denemeye değer mi? Bu yağı duyan, araştıran varsa bilmek isterim.
Bu konuda özellikle @bahcekapiliyavuz hocamın yorumları olacaktır
Bilindik yağ markalarını kullanmaktan çekinmem. Bugüne kadar aracımda Mobil1, Lukoil, Motul ve son iki bakımdır da Liqui Moly kullanıyorum. Tutmuş olduğum istatistiklere göre 10.000 km yakıt tüketimini baz aldığımda en ekonomik yağlar Motul 5w30 X-Clean + ve Liqui Moly 5w30 Molygen DPF motor yağları oldu. Motorun sessiz çalışması açısından Liqui Moly Molygen DPF diğer yağlara göre daha iyiydi. Nitekim ben bu motor yağları arasında aman aman bir fark olduğunu düşünmüyorum. İddia edilenlerle yola çıkmamız mümkÜn değil yanİ Shell gerçekten çok iyi bir motor yağı üreticisi ancak etkilerini anlamak için motorun içini açıp bakabilecek durumda değiliz. İçerde ne olup bittiğini bilmemiz mümkün değil
Bana göre bilindik bir motor yağını bilindik bir yerden almak (sahte yağ mevzusu) ve bakım aralığını örneğin dizel Subarularımız için kitapçıkta belirtilen 12.500 km yerine 10.000 km.de bir yapmak bence daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hatta DPF iptal edilmemiş araçlarda muhakkak oil dilution yani yağ seyrelmesi takip edilmeli ve %15 üzerine çıktığında km ve zamandan bağımsız olarak muhakkak yağ hemen değiştirilmelidir. Bizim gibi DPF iptal edilmiş araçlarda yağ seyrelmesi rejerenasyon olmadığı için söz konusu olmadığından bizler biraz daha şanslıyız.
Ben 80.000 km.dir her bakımda her kullandığım yağın performans ve sürüş bilgilerini not ettiğimden karşılaştırma yapabilyiorum. Bu yüzden kullanmadığım Shell hakkında somut birşeyler söylemem mümkün değil.
Kullanacaksanız muhakkak ACEA C2/C3 uyumlu motor yağını kullanın. Shell sitesine bir göz attım. Tavsiye edilen yağlar şöyle :
İlk mesajdaki görüntüyü henüz yeni fark ettim daha doğrusu açabilmek için tıklamam gerekti. Şimdi eskiden beri 5w30 kullanıp 0w30 yağa geçmek konusunda problem olacağını düşünmüyorum eğer motorda bir problem, segmanlarda aşınma vb. yoksa. Hatta 0w30 yağ daha ince olacağı için yağ basıncı daha yüksek olacaktır. Bir başka avantaj daha düşük emisyon, daha düşük yakıt tüketimi anlamına da gelir. Bunları markadan bağımsız olarak yazdım. Tekrar söylemek gerekirse Shell güvenilir bir motor yağı üreticisidir. Bahse konu yağ C2/C3 standartlarını da karşıladığından kullanmakta bir sakınca yok bana göre.
Shell in doğalgaz dan ürettiği yağ yüzünden yıllar önce motor saran impreza vardı, hatta motoru açan usta yağın parmak arasında kaymadığını su gibi olduğunu söylemişti. Ben şahsen Shell in çok iyi bir yakıt üreticisi ama vasat bir yağ üreticisi olduğunu düşünüyorum. Yeni çıkan her ürün türlü vaatlerde illa ki bulunacaktır, ama Motul ya da Liqui Moly ve ya Petronas gibi markaların reklam peşinde koştuğunu gördüğünüz mü onlar da sürekli yağ geliştiriyorlar ama bunu bilinçli kullanıcılar zaten biliyor ve takip ediyorlar şüpheye düşmeden kullanabiliyorlar. Shell i ben şahsen çocukluğumdan Rotella reklamıyla hatırlıyorum onun harici kurumsal ve kaliteli istasyonlarıyla daha iyi biliyorum. Yanlış anlaşılmasın bahsi geçen yağı kötüleme gibi niyetim yok kullanmadım bilmem ama temkinli olmak gerekiyor şu an motor yaptırma maliyetleri hiç de az değil çünkü.
