Mehmet bey, vakum kaçağı olup olmadığını kontrol ettiniz mi? Vakum kaçağının rölantide dalgalanmaya yol açtığı, bütün araç tiplerinde, bilinen bir gerçek. Kim kontrol eder bilmem, ama mantıken turbo tamiri ile ilgilenen ustalar vakum kaçağını nasıl kontrol edeceklerini bilir diye düşünüyorum.
Aşağıdaki video vakum kaçağının nasıl kontrol edileceği ile ilgili bir fikir verecektir.
(31-05-2020, Saat: 23:00)Nuri_Kongur demiş ki: Mehmet bey, vakum kaçağı olup olmadığını kontrol ettiniz mi? Vakum kaçağının rölantide dalgalanmaya yol açtığı, bütün araç tiplerinde, bilinen bir gerçek. Kim kontrol eder bilmem, ama mantıken turbo tamiri ile ilgilenen ustalar vakum kaçağını nasıl kontrol edeceklerini bilir diye düşünüyorum.
Aşağıdaki video vakum kaçağının nasıl kontrol edileceği ile ilgili bir fikir verecektir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
@Nuri_KongurVakum kaçağı olayını ben de düşündüm; iki gün önce LPG den dolayı olabileceğini düşündüren bir durum oldu. O nedenle dün regülatör sonrası tesisatı söküp, hortumları kelepçeleyerek tekrar taktım. Ayrıca hava akış metrenin vida yuvası gevşediği için tam oturmadığını gördüğüm için orayı da sabitledim. Manifold contaları, egr valfleri vs de birkaç hafta önce radyatör o-ringleri değişirken yeniledi veya temizlendi. Ayrıca eğer vakum kaçağı olsaydı LTFT - STFT değerleri de oynamaz mı? Sürekli takib ediyorum sadece devir 650 - 750 arası git-gel yapıyordu. Ayağı frenden çekip tekrar basınca, bir de kısa bir süre N ye alıp tekrar D ye dönünce geçiyor.
(31-05-2020, Saat: 22:07)Grencar demiş ki: Mehmet Akif hocam sanayide aracı kaldırarak bu titremeyi gözle tespit etmek mümkün olabilir mi? Bir kişi araç lift üzerinde iken frene basarken diğeri alt tarafı veya motoru gözlemek şeklinde inceleyebilir. Titreşim motordan mı başlıyor yoksa aracın altından şanzımandan mı başlıyor anlamak açısından.
@Grencar Keşke öyle bir imkan olsa, ama burada biraz zor o işler.
Hortumlarda bir çatlaklık var mı yok mu kontrol etmiş miydiniz? Vakum kaçağı konusunda açıkçası tecrübeli değilim. Benim seat marka aracımda hava akışkontrol metreyi ne zaman devreye alsam , araç kafayı yiyor. Geçen tesadüfen fren vakum hortumun çatlak olduğunu gördüm, değiştirttim. MAF’ın saçmalamasına fayda olmadı ama frenler daha yumuşak oldu. Size adresini verdiğim ilk videoda adam çakmak gazıyla kontrol ediyordu kaçak olabilecek yerleri. Benim tarzım değil pek. MAF senörün kablosunu söktüm mü problem kalmıyor ama 1.9 motor performansı da almıyorum. Ne zamandır böyle idare ediyorum. Kaçağı bulasıya kadar da sürecek gibi bu yöntem. Sizin araç ta , maf sensör kablosu sökük iken çalışıyorsa bi deneyin. Rölantideki dalgalanma devam ederse sorun vakum kaçağından başka bir şeydir. Keserse vakum kaçağına yoğunlaşmak lazım derim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Son yazdığınızı bir daha okudum, illa vakum kaçağı olmayabilir. Sizi yanlış yöne sevk etmiş olmayayım. Umarım en kısa sürede çözersiniz probleminizi..
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri hocam vakum kaçağı olayına daha önce bende yoğunlaştım. Regülatörden itibaren maifolda giren nozullar ile hortum ve kelepçeleri yeniledim. Lpg regülatörü için olan vakum hortumunu kontrol ettim. Kontrolü balata spreyi ile yaptım ve ara ara devam ettim kontrole. en az 3-4 tüp balata spreyi bitirdim. Öncesinde manifolda giren nozulda problem vardı ve o bölgeye balata spreyi sıkınca rolanti sapıtıyordu. Bende kontrolü böyle yaptım. Motorun hava alabileceği yerleri bildiğim kadarıyla kontrol ettim ama bir sonuca varamadım.
Mehmet Akif hocam ben daha önce motor elektrik tesisatını elden geçirirken lpg beynini falan sökmüştüm. Afr ayarının sıfırlanma durumu olabilir mi? Atikerde bildiğim kadarıyla akü sökülmesi ile lpg ayarı silinmiyor. Bende silinmediğini düşünüyorum.
