(02-06-2020, Saat: 22:08)Salih demiş ki: Mehmet Akif hocam akşam iş çıkışı lpg regülatörü basıncına baktırdım. 0,95 e düşmüştü. afr yapılmış olan 1,05 e tekrar düzelttirdim ama herhangi bir değişme olmadı. Şimdi sizin baktığınız yere bakacağım aracın yanına gidiyorum.
1.05 basınç ile sizin regülatör gaz yetiştiriyor mu? Nozullar kaç mm? Benim regülatör resmen ölü o zaman. 3 mm nozul 1.30 basınçla zor yetiştiriyor.
Hocam afr yapılırken 1.05 bar ve 2.4 çaplı nozula göre yapmıştı yapan arkadaş. Nozulları değiştirmişti ayar yapmadan önce. Öncekiler Çap 2 idi.
(02-06-2020, Saat: 20:37)madanadam demiş ki: Resimden de görüleceği üzere şanzımanın okuduğu parametreler arasında "stop brake switch" diye bir değer de var. Fren pedalına basılınca aktiflenen ve stop lambasını yakan müşür. Bu müşür on konumuna değişince şanzımanda bir selenoid çalışıyor. Tek başına olduğum için park konumunda test ettim. Fren sensörü de denen bu sensörün arızasından dolayı bazı serilerde geri çağırılma ve değişim de olmuş.
Hocam "Brake Clutch Duty Ratio" değeri
1. ve 3. viteste Current Value %100 2. ve 4. viteste ise %0 olarak okudum seyir halinde..
Stop light switch ise frene basma durumuna göre normal çalışıyor görünüyor.
Daha önce farkettiğim ve şimdi de dikkatimi çeken bir durum ise aracın iç lambalarından biri bazen anlık titriyor. Daha önceleri de bunu farkedip dikkate almamıştım. Bir alakası var mı bilmiyorum..
Bunları izlemeden önce ise arıza kaydını kontrol ettiğimde 1 ve 3. silindirde missfire hatası gördüm. Acayip canım sıkıldı Bobinler ise aşağı yukarı bir yıllık.. Sorun missfire mı? Sebep bu mu? Üzüleyim mi sevineyim mi bilemedim.. Şimdilik bu kadar.. Daha sonra 1 ve 3. silindir (ikisi de yolcu tarafı) ateşleme kablolarını kontrol edeceğim..
@Salih hocam 1 ve 3te olacak ateşleme hatası aracı çok sarsar. Ben de sadece 1. Bobin gitmişti 2 km yol gidene kadar çok rahatsız etmişti. Sürekli olmuyorsa sarsıntı ihtimal anlık temassızlık olup hata kaydı çıkarıyordur.
(03-06-2020, Saat: 09:08)madanadam demiş ki: @Salih hocam 1 ve 3te olacak ateşleme hatası aracı çok sarsar. Ben de sadece 1. Bobin gitmişti 2 km yol gidene kadar çok rahatsız etmişti. Sürekli olmuyorsa sarsıntı ihtimal anlık temassızlık olup hata kaydı çıkarıyordur.
Evet hocam yolcu taraflarında ki bobin ve tesisatı kontrol edeceğim. Bobinler en fazla bir yıllık. Ben motor tesisatını elden geçirmiştim. Belki bir yerlerde hata olmuştur.
(31-05-2020, Saat: 16:12)madanadam demiş ki: Dün LPG tesisatında bir düzenleme yaptım. Bir hafta kadar önce hava kış metrenin vidalarının hafiften yalama olmaya başladığını farketmiştim, orayı da yapıştırıcı ile sabitledim. Birkaç gün deneyeceğim düzelme olursa inşallah rölanti dalgalanması sorunumuz biter yoksa son çare Raci ustamın tavsiyesi ek şanzıman soğutucusu montajını deneyeceğim.
Benim araca Cuma günü şanzuman sogutucu için l200 petek taktı raci usta henüz 100km oldu dalgalanma yok piyasadan bulabilirsiniz 170 tl civarı yalnız hortumcudan hortum yaptırmak gerekiyor 80 tl civarıda o tutuyor Tavsiyem sogutucu çıkışlarını hortum baglantılı olanda seçin maliyet dahada düşer.
Sorununuz çözülse bile ek sogutucuyu tavsiye ederim
Yağ soğutucu ile ilgili izlenimlerinizi merak ediyorum. Bir etkisini, faydasını gördünüz mü acaba? Öncesi ve sonrasındaki radyatör suyu veya ısı farklılığını ölçme imkanınız oldu mu? Soğutucu taktırdıktan sonra sisteme fazladan ne kadar yağ eklediniz? Önerir misiniz? Ben de taktırmayı düşünüyorum da bu aralar. (Aslında radyatörü büyüttürmeyi düşünüyordum ama radyatörüm yeni. O nedenle, radyatörü büyütttürmeyi şimdilik öteletyip, yağ soğutucu taktırmayı düşünüyorum.)
