BİM’de satılan yedek akü diyerek konuyu daraltmak istemiyorum ama anlatacağım şeyin konu mankeni o. Piyasada “Akü Takviye” diye satılıyor ama yaptığı şey aküye güç vermek değil, bitmiş araç aküsü yerine bu aküyü kullanıp arabayı çalıştırmak.
Fikri olmayanların görmesi için aşağıya nasıl çalıştığı ile ilgili videoyu ekliyorum.
Klasik akü takviyesinde bitik akü bir başka akü vasıtasıyla şarj edilip marş motorunun dönmesi sağlanır. Bu alet ile bitik aküyü şarj etmeğe çalışmıyorsunuz. Hatta bitik aküyü şarj etmeğe çalışırsak muhtemelen yedek akünün gücü yetmecektir. Bu sebeple bitik akünün artı kutup başı sökülüp yedek aküye doğrudan bağlanıyor. Araç çalıştırıldıktan sonra ise, çalışır halde iken yedek akü devreden ayrılıp, artı kutup başı bitik aküye bağlanıyor. Bitik akü çalışan araba motoru sayesinde yeniden şarj ediliyor.
Araba çalışırken akü değişimini gösteren videoyu aşağıya ekliyorum.
Araba çalışırken gereken enerji alternatör tarafından sağlandığı için araç motoru stop etmiyor.
Yedek akü aslında bir power bank. Aynı işi görüyor. Aküde 7-8 kere arabayı çalıştıracak enerji var deniyor. Bana kalsa konumuzdaki yedek akünün o kadar enerjisi yoktur, ama iki kez çalıştırabilse yeter zaten.
Bugünlerde yapmayı planladıklarım için ikinci bir akü fikri kafamda dolanırken böyle bir çözümle karşılaşmak beni memnun etti doğrusu. Gerçi benim gerçekten 70 amperlik yedek aküm var. Ama bahsi geçen akünün hacmi ve ağırlığı 70 amperlik akü ile kıyaslanırsa Mini Yedek Akü açık ara daha tercih edilir.
Benim aracımda akü sökülünce radyo hafızası silinmesi dışında bir yan etki yok. Sizin arabanızda bir problem meydana çıkar mı diye önceden teknik servise sormak iyi olur.
Ürün daha önce BİM’de 300 liradan satılmış. 6 Ocakta 160 liradan satışa çıkacak. Gücü 7200 mA imiş.
İşin bir diğer tarafı bu çalıştırma metodu herhangi bir şarjlı matkap aküsü ile de olurmuş. Yani zor zamanda o tip çözümler de uygulanabilir. Yinede eğer öyle bir durumda kalırsam 12-14 V’lik batarya denerim ya da 18 V ve üstü bataryaları kullanmam.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
BİM'in sitesine baktım şimdi. 6 Ocak için fiyatı 250 küsur TL çıktı benim karşıma.
Mart-Haziran arası uzun süre araçlarımızı hiç kullanmamıştık, aküler bitmişti. Ben de o vakitler akü şarj cihazlarını merak edip, Bosch C7 akü şarj cihazı almıştım. Garajımız olmadığı için aküleri araç üzerinde değil, söküp evde şarj etmem gerekmişti ama yine de neticeden epey memnun kaldım. (Garajı olanlar kullanmadıkları zaman araçlarını bu vb. cihazlara bağlı vaziyette, akü bakım modunda bırakabiliyorlar uzun süreli olarak.) Tümüyle bitik durumdaki akülerin (ki biri eski tarihli bir akü) kendine gelmesini sağladı. Hala araçları az kullanıyoruz ama aküler sorunsuz çalışıyor.
