Selamlar,
Yaklaşık 2 ay önce egr/dpf iptali yaptıktan sonra bu konuyla alakalı sorunsuz kullandığım aracimda dün motor ikaz lambaları yandı. Referans olması açısından yaşadıklarımı paylaşmak icin bir konu oluşturmaya karar verdim. Henüz kendi obd2 cihazım olmadığı için bugün hangi sebepten dolayı ikaz lambalarının yandığını öğrenmek için yolumun üstündeki bir bosch car servisine uğradım. Aracı cihaza bağladılar ve çıkan hata kodu P0031 Ön oksijen sensörü hatası oldu. Hata kodunu silmeye çalıştılar fakat nafile.
Bu arada konuyu acmamdaki ana sebep şudur ki; araç lamba yaktıktan sonra doğrudan performansta değişim oldu. Dip gaz bassam dahi şu an 1.800 devir/dakikayı geçmiyor kesinlikle. Bunu yaşayan biri olursa bilsinki ya dpf yada dpf üzerindeki sensörler ile alakalı bir sorun yaşıyor.
Her neyse, Sorun tespitinden sonra yazılımı yapan 2cr deki ilgili kişiyi arayıp konu hakkında bilgi istedim. Geri dönüşü şu şekilde oldu:
- Birinci oksijen sensörü aracın düzgün çalışması için gerekli olan bir parçadır kapatılamaz. Yeni oksijen sensörü almanız gerekiyor.
Sensör egr/dpf iptali işlemi esnasında mi bozuldu bilinmez ama olan oldu. Akabinde Subarupark İsmail ustaya konuyu ilettim ve parça fiyatı sordum. 5.350₺ fiyatı var uygun ne yapabilirim hafta başı bakar söylerim dedi.
Velhasıl, Şimdilik başımıza geleceği beklemedeyiz. Hafta içerisinde durum netleşir herhalde. Gelişmeleri tekrar buradan yazıyor olacağım.
Saygılar.
Yaklaşık 2 ay önce egr/dpf iptali yaptıktan sonra bu konuyla alakalı sorunsuz kullandığım aracimda dün motor ikaz lambaları yandı. Referans olması açısından yaşadıklarımı paylaşmak icin bir konu oluşturmaya karar verdim. Henüz kendi obd2 cihazım olmadığı için bugün hangi sebepten dolayı ikaz lambalarının yandığını öğrenmek için yolumun üstündeki bir bosch car servisine uğradım. Aracı cihaza bağladılar ve çıkan hata kodu P0031 Ön oksijen sensörü hatası oldu. Hata kodunu silmeye çalıştılar fakat nafile.
Bu arada konuyu acmamdaki ana sebep şudur ki; araç lamba yaktıktan sonra doğrudan performansta değişim oldu. Dip gaz bassam dahi şu an 1.800 devir/dakikayı geçmiyor kesinlikle. Bunu yaşayan biri olursa bilsinki ya dpf yada dpf üzerindeki sensörler ile alakalı bir sorun yaşıyor.
Her neyse, Sorun tespitinden sonra yazılımı yapan 2cr deki ilgili kişiyi arayıp konu hakkında bilgi istedim. Geri dönüşü şu şekilde oldu:
- Birinci oksijen sensörü aracın düzgün çalışması için gerekli olan bir parçadır kapatılamaz. Yeni oksijen sensörü almanız gerekiyor.
Sensör egr/dpf iptali işlemi esnasında mi bozuldu bilinmez ama olan oldu. Akabinde Subarupark İsmail ustaya konuyu ilettim ve parça fiyatı sordum. 5.350₺ fiyatı var uygun ne yapabilirim hafta başı bakar söylerim dedi.
Velhasıl, Şimdilik başımıza geleceği beklemedeyiz. Hafta içerisinde durum netleşir herhalde. Gelişmeleri tekrar buradan yazıyor olacağım.
Saygılar.