Herkese hayırlı günler obd cihazi bağlayınca P2503 hata kodunu chargins system voltage low alıyorum sıkıntı aküde midir alternatör de midir alternatör kömürlerini biri değiştirince duzeldigini okumuştum yakın zamanda egr valfini sökmek için alternoturu yerinden sokmustum ondan dolayi olabilir mi?
(17-10-2020, Saat: 19:59)VALMOND demiş ki: Multimetreyle aküyü takip edin doğru şekilde şarj oluyormu.Akü ile alternatör arasındaki kablo ve soketleri kontrol edin.
iyi günler ölçtüğümde araba kontak açık çalışmıyorken 11.9v aracı çalıştırdıktan sonra 9v hızlıca düştü sonra 13.1v-13.2v seviyesinde tekrar yükseldi ve sabit kaldı. Aküyü şarj ettirmeli miyim?
Hocam akünüz kötü durumda. Sağlıklı bir akü, araç çalışmazken 12.2 nin, marş anında 10.5 in altına inmemeli. Çalışıyorken 12.2 ile 14.2 arasında olmalı. 15, 16 voltlara çıkıyorsa konjektör arızalıdır. Konjektör bozuksa genelde yüksek şarj basar. Alternatörde sorun varsa düşük yada ani dalgalı şekilde şarj basar.
Aküyü redresöre bağlatabilirsiniz ama çok sağlıklı olmuyor yeni bir akü almanızı öneririm.
Subaruların alternatör ve konjektörleri çok sağlam kolay kolay arıza vermez. Yeniside pahalıya mal olur. Bakımını bi yaptırın oksitlenme vs olabilir.
(19-10-2020, Saat: 20:17)VALMOND demiş ki: Hocam akünüz kötü durumda. Sağlıklı bir akü, araç çalışmazken 12.2 nin, marş anında 10.5 in altına inmemeli. Çalışıyorken 12.2 ile 14.2 arasında olmalı. 15, 16 voltlara çıkıyorsa konjektör arızalıdır. Konjektör bozuksa genelde yüksek şarj basar. Alternatörde sorun varsa düşük yada ani dalgalı şekilde şarj basar.
Aküyü redresöre bağlatabilirsiniz ama çok sağlıklı olmuyor yeni bir akü almanızı öneririm.
Subaruların alternatör ve konjektörleri çok sağlam kolay kolay arıza vermez. Yeniside pahalıya mal olur. Bakımını bi yaptırın oksitlenme vs olabilir.
Ben sorunun aküde olduğunu düşünüyorum. Şarj sorunu ciddi bir sorun yolda bırakabilir.
bu gün sanayide aküyü ölçtürdüm her şey normal çıktı marşda 10.5 çalışırken 14 çıktı ama torque programı 13.1 ölçüyor ve büyük ihtimalle bu yüzden hata veriyor
Hata kodu düşmesinin onla alakası yok.Elektrikçilerin voltmetresiyle programın okuduğu değer aynı olmayabiliyor. Benimde başıma gelmişti. Hata kodu düştüyse anlık bile olsa düşük voltaj gelmiştir. Aküye voltmetreyi bağlayın, araçta akım çeken bi kaç şeyi açın, yazılımsal olarak ihtiyaç artınca akünün voltajı nın yükselmesi gerekir. Her şey açık olsa bile 12 voltun altına düşmemeli. Birde bunu gözlemleyin sorun görecekmisiniz.