Hımm . Bizim buradaki BİM’de 160 veya 169 liradan satışta. Piyasada aynı ürün farklı fiyatlardan satışta aslında. Ben en iyisi burada satılanı alıp kenara koyayım Ertuğrul bey haklsınız, bu kısıtlamaların ilk zamanında bir çok kişi uzun süre kullanmamaktan kaynaklı akü sıkıntısı yaşamıştı. Ben de aynı dönemde OBD2 cihazını arabada takılı unutup bir hafta arabayı kullanmayınca, aküde kapıları açacak kadar bile enerji kalmamıştı. Böyle bir anda aküyü pert etmektense el altında bir akü şarj cihazı olması yüzlerce liralık masraftan kurtarır bizi. Bu mini yedek akü ise arabayı kendisi çalıştırıp akünün alternatörce şarj edilmesine imkan veriyor. Ben ne zamandır görürdüm ama boyut ve kapasitesine bakıp, motoru çevireceğine pek ihtimal vermezdim. Geçenlerde bir YouTube videosunda gezgin bir çift dağın başında biten akü için böyle bir yöntem kullandı. Çalıştırdıkları araç 2002 model fiat ducato karavan. Benim araç dizel, dizeller ilk başta ısıtma bujisinden sebep çok enerji çeker. O ducato çalıştıysa benim araç da çalışır dedim. Her ikisinin de avantajları ve dezavantajları var. Akü şarj cihazı mutlaka 220 volt şehir ceryanına ihtiyaç duymakta. Mini yedek akü böyle bir sınırlama içinde değil. Öte yandan şarj cihazını bir kez alıp şanslı iseniz ömür boyu kullanabilirsiniz. Ama mini yedek akü, kendisi de akü olduğundan bir gün mutlaka ömrünü tamamlayacak. Hatta hiç şarj deşarj etmezseniz bir senede ömrünü tamamlar. Klasik akü veya evdeki şarjlı piller ile aynı koşullara sahip. Benim aracımda akü takviye kablosu hep bulunur, evde de akü şarj cihazı. Şimdiye kadar mini yedek aküye hiç ihtiyaç duymadım. Ama yabanda geceleme ve soğuk havada ısınmak için çözüm arayışımda, çözümün parçalarından biri bu olabilir.
aracımı aldığımda dağ başında kalmayayım diye bu konuyu kadıköy hasanpaşada carpow marka olanını satan arkadaşımla konuşmuştum. abi sakın alma biz sattığımız üründen yapılan geri dönüşlerde çok sıkıntı yaşıyoruz satmama kararı aldık demişti. sonrasında ben de vazgeçtim. fiyat biraz daha makul hale geldiğinde alınabilir diye düşünüyorum.
(01-01-2021, Saat: 09:41)Nuri_Kongur demiş ki: Hımm . Bizim buradaki BİM’de 160 veya 169 liradan satışta. Piyasada aynı ürün farklı fiyatlardan satışta aslında. Ben en iyisi burada satılanı alıp kenara koyayım Ertuğrul bey haklsınız, bu kısıtlamaların ilk zamanında bir çok kişi uzun süre kullanmamaktan kaynaklı akü sıkıntısı yaşamıştı. Ben de aynı dönemde OBD2 cihazını arabada takılı unutup bir hafta arabayı kullanmayınca, aküde kapıları açacak kadar bile enerji kalmamıştı. Böyle bir anda aküyü pert etmektense el altında bir akü şarj cihazı olması yüzlerce liralık masraftan kurtarır bizi. Bu mini yedek akü ise arabayı kendisi çalıştırıp akünün alternatörce şarj edilmesine imkan veriyor. Ben ne zamandır görürdüm ama boyut ve kapasitesine bakıp, motoru çevireceğine pek ihtimal vermezdim. Geçenlerde bir YouTube videosunda gezgin bir çift dağın başında biten akü için böyle bir yöntem kullandı. Çalıştırdıkları araç 2002 model fiat ducato karavan. Benim araç dizel, dizeller ilk başta ısıtma bujisinden sebep çok enerji çeker. O ducato çalıştıysa benim araç da çalışır dedim. Her ikisinin de avantajları ve dezavantajları var. Akü şarj cihazı mutlaka 220 volt şehir ceryanına ihtiyaç duymakta. Mini yedek akü böyle bir sınırlama içinde değil. Öte yandan şarj cihazını bir kez alıp şanslı iseniz ömür boyu kullanabilirsiniz. Ama mini yedek akü, kendisi de akü olduğundan bir gün mutlaka ömrünü tamamlayacak. Hatta hiç şarj deşarj etmezseniz bir senede ömrünü tamamlar. Klasik akü veya evdeki şarjlı piller ile aynı koşullara sahip. Benim aracımda akü takviye kablosu hep bulunur, evde de akü şarj cihazı. Şimdiye kadar mini yedek aküye hiç ihtiyaç duymadım. Ama yabanda geceleme ve soğuk havada ısınmak için çözüm arayışımda, çözümün parçalarından biri bu olabilir.
Bim’e kadar yürüyüp ürüne baktım. Dün 160 lira yazıyordu, bugün o etiket değişmiş yerine 299 liralık bir etiket gelmiş. Satıcıyı uyarıp fiyat kontrolü yaptırdım. Kasada sizlerin de dediğiniz gibi 250’lik rakam çıktı. Bu arada kasiyer kız 159 liralık fiyata inanamayıp bizzat çıkıp afişten kendisi kontrol etti. Kontrol sonrası ürünü reyon rafına koymakta pek gönüllü değildi Kutu üzerinden diğer özelliklerinin fotoğrafını çektim.