(31-05-2020, Saat: 20:47)Gürbenç demiş ki: Benim araca Cuma günü şanzuman sogutucu için l200 petek taktı raci usta henüz 100km oldu dalgalanma yok piyasadan bulabilirsiniz 170 tl civarı yalnız hortumcudan hortum yaptırmak gerekiyor 80 tl civarıda o tutuyor Tavsiyem sogutucu çıkışlarını hortum baglantılı olanda seçin maliyet dahada düşer.
Sorununuz çözülse bile ek sogutucuyu tavsiye ederim
Yağ soğutucu ile ilgili izlenimlerinizi merak ediyorum. Bir etkisini, faydasını gördünüz mü acaba? Öncesi ve sonrasındaki radyatör suyu veya ısı farklılığını ölçme imkanınız oldu mu? Soğutucu taktırdıktan sonra sisteme fazladan ne kadar yağ eklediniz? Önerir misiniz? Ben de taktırmayı düşünüyorum da bu aralar. (Aslında radyatörü büyüttürmeyi düşünüyordum ama radyatörüm yeni. O nedenle, radyatörü büyütttürmeyi şimdilik öteletyip, yağ soğutucu taktırmayı düşünüyorum.)
Hocam yağ soğutucu radyatör suyu ile çalışan şanzıman yağını soğutan radyatöre ek bir sistem. Ekstra yağ koymaya gerek yok. Motoru soğutan su şanzımanı da soğutuyor. İnşallah Cumartesi günü ek soğutucuyu deneyeceğim. Birtek o kaldı denemediğim.
(03-06-2020, Saat: 17:27)sea demiş ki: Yağ soğutucu ile ilgili izlenimlerinizi merak ediyorum. Bir etkisini, faydasını gördünüz mü acaba? Öncesi ve sonrasındaki radyatör suyu veya ısı farklılığını ölçme imkanınız oldu mu? Soğutucu taktırdıktan sonra sisteme fazladan ne kadar yağ eklediniz? Önerir misiniz? Ben de taktırmayı düşünüyorum da bu aralar. (Aslında radyatörü büyüttürmeyi düşünüyordum ama radyatörüm yeni. O nedenle, radyatörü büyütttürmeyi şimdilik öteletyip, yağ soğutucu taktırmayı düşünüyorum.)
Hocam yağ soğutucu radyatör suyu ile çalışan şanzıman yağını soğutan radyatöre ek bir sistem. Ekstra yağ koymaya gerek yok. Motoru soğutan su şanzımanı da soğutuyor. İnşallah Cumartesi günü ek soğutucuyu deneyeceğim. Birtek o kaldı denemediğim.
O zaman ekstra su koyacağız. Geçen yaz, dağ yollarında, düşük hızda ve araba aşırı yüklü şekilde giderken haret yükselmişti. Bu yaz risk almak istemiyorum. O nedenle yağ soğutucu taktırmayı düşündüm, radyatörün yükünü biraz da olsa hafifletmek için. Gürbenç beyin (ve varsa yağ soğutucu kullanmakta olan diğer arkadaşların) izlenimlerini merak ediyorum o bakımdan.
(03-06-2020, Saat: 17:27)sea demiş ki: Yağ soğutucu ile ilgili izlenimlerinizi merak ediyorum. Bir etkisini, faydasını gördünüz mü acaba? Öncesi ve sonrasındaki radyatör suyu veya ısı farklılığını ölçme imkanınız oldu mu? Soğutucu taktırdıktan sonra sisteme fazladan ne kadar yağ eklediniz? Önerir misiniz? Ben de taktırmayı düşünüyorum da bu aralar. (Aslında radyatörü büyüttürmeyi düşünüyordum ama radyatörüm yeni. O nedenle, radyatörü büyütttürmeyi şimdilik öteletyip, yağ soğutucu taktırmayı düşünüyorum.)
Hocam yağ soğutucu radyatör suyu ile çalışan şanzıman yağını soğutan radyatöre ek bir sistem. Ekstra yağ koymaya gerek yok. Motoru soğutan su şanzımanı da soğutuyor. İnşallah Cumartesi günü ek soğutucuyu deneyeceğim. Birtek o kaldı denemediğim.
@manadam sayın doktorum Ek sogutucuda amaç zaten sistemi birbirinden ayırıp bagımsız olmasını saglamak böylece şanzuman ısısını 90 derecenin altında tutmak
@sea sayın hocam Extra yag gerekmiyor eski radyatörün içinden çıkan kadar ilave etmek gerekiyor 1.5 lt kadar
Henüz 500 km oldu vuruntu yok devirler daha rahat hareket ediyor önceden 1500 devirlerde ve sakin yavaşlamalarda 1e geçtigini hissettiridi bazen vites geçişlerinde olurdu oda kalmadı
Şanzuman ısısını ölçme imkanım yok Modelden dolayı
Maliyeti 500 tl civarı
Yaz aylarında daha çok faydasını görecegiz diye tahmin ediyorum ki nedeni 100 derecelere varan şanzuman yagı eski sisteme fazladan yük bindiriyordu şuan benim araçta sistem ayrı oldugu için biraz daha rahatlar