Merhabalar,
Otomobillerimizde hergün gördüğümüz ancak gerçekte ne amaçla kullanıldığı pek bilinmeyen detayladan bazılarını paylaşmak istedim. Kıdemli sürücü arkadaşlar biliyordur mutlaka ama yeni ehliyet alan genç sürücü arkadaşlar bilmeyebilir. Sizlerde yorumlara bildiğiniz diğer detayları ekleyerek paylaşırsanız nedenini bilmediğimiz küçük ayrıntılar herkes tarafından bilinmiş ve ihtiyaç durumunda kullanılarak herkese faydalı olabilir.
Tüm arkadaşlara kazasız ve keyifli sürüşler...
Bu detaylar:
1) Koltuk başlıklarının kolay sökülebilir ve uçlarının sivri yapılması; acil durumlarda başlığın sökülerek sivri uçlar ile camların kırılabilmesi için.
2)Cam kenarlarında ki küçük siyah noktalar: Bu noktaların ilki: estetik amaçlı yapılmasıymış. Asıl nedeni ise; Cam üretimi sırasında ısı ile şekil verilmesi nedeniyle ısının daha hızlı iletilmesi ve bu sayede optik bozulmanın en aza indirilmesi.
3) Yakıt almak amacı ile istasyona girildiğinde depo kapağının hangi tarafta olduğunu hatırlanamıyor isek, yakıt depo kapağı; göstergede ki ok ve pompa sembolünün olduğu tarafta bulunuyor.
4) Dikiz aynasının altında ki mandal: bu mandal ön-arka hareketi ile aynanın ışık yansıtma açısı değiştirilerek sürücünün gece araç kullanımını kolay ve risksiz hale getirmektedir.
Otomobillerimizde hergün gördüğümüz ancak gerçekte ne amaçla kullanıldığı pek bilinmeyen detayladan bazılarını paylaşmak istedim. Kıdemli sürücü arkadaşlar biliyordur mutlaka ama yeni ehliyet alan genç sürücü arkadaşlar bilmeyebilir. Sizlerde yorumlara bildiğiniz diğer detayları ekleyerek paylaşırsanız nedenini bilmediğimiz küçük ayrıntılar herkes tarafından bilinmiş ve ihtiyaç durumunda kullanılarak herkese faydalı olabilir.
Tüm arkadaşlara kazasız ve keyifli sürüşler...
Bu detaylar:
1) Koltuk başlıklarının kolay sökülebilir ve uçlarının sivri yapılması; acil durumlarda başlığın sökülerek sivri uçlar ile camların kırılabilmesi için.
2)Cam kenarlarında ki küçük siyah noktalar: Bu noktaların ilki: estetik amaçlı yapılmasıymış. Asıl nedeni ise; Cam üretimi sırasında ısı ile şekil verilmesi nedeniyle ısının daha hızlı iletilmesi ve bu sayede optik bozulmanın en aza indirilmesi.
3) Yakıt almak amacı ile istasyona girildiğinde depo kapağının hangi tarafta olduğunu hatırlanamıyor isek, yakıt depo kapağı; göstergede ki ok ve pompa sembolünün olduğu tarafta bulunuyor.
4) Dikiz aynasının altında ki mandal: bu mandal ön-arka hareketi ile aynanın ışık yansıtma açısı değiştirilerek sürücünün gece araç kullanımını kolay ve risksiz hale getirmektedir.