BİM’de satılanı geride bırakıp, mini yedek aküye odaklanmak istiyorum. Bu tip cihazların dışı kutu ve içinde bizim bildiğimiz kalem pil benzeri pillerin paralel ve seri bağlanmış halleri var. Kutunun görevi bildiğimiz pil yuvası gibi bir şey. Ekstradan üzerinde USB girişi ve led ampül var. Bir de şarj devresi, biten pilleri yeniden şarj etmek için. 160 liralık fiyat gayet kelepir bir fiyat gibi duruyor. Sonuçta hepsi derli toplu bir kutu içinde. Ama elinizde zaten akü şarj cihazı var ise iki tane bakımsız 6 Voltuk motorsiklet aküsünü seri bağlansa 12 voltluk mini akü elde edilir. Hatta piyasada satılan hazır ürünlerden çok daha hesaplıya mal edilmiş olur. Hatta aradaki farkla bir de akü şarj cihazı bile alınır yani. Durun aşağıdaki akü ve şarj cihazı setinden ikitanesi 250 lira ve kapasitesi 12 amper. Bim’de satılanın iki kat kapasitesi var yani. Bu kombin de hacim ve ağırlık açısından arabada son derece rahat taşınır.
Bu hikayenin özü : arabayı çalıştırmak için koca aküye gerek yok, nerede ise şarjlı matkap aküsü ile araba çalıştırılabilirmiş. Bu bilgi ile farklı çözümler bulmak biraz teknik el becerisi ve tasavvur gücüne kalmış.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bitmiş akülü bir Subaru'yu , çalışır durumdaki küçük akülü bir uno bile çalıştıramıyor. Ben bunlardan denedim, foresteri çalıştırmadı. Belki aküsü zayıflamış, marşı anca çevirecek gibi bir aracı birkaç saniye destekleyebilir.
O powerbank bozmaları işe yaramayınca ben de gittim şunlardan aldım, ondan çok memnunum.
(01-01-2021, Saat: 14:03)Nuri_Kongur demiş ki: Ama elinizde zaten akü şarj cihazı var ise iki tane bakımsız 6 Voltuk motorsiklet aküsünü seri bağlansa 12 voltluk mini akü elde edilir. Hatta piyasada satılan hazır ürünlerden çok daha hesaplıya mal edilmiş olur. Hatta aradaki farkla bir de akü şarj cihazı bile alınır yani. Durun aşağıdaki akü ve şarj cihazı setinden ikitanesi 250 lira ve kapasitesi 12 amper.
Subaru'muz marş basarken anlık yaklaşık 500 amper yük çeker. 12 amperlik kuru akünün bunu vermesine imkan yok. Akü %80lerde falansa anca belki biraz ittirir, boşalmış aküde hiçbir işe yaramaz, kışın da genelde bu olur. Yukarıda attığım model 800Amper civarında akım verebiliyor, mercedesi bile çalıştırdı yıllardı sıkıntı çıkarmadı, bazen çakmak çıkışına buzdolabı vs de bağlıyorum, bir iki gün gidiyor...
Barış bey, yazdıklarınızda kısmen haklısınız. Yazının başında “akü takviyesi değil mini yedek akü “ dememin sebebi bu idi. Akü takviyesi araba üzerindeki bitik akünün araç motorunu çalıştıracak kadar şarj edilmesi ilkesine dayanıyor. Bu power bankın kapasitesi 7,2 amper ve bizim araçların 70 amperlik aküsünü takvlye etmesi hayal olur. Ben de bu sebepten bu tip çözüme ilk başta soğuk bakmıştım. Taaa ki şu videoya rastlayasıya kadar.
Bizi ilgilendiren kısım 7. Dakikada başlıyor. İlk mesajlarımda bahsettiğim Fiat Ducato bu. Bir düzeltme 2002 model değil 2012 modelmiş. Oradaki kişi aracını o power bank ile çalıştırdı. Dizel ve minibüs, o araç çalıştı ise bizimkiler niye çalışmasın dedim. Videoyu çeken arkadaş da, ilkin akü takviyesi gibi çalıştırmağa çalıştı. Araç çalışmadı. Sonra gitti akünün kablolarına doğrudan bağladı ve aracı çalıştı. Muhtemelen nasıl olduğunu o da anlamadı. Çünki bu mini akü mantığında bitik aküden artı kutup kablosunu söküp doğrudan mini aküye bağlıyorsun. Eksi kutup için mini akünün eksi kutubunu arabaya şase yaptırmak yeterli. Bu sebeple asıl akünün eksi kutbunu sökmeğe gerek kalmıyor. Araç mini akü vasıtasıyla çalıştırıldıktan sonra, artı kutup kablosunu yeniden asıl aküye takarak yolumuza devam ediyoruz. Sizin takviye de güzel ama içinde lithium akü yok ise, motorsiklet aküsüne benzer düzenek vardır. Sahip olduğu boyut ve ağırlık başka türlüsüne izin vermez zaten.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi