Herkese merhabalar,
Epey zamandir arac inceleme yazisi yazmiyordum. Sanzumaniyla ugrastigim Mercedes e yol yaptirip test etmeye devam ederken galerici arkadasima ugradim. Galerici arkadasim "Sen seversin, yeni bir oyuncak geldi. Bir test surusu yapalim mi dedi" Bende olur dedim. Araba satis ofisinin onune geldiginde gordum ve gercekten buyuk bir surpriz oldu. Arac S63 AMG - coupe biturbo modeli. Mat beyaz boyasi, gun metal jantlar tabiki kirmizi amg kaliperler ...vs. insanin ici gitmiyor degil. Fakat ben mercedes in yeni coupe dizaynlarina halen daha alisamadim. Sebebini bilmiyorum acikcasi.
Arac kullanilmis ve 50.000mil civarinda. 2015 model.
Mercedes in 2 kapilari bana her zaman 4 kapilardan daha teknolojik geliyor. Belki 4 kapi sedan araclara gozumus cok alistigi icin, koltugun katlanmasi, emniyet kemerinin surucuye kadar gelmesi....vs. detaylardan da olabilir.
Arkadas 10 dk ligina bir yere gidip gelmesi gerekiyordu. Bende o sirada birkac foto cekip, forum uyemiz Ozan kardesime gonderdim. Fotograflar sonrasinda da kendisine "Birazdan test surusune cikacam." cevap gecikmeden geldi. "Yapistirrrrrrrr..." Tabi bekleme suresinde ben birazcik araci kurcaladim. Malum dersimize calismadan bilinmedik bir arabayi surmek kolay olmaz.
Arac ile test surusune ciktim. Acikcasi gazina basmaya tirsiyor insan. Belki surekli sakin kullandigim icin olabilir. Galerinin onunde bir kalkis yapip bakalim nasil kalkiyoru denedim. Boyle bir kalkis yok.! gazin devamini getiremedim cunku sehirici ve alt gecite yaklasiyordum ve cikisinda polis olursa bu sicak agustos ayinin cumartesi aksamini klimasiz nezarette turuncu kiyafetle gecirmek istemem. Otoyola kadar hafif gaz dokunuslariyla devam.
[attachment=2913]
Arabanin tek sevmedigim kismi, egzosu cok ses vermiyor ve egzos dugmesi yok. o yuzden downshift ile egzoslardan ses cikartmaya calistim. Malum arac S serisi ve normal serilerindeki izolasyondan fazlasi mevcut. En basitinden cift cam : Fakat isiklara yaklasirken downshiftlerde epey bir dikkat cektigini gordum.
Otoyola nihayet ulastik. Arkadas her zaman bombos olan yok sanki benim test surusu yapacagim zamani beklemisler, muazzam kalabalik. Yani araci soyle doya doya basma sansi yakalayamadim. 4 vites ancak idare edebildim. en son kac vitese cikiyor acikcasi goremedim
Yasadigim eyalette yollardaki cukurlar meshur ve bunlarida goz onunde bulunarak surmeye calistim. Durduk yere jant yamultma, lastik kesme olmasin. Jantinin tanesi kac para oldugunu hic merak bile etmiyorum.
Arac yanlis hatirlamiyorsam 4matic. orta seritte giderken baktim sol serit acik yaklasik 200mt kadar sol seride girerken dip gaz vererek bir giris yaptim. Arka taraf hafiften salladi ve hizimiz 100mil e aninda geldi. Fakat sol seritte araba oldugu icin frene devam. Frenlemesi harika. yaklasik 30dk kadar trafikte birazcik gaz birazcik fren derken 4 vites araci surdum. Arkadas bana donup, nasil diye sordu. Dedim araba cok guclu. Ses iceri cok gelememesi beni acikcasi sasirtti. 6.3Lt lik eski modellerde bile egzos daha guzel homurdaniyor dedim. Evet o da onu farketti. boyle bir arabada egzos sesinin cikmamasi sasirtici.
sehiricinde ses daha iyi duyulabiliyor. Galeriye yaklasirken duzlukte yine pedali dibe degdirdim. Arkadas dikkat et polis olabilir surda dedi 4.viteste yine biraktim. iyiki birakmisim. polis amca orda bekliyordu. neyseki cevirmedi.
Genel olarak, hakiki bir AMG surmek gercekten farkli bir duygu. Arac ile galeriden cikarken %50 olan yakit gostergesi dondugumde %40 a dusmustu.
Heads-up unitesi: 2 secenegi mevcut. 1.secenek ortada hizi gosterip, cercevede de kadrandaki cubuk nerdeyse oraya kadar dolu sekilde gosteriyor. 2. secenekte ise; aracin devir gostergesi ekranin altinda soldan daga dogru, uzerinde solda hiz, sag tarafta ise vitesi gosteriyor.
Manuel modunda surerseniz, arac red line a gelince vites atmayip, gazi kesip yigiliyor. zaten ekranda "yukari ok" cikarak + ya bas seklinde kocaman uyari cikiyor.
Kapilarda, vakum mevcut. arac yukari asagi hava ile kaldirilip indirilebiliyor. Sport ve Konfor secenekli suspasiyon da mevcut. ekran kontrolu icin dokunmatik kumandanin yani sira cevirmeli klasik kumanda da mevcut. ses sistemi daha once gormedigim birsekilde arac icine dosenmis. tavanda, arka koltuk ortasinda ..vs. heryerde kucuk hoparlorler var.
Koltuklarda masaj secenegi, bel destegini yukari asagi olacak sekilde oynatarak sisirmek, koltuk yanlarini sisirip icine iyi oturmaniza olanak verme (zayif veya sismansaniz), omuz kismini kontrol edip surus aninda vucudunuzun koltuga tamamen degmesini saglayacak bir ozellikler mevcut.
koltuk isitma ve sogutma artik nerdeyse bircok arabada geliyor.
Direksiyon, AMG nin yaris direksiyonlarindan. sag sol kisimlari suet, geri kalani deri kapli.
Kapi uzerinde kol koyulan yer ve orta kolcakta isitma mevcut.
Ambiyans lambasi daha once kullandigim S serisinde 2-3 renk iken (ayni tonlarda), bu aracta ekrandan renkleri secebiliyorsunuz ve fren pedali uzerinde bile ambiyans aydinlatmasi mevcut.
Camlar, cift katli ve iki cam katmani arasinda fabrikasyon cam filmi var.
360 camera, AMG surus destekli direksiyon ayari, serit asistani..vs ozelliklerde mevcut.
Birkac tane rastgele cektigim fotografi da paylasarak, yaziyi bitireyim.
[attachment=2909]
[attachment=2908]
[attachment=2906]
[attachment=2907]
[attachment=2910]
[attachment=2911]
[attachment=2912]
Epey zamandir arac inceleme yazisi yazmiyordum. Sanzumaniyla ugrastigim Mercedes e yol yaptirip test etmeye devam ederken galerici arkadasima ugradim. Galerici arkadasim "Sen seversin, yeni bir oyuncak geldi. Bir test surusu yapalim mi dedi" Bende olur dedim. Araba satis ofisinin onune geldiginde gordum ve gercekten buyuk bir surpriz oldu. Arac S63 AMG - coupe biturbo modeli. Mat beyaz boyasi, gun metal jantlar tabiki kirmizi amg kaliperler ...vs. insanin ici gitmiyor degil. Fakat ben mercedes in yeni coupe dizaynlarina halen daha alisamadim. Sebebini bilmiyorum acikcasi.
Arac kullanilmis ve 50.000mil civarinda. 2015 model.
Mercedes in 2 kapilari bana her zaman 4 kapilardan daha teknolojik geliyor. Belki 4 kapi sedan araclara gozumus cok alistigi icin, koltugun katlanmasi, emniyet kemerinin surucuye kadar gelmesi....vs. detaylardan da olabilir.
Arkadas 10 dk ligina bir yere gidip gelmesi gerekiyordu. Bende o sirada birkac foto cekip, forum uyemiz Ozan kardesime gonderdim. Fotograflar sonrasinda da kendisine "Birazdan test surusune cikacam." cevap gecikmeden geldi. "Yapistirrrrrrrr..." Tabi bekleme suresinde ben birazcik araci kurcaladim. Malum dersimize calismadan bilinmedik bir arabayi surmek kolay olmaz.
Arac ile test surusune ciktim. Acikcasi gazina basmaya tirsiyor insan. Belki surekli sakin kullandigim icin olabilir. Galerinin onunde bir kalkis yapip bakalim nasil kalkiyoru denedim. Boyle bir kalkis yok.! gazin devamini getiremedim cunku sehirici ve alt gecite yaklasiyordum ve cikisinda polis olursa bu sicak agustos ayinin cumartesi aksamini klimasiz nezarette turuncu kiyafetle gecirmek istemem. Otoyola kadar hafif gaz dokunuslariyla devam.
