(16-05-2020, Saat: 17:44)gonyalı4258 demiş ki: Hocam siz yeni araç alırsanız sizi uyğulama yüparken arıza giderirken göremicez ama, yeni araç almayın siz
Yeni araç alsam da yaptıklarımı burada paylaşırım herhalde hocam, diğer gruplarda böyle samimiyet ve yardımlaşma yok. Herkesten Allah razı olsun.
(16-05-2020, Saat: 17:44)gonyalı4258 demiş ki: Hocam siz yeni araç alırsanız sizi uyğulama yüparken arıza giderirken göremicez ama, yeni araç almayın siz
Yeni araç alsam da yaptıklarımı burada paylaşırım herhalde hocam, diğer gruplarda böyle samimiyet ve yardımlaşma yok. Herkesten Allah razı olsun.
Mehmet Akif hocam şanzıman sıcak iken bende denedim clear2 ama dediğiniz gibi olumsuz oldu sonuç. Hatta bu aralar daha da kötü. Sanki ateşleme hatası gibi davranıyor ama uzun süre bekledim hiç bir arıza kodu da yok gaza dokununca gayet güzel hızlanoypr araç. Benzinde nadiren yapıyor bende ve daha belirsiz şekilde. Normalde afr ayarım var fakat ben yakın zamanda manifolda giren hortumları ve nozulları yeniledim hava alma durumundan dolayı. Taktığım yeni nozullar eskisine göre yaklaşık 0.5 mm küçük iç çapı. Hortumlar da öyle. Eski hortumlar kalın ve neredeyse 90 derece bükülmüş vaziyetteydi ben biraz ince hortum takıp daha relaks hale getirdim. Tabi enjektör sonrası hortum ve manifold nozul çapları kısmen düştü. Sıfırlama sonrası benzinde kullanımda bir sorun olmamıştı ama bir kaç gün sonra halen benzinde binerken de hafif olarak bu sorunu yaşadım. Daha önce hangi konuda okuduğumu hatırlamıyorum fakat bozuk lpg haritasının benzin ayarlarını da bozduğu gibi bir şey hatırlıyorum doğru veya yanlış bilmiyorum tabi. Böyle bir ihtimal de olabilir mi acaba? Bu sorun gittikçe takıntı haline geldi bende. Arabanın o halini görünce acayip sinir bozucu oluyor. Lpg için yeni afr yaptıracağım ama malum şehir dışında çıkamıyoruz.
(18-05-2020, Saat: 23:18)Salih demiş ki: Mehmet Akif hocam şanzıman sıcak iken bende denedim clear2 ama dediğiniz gibi olumsuz oldu sonuç. Hatta bu aralar daha da kötü. Sanki ateşleme hatası gibi davranıyor ama uzun süre bekledim hiç bir arıza kodu da yok gaza dokununca gayet güzel hızlanoypr araç. Benzinde nadiren yapıyor bende ve daha belirsiz şekilde. Normalde afr ayarım var fakat ben yakın zamanda manifolda giren hortumları ve nozulları yeniledim hava alma durumundan dolayı. Taktığım yeni nozullar eskisine göre yaklaşık 0.5 mm küçük iç çapı. Hortumlar da öyle. Eski hortumlar kalın ve neredeyse 90 derece bükülmüş vaziyetteydi ben biraz ince hortum takıp daha relaks hale getirdim. Tabi enjektör sonrası hortum ve manifold nozul çapları kısmen düştü. Sıfırlama sonrası benzinde kullanımda bir sorun olmamıştı ama bir kaç gün sonra halen benzinde binerken de hafif olarak bu sorunu yaşadım. Daha önce hangi konuda okuduğumu hatırlamıyorum fakat bozuk lpg haritasının benzin ayarlarını da bozduğu gibi bir şey hatırlıyorum doğru veya yanlış bilmiyorum tabi. Böyle bir ihtimal de olabilir mi acaba? Bu sorun gittikçe takıntı haline geldi bende. Arabanın o halini görünce acayip sinir bozucu oluyor. Lpg için yeni afr yaptıracağım ama malum şehir dışında çıkamıyoruz.
LPGde bozulan MAP benzin haritasını da bozuyor. Bu nedenle ben LPG'de OBDyi aktifledim. uzak tefek ayar hataları olursa o kısımları da LPG düzeltiyor. Bugün birşey dikkatimi çekti. Osmaniye'den gelirken araç aşırı zengin çalışıyordu. LTFT+STFT yaklaşık -20 ile -25 arası seyrediyordu. araçta değiştirdiğim hiçbirşey olmadan bu şekilde bozuk çalışması canımı sıkmıştı. Yolda benzine alıp eve kadar geldim. Dün de benzinde çalıştı. LPGden harita bozulmuştur, veya bir hortum vs yerinden çıkmıştır diye düşünüyordum. Sabah işe gelirken kabaca bir bakayım dedim. İlk önce hava filtresi civarını kontrol ettim. Hava akış sensörünün vidaları gevşek gibi geldi. Elimle bastırınca değerler düzeldi. vidalarını sıkayım dedim. Bir tarafı sıkıldı ama diğer taraf yalama olmuş. Şimdilik sıkıntı yok ama sensörü tam sabitlemek için ne yapabilirim bilemiyorum. Acaba sıcakta vidanın plastik olan yuva kısmı yumuşuyor ondan mı sensör gevşiyor?