Evet @Cherkess verdiğin örnek doğrudur. Yağın daha akışkan olduğu ve bu sayede motorun ilk çalıştırmada daha kolay ısındığı yazıyor zaten.
@bahcekapiliyavuz hocam dediğin gibi, mühim olan standardı tutturmak.
(31-03-2021, Saat: 15:37)Erhan07 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Evet @Cherkess verdiğin örnek doğrudur. Yağın daha akışkan olduğu ve bu sayede motorun ilk çalıştırmada daha kolay ısındığı yazıyor zaten.
@bahcekapiliyavuz hocam dediğin gibi, mühim olan standardı tutturmak.
Akışkanlığını değil yağlama özelliğinin az olduğunu yağların ortak özelliği olan film tabaka oluşturup sürtünmeyi en aza indiren özelliğe sahip olmadığı için motor sardırdığını vurguladım.
Yağlarla ilgili akışkanlık, aşınma ve yanma gibi karşılaştırmalar amatör ortamlarda piotr test adıyla yapılıyor. Bu testler yüksek güvenilirlik taşımasa da belli ölçüde doğruluk payı vardır. Bu testleri karşılaştırmalı olarak izlemek yağ hakkında bir fikir verebilir.
(03-04-2021, Saat: 11:27)Grencar Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yağlarla ilgili akışkanlık, aşınma ve yanma gibi karşılaştırmalar amatör ortamlarda piotr test adıyla yapılıyor. Bu testler yüksek güvenilirlik taşımasa da belli ölçüde doğruluk payı vardır. Bu testleri karşılaştırmalı olarak izlemek yağ hakkında bir fikir verebilir.
Motul'ün X-Clean + ve X-Clean EFE motor yağlarından daha iyi sonuç elde etmişler. Benim de Liqui Moly Molygen DPF.e geçme sebebim aslında biraz da bu testler gerçi bu arkadaş bizzat onu test etmemiş ama şunu diyebilirim ki Molygen DPF ile motor daha sessiz çalışıyor Motul'e göre.
Bir de şu teste bakarsanız yine Toptec 4200'ün Motul X Clean FE yeni adı EFE daha akışkan olduğu görülüyor.
Özetle benim son görüşüm ülkemizin iklim şartlarını da dikkate aldığımızda 0w30 yağın her ne kadar bu aracın fabrika dolum yağı olsa da motor parçalarında daha fazla aşınmaya yol açacağı (5w30'a göre) aşikar. Artık motor yağı teknolojisi oldukça gelişti. Yukarıda verdiğim test örneğinde LM 4200 Top Tec.in ne kadar akışkan olduğu görülüyor. Bence macera aramayalım Özgür hocamın da dediği gibi bildiğimiz markalardan çok fazla şaşmayalım.
Benim tercihim bundan sonra Liqui Moly olacak. Bütçeme göre Toptec 4200 ya da el verirse yine Molygen DPF 5w30
Ek : Bu sayfada testlere bakarken yurt dışında çok kullanılan Ravenol yağ aklımda kaldığından ona da bir bakayım dedim. Sonuç çok çok iyi.
(03-04-2021, Saat: 12:09)bahcekapiliyavuz Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(03-04-2021, Saat: 11:27)Grencar Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yağlarla ilgili akışkanlık, aşınma ve yanma gibi karşılaştırmalar amatör ortamlarda piotr test adıyla yapılıyor. Bu testler yüksek güvenilirlik taşımasa da belli ölçüde doğruluk payı vardır. Bu testleri karşılaştırmalı olarak izlemek yağ hakkında bir fikir verebilir.
Motul'ün X-Clean + ve X-Clean EFE motor yağlarından daha iyi sonuç elde etmişler. Benim de Liqui Moly Molygen DPF.e geçme sebebim aslında biraz da bu testler gerçi bu arkadaş bizzat onu test etmemiş ama şunu diyebilirim ki Molygen DPF ile motor daha sessiz çalışıyor Motul'e göre.
Bir de şu teste bakarsanız yine Toptec 4200'ün Motul X Clean FE yeni adı EFE daha akışkan olduğu görülüyor.
