Merhabalar, Şu sıralar outback alma durumum var; yalnız dizel mi benzinli mi (tüpsüz) alayım kararsız kaldım. Genel kronik sorunları veya bakım maliyetleri açısından tecrübe sahibi arkadaşlardan yardım bekliyorum, yorumlarınız için peşinen teşekkür ederim, herkese iyi çalışmalar
LPG'siz bulabilirseniz benzinli alın. İdamesi daha kolaydır. İlla ki dizel alacaksanız düşük km.li ve otomatik vitesli almaya çalışın. Dizel modellerle ilgili forumda yeterince bilgi var.
Dizelin gücüne konforuna diyecek yok. Zaten piyasada fabrika verisini yakalayan nadir dizellerden biri de Subaru dur. O konuda ne yaktığı yazıyorsa onu yakar ondan pek şüpheniz olmasın. Ancak tüm dizeller gibi Türkiye mazotlarının oktan düşüklüğünden bazı istasyonların hile hurdasından dolayı egr ve dpf sorunları yaşatabilir bir de kullanıcı az yaksın diye devirsiz sakin kullanınca geçmiş olsun diyelim. Dizel devir sever çok sağır kullanmaya gelmez. Yakıt fiyatlarını da dert etmiyorsanız dizel otomatik 2011 sonrası öneririm. 150hp 350 tork çok iyi bir değer artı yazılımla egr dpf iptali yapılıp ekstra güç artışı da sağlanıyor ve 7 ileri şanzıman mevcut. 2.5 outback leri de alanlar kolay kolay satmaz ama Dizelin aramayacak kronikleri de yok değil. Klima klape tıkırtısı katlanır ayna bozulması katalizör erimesi lpg liyse subap ayarı şanzıman solenoidi gibi sıkıntılar görülebilir ama 2.5 olmasına rağmen 2.0 legacy den az yakıyor. Aynı kasa dizellerde de ayna arızası ve klape sesi mevcut. Bir de 6 ileri şanzıman sahip bunlar üstelik dizel ile aynı şanzıman olmasına rağmen 1 vites eksik. Ancak her ikisi de memnun alınmayacak araçlar değiller. Bir de lpg avantajı var benzinlilerde yakıt parası yarıyarıya fark eder.
Degerli yorumlariniz icin teşekkürler; bu katalizötör 2 adet di mi değişirse masrafı ne kadar olur; bir de söylediğiniz sesler halledilebilir mi çünkü araçda tıkırtı duysam ustaya götüren bir tipim, kolay gelsin..