Tüm forumdaşlara merhabalar.Tam 1 yıl önce aldığım 2006 forester 2.0 atmosferik motorlu aracımda ilk aldığımda mevcut olan Sekonder sistem hatasından dolayı aracımdan resmen nefret etmiştim.Çok uzun süreler yapılan araştırmalarım sonucunda çok şükür ki; Sonuca ulaştım.
Aracımın orjinalliğini korumak adına Pompa ve valfleri,röle ve sigortaları sıfırı ile değiştirdim ama sistem ile ilgili hata kodları almaya devam ediyorum diyen arkadaşlar Sekonder sisteminizi bu yazıyı okumadan iptal ettirmeyin.
İlk yapılacak şey;boğaz kelebeğinin önündeki manifold basınç sensörünün contasını kontrol edin ezilmişse değiştirin.Ben işlem esnasında onuda değiştirdim çünkü ezilmişti ve manifolda fazla hava girmesine neden olabilir diye düşündüm.Hiç bir ihtimali gözden kaçırmamak gerek.
Valfleri söküyoruz ve metal boruların ağız kısmından hava kaçmayacak şekilde basınçlı hava veriyoruz, bir kişi egzozdan gelen havanın şiddetini kontrol ediyor.Sonrasında 30-40 cc kadar selülözik tiner döküyoruz.15 dak. bekliyoruz.Tekrar basınçlı hava veriyoruz. Tekrar egzozdan gelen havanın kontrolünü sağlıyoruz.Gelen havanın şiddetinde artış varsa işlem başarılı olmuş demektir.Valflerimizide balata spreyi ile temizleyip yerine takıyoruz.Free ssm ile beyindeki arıza kayıtlarını siliyoruz.Geçmiş olsun.
Şimdi gelelim bu 1 yılda yaşadıklarıma; hangi ustaya gitsem sistemi iptal edicez ve beyinden silicez dedi.Maliyet 350 dolardan kapı açılıyor.Hatta çalışan valfler ve pompa bizde kalacak üzerine bu parayı ödeyeceksin diyen oldu.Şaka gibi.
Üzülerek söylüyorum ki bu iş rant kapısına dönmüş artık.
Arkadaşlar sistem iptali en son çaredir.Çareyide usta usta gezerek değil yaptığınız ve yaptırdığınız tüm işlemleri bilinçli ve sırasıyla yaptırarak bulabilirsiniz.
Ayrıca benim kişisel fikrim o kadar para verip sistemi komple iptal ettirmeye ve beyinden sildirmeye gerek yok. Bütün sistemin esas yüklenicisi olan Şoför tarafındaki valfin 500 K Trimpot üç bacaklı direnç ile kandırılarak sistemin çalışmasının mümkün olduğunu öğrendim.Bu aşamadan sonra sistemde arıza oluşursa deneyeceğim ilk şey direnç ile kandırma yöntemidir.Parça Maliyeti ise web de 15-20 tl. İsteyen olursa direncin nasıl yapılacağı ile ilgili özelden şemasını atarım.
Umarım bu bilgiler birilerinin işine yarar .
Aracımın orjinalliğini korumak adına Pompa ve valfleri,röle ve sigortaları sıfırı ile değiştirdim ama sistem ile ilgili hata kodları almaya devam ediyorum diyen arkadaşlar Sekonder sisteminizi bu yazıyı okumadan iptal ettirmeyin.
İlk yapılacak şey;boğaz kelebeğinin önündeki manifold basınç sensörünün contasını kontrol edin ezilmişse değiştirin.Ben işlem esnasında onuda değiştirdim çünkü ezilmişti ve manifolda fazla hava girmesine neden olabilir diye düşündüm.Hiç bir ihtimali gözden kaçırmamak gerek.
Valfleri söküyoruz ve metal boruların ağız kısmından hava kaçmayacak şekilde basınçlı hava veriyoruz, bir kişi egzozdan gelen havanın şiddetini kontrol ediyor.Sonrasında 30-40 cc kadar selülözik tiner döküyoruz.15 dak. bekliyoruz.Tekrar basınçlı hava veriyoruz. Tekrar egzozdan gelen havanın kontrolünü sağlıyoruz.Gelen havanın şiddetinde artış varsa işlem başarılı olmuş demektir.Valflerimizide balata spreyi ile temizleyip yerine takıyoruz.Free ssm ile beyindeki arıza kayıtlarını siliyoruz.Geçmiş olsun.
Şimdi gelelim bu 1 yılda yaşadıklarıma; hangi ustaya gitsem sistemi iptal edicez ve beyinden silicez dedi.Maliyet 350 dolardan kapı açılıyor.Hatta çalışan valfler ve pompa bizde kalacak üzerine bu parayı ödeyeceksin diyen oldu.Şaka gibi.
Üzülerek söylüyorum ki bu iş rant kapısına dönmüş artık.
Arkadaşlar sistem iptali en son çaredir.Çareyide usta usta gezerek değil yaptığınız ve yaptırdığınız tüm işlemleri bilinçli ve sırasıyla yaptırarak bulabilirsiniz.
Ayrıca benim kişisel fikrim o kadar para verip sistemi komple iptal ettirmeye ve beyinden sildirmeye gerek yok. Bütün sistemin esas yüklenicisi olan Şoför tarafındaki valfin 500 K Trimpot üç bacaklı direnç ile kandırılarak sistemin çalışmasının mümkün olduğunu öğrendim.Bu aşamadan sonra sistemde arıza oluşursa deneyeceğim ilk şey direnç ile kandırma yöntemidir.Parça Maliyeti ise web de 15-20 tl. İsteyen olursa direncin nasıl yapılacağı ile ilgili özelden şemasını atarım.
Umarım bu bilgiler birilerinin işine yarar .