(18-05-2020, Saat: 23:18)Salih demiş ki: Mehmet Akif hocam şanzıman sıcak iken bende denedim clear2 ama dediğiniz gibi olumsuz oldu sonuç. Hatta bu aralar daha da kötü. Sanki ateşleme hatası gibi davranıyor ama uzun süre bekledim hiç bir arıza kodu da yok gaza dokununca gayet güzel hızlanoypr araç. Benzinde nadiren yapıyor bende ve daha belirsiz şekilde. Normalde afr ayarım var fakat ben yakın zamanda manifolda giren hortumları ve nozulları yeniledim hava alma durumundan dolayı. Taktığım yeni nozullar eskisine göre yaklaşık 0.5 mm küçük iç çapı. Hortumlar da öyle. Eski hortumlar kalın ve neredeyse 90 derece bükülmüş vaziyetteydi ben biraz ince hortum takıp daha relaks hale getirdim. Tabi enjektör sonrası hortum ve manifold nozul çapları kısmen düştü. Sıfırlama sonrası benzinde kullanımda bir sorun olmamıştı ama bir kaç gün sonra halen benzinde binerken de hafif olarak bu sorunu yaşadım. Daha önce hangi konuda okuduğumu hatırlamıyorum fakat bozuk lpg haritasının benzin ayarlarını da bozduğu gibi bir şey hatırlıyorum doğru veya yanlış bilmiyorum tabi. Böyle bir ihtimal de olabilir mi acaba? Bu sorun gittikçe takıntı haline geldi bende. Arabanın o halini görünce acayip sinir bozucu oluyor. Lpg için yeni afr yaptıracağım ama malum şehir dışında çıkamıyoruz.
LPGde bozulan MAP benzin haritasını da bozuyor. Bu nedenle ben LPG'de OBDyi aktifledim. uzak tefek ayar hataları olursa o kısımları da LPG düzeltiyor. Bugün birşey dikkatimi çekti. Osmaniye'den gelirken araç aşırı zengin çalışıyordu. LTFT+STFT yaklaşık -20 ile -25 arası seyrediyordu. araçta değiştirdiğim hiçbirşey olmadan bu şekilde bozuk çalışması canımı sıkmıştı. Yolda benzine alıp eve kadar geldim. Dün de benzinde çalıştı. LPGden harita bozulmuştur, veya bir hortum vs yerinden çıkmıştır diye düşünüyordum. Sabah işe gelirken kabaca bir bakayım dedim. İlk önce hava filtresi civarını kontrol ettim. Hava akış sensörünün vidaları gevşek gibi geldi. Elimle bastırınca değerler düzeldi. vidalarını sıkayım dedim. Bir tarafı sıkıldı ama diğer taraf yalama olmuş. Şimdilik sıkıntı yok ama sensörü tam sabitlemek için ne yapabilirim bilemiyorum. Acaba sıcakta vidanın plastik olan yuva kısmı yumuşuyor ondan mı sensör gevşiyor?
Hocam maf sensörü durumu ve ara sıra zengin çalışma durumu bende de aynı. Vidanın biri yalama olmuş vaziyette ve uzun zamandır bu şekilde. Sensörün etrafında ki ince contaya güvenmiştim. Hava kaçak kontrolü yaparken maf sensörü çevresine de balata spreyi sıkmıştım ama rolanti de bir değişme olmamıştı. Sabitleme işini bir şekilde halledebiliriz. Maf sensörü vidalarını söküp yerinden hafif şekilde çıkartarak bi deneyeyim o zaman ne kadar bir değişim olacak bakalım..
Bende ki bir farklı durum ise şöyle. Aracım önce ki sahibinde iken yaptığı önden kaza sonrası hava filtre kabının altında bulunan boş bidon şeklinde ki parça (rezenatör) muhtemelen kırılmış ve yoktu. Filtrenin hemen öncesinde aşağıya çamurluk davlumbazına doğru uzanan bu parçanın giriş çapı tahmini 7-8 cm çapında. Filtrenin ön kısmı kısmen açıkta kalıyordu. Ben bu parçayı çıkma olarak alıp taktım geçen hafta. Aracın sesi biraz inceldi. Aslında olması gereken şekilde oldu ama debi durumları farklılaştı galiba ki bu rolanti bozukluğu daha belirgin hale geldi ve D den N ye aldığımda da devam ediyor bir süre sonra kendine geliyor rolanti. Bayram tatilinde daha çok deneme yapma şansım olacak.