(01-06-2020, Saat: 13:00)Salih demiş ki: Nuri hocam vakum kaçağı olayına daha önce bende yoğunlaştım. Regülatörden itibaren maifolda giren nozullar ile hortum ve kelepçeleri yeniledim. Lpg regülatörü için olan vakum hortumunu kontrol ettim. Kontrolü balata spreyi ile yaptım ve ara ara devam ettim kontrole. en az 3-4 tüp balata spreyi bitirdim. Öncesinde manifolda giren nozulda problem vardı ve o bölgeye balata spreyi sıkınca rolanti sapıtıyordu. Bende kontrolü böyle yaptım. Motorun hava alabileceği yerleri bildiğim kadarıyla kontrol ettim ama bir sonuca varamadım.
Mehmet Akif hocam ben daha önce motor elektrik tesisatını elden geçirirken lpg beynini falan sökmüştüm. Afr ayarının sıfırlanma durumu olabilir mi? Atikerde bildiğim kadarıyla akü sökülmesi ile lpg ayarı silinmiyor. Bende silinmediğini düşünüyorum.
Elektrik tesisatı sök tak yapılınca Afr ayarı gitmez, ama regülatöre dokunduysanız afr ayarı yapıldığı basınç drğerlerine getirmek lazım. LPG regülatörlerinde basınç stabilitesi konusunda Atiker çok sabıkalı. Mesela önceki gün basıncı 1.3 ayarladım, dün sabah 1.5 gösteriyordu. Bugün büyük ihtimalle basınç 1.2 civarına düşmüştü. Çünkü lpg de çok fakir kalıyordu. Hiç riske girmedim, benzinde geldim. Bu arada yaptıklarım işe yaramamış, benzinde de titreme devam ediyor.
(01-06-2020, Saat: 19:00)siyahbeyaz demiş ki: Mehmet hocam subablarla ilgili olabilir mi veya şarj dinamosu voltajı yeterli değilse olabilir mi ?Fikir yürütme açısından.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Subab ayarı yeni daha. Olası nedenler Fren müşürü, şanzıman selenoidleri, ekstra şanzıman soğutması kaldı.
(31-05-2020, Saat: 21:19)Grencar demiş ki: Şanzıman yağı arazi şartlarında 100C leri rahat görür hatta aşar. Bu normal bir durumdur. Yağ sıcaklığı ile rölanti dalgalanacak ise arazi kullanışlarında bunu herkes yaşardı. Bence sorunun kaynağı şanzımanla alakalı değil.
Benim radyatör orijinal daha acaba artık randıman vermiyor mu? Sıcaklık en fazla 96 oluyor. Cumartesi günü başka bir nedenle hortumcuya gitmiştim radyatör giriş çıkış hortumların şişmiş değiştirsen iyi olur demişti. Bu hortumlar öyle birşey yapabilir mi acaba?
(01-06-2020, Saat: 19:00)siyahbeyaz demiş ki: Mehmet hocam subablarla ilgili olabilir mi veya şarj dinamosu voltajı yeterli değilse olabilir mi ?Fikir yürütme açısından.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben 2-3 kez farklı yerlerde ölçtürdüm ama ne derece doğru ölçüyorlar bilemiyorum. Alternatör beslemesi ve voltajı ile ilgili bir problem olmadığını söylemişlerdi.
(01-06-2020, Saat: 19:13)madanadam demiş ki:
(01-06-2020, Saat: 19:00)siyahbeyaz demiş ki: Mehmet hocam subablarla ilgili olabilir mi veya şarj dinamosu voltajı yeterli değilse olabilir mi ?Fikir yürütme açısından.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Subab ayarı yeni daha. Olası nedenler Fren müşürü, şanzıman selenoidleri, ekstra şanzıman soğutması kaldı.
(31-05-2020, Saat: 21:19)Grencar demiş ki: Şanzıman yağı arazi şartlarında 100C leri rahat görür hatta aşar. Bu normal bir durumdur. Yağ sıcaklığı ile rölanti dalgalanacak ise arazi kullanışlarında bunu herkes yaşardı. Bence sorunun kaynağı şanzımanla alakalı değil.
Benim radyatör orijinal daha acaba artık randıman vermiyor mu? Sıcaklık en fazla 96 oluyor. Cumartesi günü başka bir nedenle hortumcuya gitmiştim radyatör giriş çıkış hortumların şişmiş değiştirsen iyi olur demişti. Bu hortumlar öyle birşey yapabilir mi acaba?
Mehmet Akif hocam regülatör basıncından her zaman şüphe ederim ben ara ara uğrayıp kontrol ettiriyorum basıncı. Bir fırsat bulupta kablo alamadım atiker için. Sanırım regülatörden sonra ki lpg map sensörüne giden vakum hortumu gevşeme olayından önce gitmiştim ama emin değilim. Eğer öyle ise benim regülatör basıncı saçma bir değerdedir şimdi. Usb kablosundan atiker kablo yapabilir miyim acaba şimdi
@Salih hocam usb2ttl denen kablo benim kullandığım yarın araç başından foto atayım isterseniz CH340 veya Cp2102 birisi var bende. Gnd, rx, tx uçları kullanılıyor zaten.