Aracim 2018 subaru xv Kasım ayında aldım . Geçtiğimiz hafta biraz aracımı sert kullandım . Sonrasında aracı parketim ve P konuma alırken vurma yaptı ve sarsıntı yaptı . Daha sonra kardeşim kullandı aracı kısa mesafeli hiç bir şekilde aynı sorunla karşılamadı. ben kullandım ama yine aynı sorunu yaptı. Dik yokuş çıkarken sakin şekilde sılkme yaptım 1500 devırle 2000 devir arasında . sizce sorun ne olabilir bu durumla karşılasan oldumu ?
Araçla manevra yaparken yanlış kullanıyor olabilirsiniz. Mesela araçla bir sokaktan dönüş yapacaksınız 2-3 manevra gerekiyor diyelim. Vitesi ileri geri takarken tam durmadan vitesten almak ya da vitese takmak ayrıca vitese takar takmaz gaza yüklenmek kesin vuruntu yaptırır. Araçla ışıklarda beklerken de viteste beklemelisiniz N ye alıp ışık yanınca D ye almak dolayısıyla D ye alır almaz gaza basmak zorunda kalıyorsunuz ki kesin vuruntu yaptığı gibi yakıt tasarrufu da yapmaz ışıklarda boşa almak yarı otomatik araçlar için önerilir xv cvt tam otomatiktir. Gelelim P de niye vuruntu yapıyora araçla durdunuz park ettiniz araç vitesteyken yani D deyken ayak frene olarak el frenini çekin vitesi N ye alıp ayağınızı fenden çekin sonra P ye alın yokuş ve ya hafif eğimli yerlerde özellikle uygulayın.
Aracim 2018 subaru xv Kasım ayında aldım . Geçtiğimiz hafta biraz aracımı sert kullandım . Sonrasında aracı parketim ve P konuma alırken vurma yaptı ve sarsıntı yaptı . Daha sonra kardeşim kullandı aracı kısa mesafeli hiç bir şekilde aynı sorunla karşılamadı. ben kullandım ama yine aynı sorunu yaptı. Dik yokuş çıkarken sakin şekilde sılkme yaptım 1500 devırle 2000 devir arasında . sizce sorun ne olabilir bu durumla karşılasan oldumu ?
Merhaba , XV de bu şekilde bir durumla karşılaşmadım ancak önceki kullandığım araçlarda düşük devirlerde sarsıntı yaptığı oluyordu . Passat 1.4TSİ araçta DSG kavrama değişimi , Focus 1.5 CVT ise şanzuman yağı değişimi ile sorun çözülmüştü .
Bence şanzımanınıza geçmiş olsun, diğer cevaplar hep aracın kullanımı ile ilgili öneriler içeriyor ama bence olan olmuş. Benim aracımda da D'den N'ye veya P'ye geçişinde o silkeleme oluyordu, sonrasında farklı durumlarda da vuruntuyu hissetmeye başlıyorsunuz, o yüzden geç olmadan servisinize gösterin aracınızı, solenoid arıza kaydı düşüyor mu kontrol edilsin.