Yazılanları okudum ve aynı sorun bende de var. Motor sıcakken D de ve ışıklarda beklerken rolanti oynayıp duruyor. Biraz freni bırakıp araba ileri gidince sorun geçiyor ya da benzinli kullanırken de sorun olmuyor. Biraz can sıkmaya başladı bu mevzu, sanzıman yağını geçen ay değiştirdim. Subap bakımı 3bin km önce yapıldı. Motor yağı hariç ne kadar yağ, sıvı Vs varsa değişti ama arada sırada bu mevzu hortluyor. Hatta racı ustaya gitsem mi diye düşünüyordum. Motordan anlamadığım için bişey de yapabilecek değilim. Bayram sonrası bi gideceğim mecburen
(20-05-2020, Saat: 21:17)AhmetErcan demiş ki: Yazılanları okudum ve aynı sorun bende de var. Motor sıcakken D de ve ışıklarda beklerken rolanti oynayıp duruyor. Biraz freni bırakıp araba ileri gidince sorun geçiyor ya da benzinli kullanırken de sorun olmuyor. Biraz can sıkmaya başladı bu mevzu, sanzıman yağını geçen ay değiştirdim. Subap bakımı 3bin km önce yapıldı. Motor yağı hariç ne kadar yağ, sıvı Vs varsa değişti ama arada sırada bu mevzu hortluyor. Hatta racı ustaya gitsem mi diye düşünüyordum. Motordan anlamadığım için bişey de yapabilecek değilim. Bayram sonrası bi gideceğim mecburen
Şanzıman yağı tamamen mi değişti? Raci usta tamamen değişmediği için bazı problemler olabilir diyor. Bir de Raci Usta ikinci bir şanzıman soğutucusu kullanmayı önerdi. Ben de diğer yöntemler fayda etmezse onu yapmayı düşünüyorum. H100'ün soğutucu radyatörü yeterli olur diyordu.
(20-05-2020, Saat: 21:17)AhmetErcan demiş ki: Yazılanları okudum ve aynı sorun bende de var. Motor sıcakken D de ve ışıklarda beklerken rolanti oynayıp duruyor. Biraz freni bırakıp araba ileri gidince sorun geçiyor ya da benzinli kullanırken de sorun olmuyor. Biraz can sıkmaya başladı bu mevzu, sanzıman yağını geçen ay değiştirdim. Subap bakımı 3bin km önce yapıldı. Motor yağı hariç ne kadar yağ, sıvı Vs varsa değişti ama arada sırada bu mevzu hortluyor. Hatta racı ustaya gitsem mi diye düşünüyordum. Motordan anlamadığım için bişey de yapabilecek değilim. Bayram sonrası bi gideceğim mecburen
Şanzıman yağı tamamen mi değişti? Raci usta tamamen değişmediği için bazı problemler olabilir diyor. Bir de Raci Usta ikinci bir şanzıman soğutucusu kullanmayı önerdi. Ben de diğer yöntemler fayda etmezse onu yapmayı düşünüyorum. H100'ün soğutucu radyatörü yeterli olur diyordu.
Evet, 8 litre olarak değişti. Bu soğutucu işini de söyleyip danışacağım. Zaten yasak falan var, artık bayram sonrası giderim.
(20-05-2020, Saat: 21:17)AhmetErcan demiş ki: Yazılanları okudum ve aynı sorun bende de var. Motor sıcakken D de ve ışıklarda beklerken rolanti oynayıp duruyor. Biraz freni bırakıp araba ileri gidince sorun geçiyor ya da benzinli kullanırken de sorun olmuyor. Biraz can sıkmaya başladı bu mevzu, sanzıman yağını geçen ay değiştirdim. Subap bakımı 3bin km önce yapıldı. Motor yağı hariç ne kadar yağ, sıvı Vs varsa değişti ama arada sırada bu mevzu hortluyor. Hatta racı ustaya gitsem mi diye düşünüyordum. Motordan anlamadığım için bişey de yapabilecek değilim. Bayram sonrası bi gideceğim mecburen
Şanzıman yağı tamamen mi değişti? Raci usta tamamen değişmediği için bazı problemler olabilir diyor. Bir de Raci Usta ikinci bir şanzıman soğutucusu kullanmayı önerdi. Ben de diğer yöntemler fayda etmezse onu yapmayı düşünüyorum. H100'ün soğutucu radyatörü yeterli olur diyordu.
Hocam şanzıman yağ sıcaklığı ne civarda sizde? Ben en son clear2 yaparken yaklaşık 10 dakikalık duruş sonrasında 88 derece idi.