[attachment=2913]
Arabanin tek sevmedigim kismi, egzosu cok ses vermiyor ve egzos dugmesi yok. o yuzden downshift ile egzoslardan ses cikartmaya calistim. Malum arac S serisi ve normal serilerindeki izolasyondan fazlasi mevcut. En basitinden cift cam : Fakat isiklara yaklasirken downshiftlerde epey bir dikkat cektigini gordum.
Otoyola nihayet ulastik. Arkadas her zaman bombos olan yok sanki benim test surusu yapacagim zamani beklemisler, muazzam kalabalik. Yani araci soyle doya doya basma sansi yakalayamadim. 4 vites ancak idare edebildim. en son kac vitese cikiyor acikcasi goremedim
Yasadigim eyalette yollardaki cukurlar meshur ve bunlarida goz onunde bulunarak surmeye calistim. Durduk yere jant yamultma, lastik kesme olmasin. Jantinin tanesi kac para oldugunu hic merak bile etmiyorum.
Arac yanlis hatirlamiyorsam 4matic. orta seritte giderken baktim sol serit acik yaklasik 200mt kadar sol seride girerken dip gaz vererek bir giris yaptim. Arka taraf hafiften salladi ve hizimiz 100mil e aninda geldi. Fakat sol seritte araba oldugu icin frene devam. Frenlemesi harika. yaklasik 30dk kadar trafikte birazcik gaz birazcik fren derken 4 vites araci surdum. Arkadas bana donup, nasil diye sordu. Dedim araba cok guclu. Ses iceri cok gelememesi beni acikcasi sasirtti. 6.3Lt lik eski modellerde bile egzos daha guzel homurdaniyor dedim. Evet o da onu farketti. boyle bir arabada egzos sesinin cikmamasi sasirtici.
sehiricinde ses daha iyi duyulabiliyor. Galeriye yaklasirken duzlukte yine pedali dibe degdirdim. Arkadas dikkat et polis olabilir surda dedi 4.viteste yine biraktim. iyiki birakmisim. polis amca orda bekliyordu. neyseki cevirmedi.
Genel olarak, hakiki bir AMG surmek gercekten farkli bir duygu. Arac ile galeriden cikarken %50 olan yakit gostergesi dondugumde %40 a dusmustu.
Heads-up unitesi: 2 secenegi mevcut. 1.secenek ortada hizi gosterip, cercevede de kadrandaki cubuk nerdeyse oraya kadar dolu sekilde gosteriyor. 2. secenekte ise; aracin devir gostergesi ekranin altinda soldan daga dogru, uzerinde solda hiz, sag tarafta ise vitesi gosteriyor.
Manuel modunda surerseniz, arac red line a gelince vites atmayip, gazi kesip yigiliyor. zaten ekranda "yukari ok" cikarak + ya bas seklinde kocaman uyari cikiyor.
Kapilarda, vakum mevcut. arac yukari asagi hava ile kaldirilip indirilebiliyor. Sport ve Konfor secenekli suspasiyon da mevcut. ekran kontrolu icin dokunmatik kumandanin yani sira cevirmeli klasik kumanda da mevcut. ses sistemi daha once gormedigim birsekilde arac icine dosenmis. tavanda, arka koltuk ortasinda ..vs. heryerde kucuk hoparlorler var.
Koltuklarda masaj secenegi, bel destegini yukari asagi olacak sekilde oynatarak sisirmek, koltuk yanlarini sisirip icine iyi oturmaniza olanak verme (zayif veya sismansaniz), omuz kismini kontrol edip surus aninda vucudunuzun koltuga tamamen degmesini saglayacak bir ozellikler mevcut.
koltuk isitma ve sogutma artik nerdeyse bircok arabada geliyor.
Direksiyon, AMG nin yaris direksiyonlarindan. sag sol kisimlari suet, geri kalani deri kapli.
Kapi uzerinde kol koyulan yer ve orta kolcakta isitma mevcut.
Ambiyans lambasi daha once kullandigim S serisinde 2-3 renk iken (ayni tonlarda), bu aracta ekrandan renkleri secebiliyorsunuz ve fren pedali uzerinde bile ambiyans aydinlatmasi mevcut.
Camlar, cift katli ve iki cam katmani arasinda fabrikasyon cam filmi var.
360 camera, AMG surus destekli direksiyon ayari, serit asistani..vs ozelliklerde mevcut.
Birkac tane rastgele cektigim fotografi da paylasarak, yaziyi bitireyim.
[attachment=2909]
[attachment=2908]
[attachment=2906]
[attachment=2907]
[attachment=2910]
[attachment=2911]
[attachment=2912]