Herkese merhaba. Elektronik mühendisliği son sınıf öğrencisiyim.Bitirme aşamasındayım.
Bu forumun sorun çözme konusunda üstüne başka yer olmadığını duydum.Bende size danışayım dedim.
2000 model Renault Megane 1 1.6 16V otomatik araç kullanıcısıyım. Çok sık olmamakla birlikte aracımın otomatik şanzımanı bazen arıza veriyor. Genelde soğuk havalarda veya yokuşta zorlanınca kendisini 3. vitese sabitliyor ve otomatik arıza lambası yanıyor. Böyle bir durumda aracı sağa çekip aç kapa yapıyorum düzeliyor fakat 90-100 km hızla 5. viteste giderken kendisini 3. vitese alması çok vuruntulu bir şekilde olduğu için korkutuyor. İnternette araştırdığımda selonoid valflerinin ve şanzıman yağının değiştirilmesi çözüm olacağı söylenmiş fakat çözüm olmayanlar da var. Şanzıman ustası da bunun %50 çözüm olacağını söyledi. Şanzımanın yaşından ve kilometresinden dolayı (181 bin) revizyona girmesi gerektiğini söyledi, o da 4 bin lira civarı. Aynı sorunu yaşayan veya ne yapılması gerektiğini bilen birileri yardımcı olabilirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler
Bu forumun sorun çözme konusunda üstüne başka yer olmadığını duydum.Bende size danışayım dedim.
2000 model Renault Megane 1 1.6 16V otomatik araç kullanıcısıyım. Çok sık olmamakla birlikte aracımın otomatik şanzımanı bazen arıza veriyor. Genelde soğuk havalarda veya yokuşta zorlanınca kendisini 3. vitese sabitliyor ve otomatik arıza lambası yanıyor. Böyle bir durumda aracı sağa çekip aç kapa yapıyorum düzeliyor fakat 90-100 km hızla 5. viteste giderken kendisini 3. vitese alması çok vuruntulu bir şekilde olduğu için korkutuyor. İnternette araştırdığımda selonoid valflerinin ve şanzıman yağının değiştirilmesi çözüm olacağı söylenmiş fakat çözüm olmayanlar da var. Şanzıman ustası da bunun %50 çözüm olacağını söyledi. Şanzımanın yaşından ve kilometresinden dolayı (181 bin) revizyona girmesi gerektiğini söyledi, o da 4 bin lira civarı. Aynı sorunu yaşayan veya ne yapılması gerektiğini bilen birileri yardımcı olabilirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler






soguk havalarda ve yokuş gibi sanzimanin zorlandigi yerlerde bu ariza daha sık meydana geliyorsa sorun mekanik demektir. Motor soğukken selenoidler yagi yeteri kadar basınçla gonderemiyor olabilir. Buda itici pistonlarin tam zamanında ve tam olarak ileri gitmesini engelliyordur. Yarim kalan piston vitesi tamamlayamayincada tekrar bir onceki vitese otomatik olarak geciriyordur. Yine aşırı zorlu koşullarda ayni durum söz konusu.