Özetle benim son görüşüm ülkemizin iklim şartlarını da dikkate aldığımızda 0w30 yağın her ne kadar bu aracın fabrika dolum yağı olsa da motor parçalarında daha fazla aşınmaya yol açacağı (5w30'a göre) aşikar. Artık motor yağı teknolojisi oldukça gelişti. Yukarıda verdiğim test örneğinde LM 4200 Top Tec.in ne kadar akışkan olduğu görülüyor. Bence macera aramayalım Özgür hocamın da dediği gibi bildiğimiz markalardan çok fazla şaşmayalım.
Benim tercihim bundan sonra Liqui Moly olacak. Bütçeme göre Toptec 4200 ya da el verirse yine Molygen DPF 5w30
Ek : Bu sayfada testlere bakarken yurt dışında çok kullanılan Ravenol yağ aklımda kaldığından ona da bir bakayım dedim. Sonuç çok çok iyi.
0-30 mu, 5-30 mu konusu her yağ değişiminde benim de kafama takılyordu. Fabrika 0-30'u öneriyor, ustalarımız 5-30 daha iyi diyor.
En son 0-30 koymuştum, bir önceki 5-30 idi. Yavuz bey'in bu açıklamasından sonra 5-30'la devam
Liquimoly dpf dikkatimi çekti. Üstelik kendi sitesi üzerinden satış yapıyor. Yani sahte mi, değil mi endişesi de yok. Fiyat bir tık daha yüksek ama denemeye değer.
(06-04-2021, Saat: 09:47)Erhan07 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(03-04-2021, Saat: 12:09)bahcekapiliyavuz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Ben de bu arkadaşı takip ediyorum. 5w30 yağlar içinde gördüğüm kadar Liqui Moly Top Tec 4200 ve 4600 çok iyi.
Motul'ün X-Clean + ve X-Clean EFE motor yağlarından daha iyi sonuç elde etmişler. Benim de Liqui Moly Molygen DPF.e geçme sebebim aslında biraz da bu testler gerçi bu arkadaş bizzat onu test etmemiş ama şunu diyebilirim ki Molygen DPF ile motor daha sessiz çalışıyor Motul'e göre.
Bir de şu teste bakarsanız yine Toptec 4200'ün Motul X Clean FE yeni adı EFE daha akışkan olduğu görülüyor.
Özetle benim son görüşüm ülkemizin iklim şartlarını da dikkate aldığımızda 0w30 yağın her ne kadar bu aracın fabrika dolum yağı olsa da motor parçalarında daha fazla aşınmaya yol açacağı (5w30'a göre) aşikar. Artık motor yağı teknolojisi oldukça gelişti. Yukarıda verdiğim test örneğinde LM 4200 Top Tec.in ne kadar akışkan olduğu görülüyor. Bence macera aramayalım Özgür hocamın da dediği gibi bildiğimiz markalardan çok fazla şaşmayalım.
Benim tercihim bundan sonra Liqui Moly olacak. Bütçeme göre Toptec 4200 ya da el verirse yine Molygen DPF 5w30
Ek : Bu sayfada testlere bakarken yurt dışında çok kullanılan Ravenol yağ aklımda kaldığından ona da bir bakayım dedim. Sonuç çok çok iyi.
0-30 mu, 5-30 mu konusu her yağ değişiminde benim de kafama takılyordu. Fabrika 0-30'u öneriyor, ustalarımız 5-30 daha iyi diyor.
En son 0-30 koymuştum, bir önceki 5-30 idi. Yavuz bey'in bu açıklamasından sonra 5-30'la devam
Liquimoly dpf dikkatimi çekti. Üstelik kendi sitesi üzerinden satış yapıyor. Yani sahte mi, değil mi endişesi de yok. Fiyat bir tık daha yüksek ama denemeye değer.
Erhan hocam aynen kendi sitesinden alışveriş yapmak kesinlikle güvenli ben de öyle yapıyorum zaten. Molygen DPF pahalı geliyorsa çok fazla fark olmamakla birlikte Liqui Moly Toptec 4200 yağını da tercih edebilirsiniz.