Selamün Aleyküm arkadaslar. Adım Şaban 2001 Model mersedesim var. 6 ay önce almıştım. 245bn kmde. Tüm bakımları mersedes özel servisinde yapıldi. Son 10 bn bakım öncesi motorda gaz yememe ve gaz kesme durumlari yasandi. Bakımda bir kaç sensör değişti ve boğaz kelebeğim temizlendi. Usta biraz kullan düzelir dedi ama düzelme olmadı. Şimdi en son gittiğimde usta sensorlerin hatalı olduğunu söylüyor, ama satıcı firma orijinal sensör olduğunu beyan ediyor. Sensör üzerinde ki numaralar önceki ile aynı. Sizce ne yapmaliyim. Bir kaç mersedes forumuna üye oldum ama cevap alamadım. Şimdi den teşekkür ederim.
Krank mili pozisyon sensörü birde devir sayısı sensörü değişti. Numaralari yanımda değil ama kontrolünü yaptık arkadasla numaralar önceki ile birebir tutuyor. Parçaları aldığımız yer orijinal diyor montajı yapan usta ise sensörlerin orijinal olmadığını uyumsuz olduğunu söylüyor. Arada kaldık.
Hoşgeldiniz. Bahsettiğiniz durum lpg de mi benzinde mi acaba? Aracınız C kasa mı? Aracın genel motor durumu nedir? Sorun öncesin de var ise gözlemlerinizi yazarsanız sorunu çözmekte kolaylaşacaktır.
(12-12-2018, Saat: 11:36)Salih demiş ki: Hoşgeldiniz. Bahsettiğiniz durum lpg de mi benzinde mi acaba? Aracınız C kasa mı? Aracın genel motor durumu nedir? Sorun öncesin de var ise gözlemlerinizi yazarsanız sorunu çözmekte kolaylaşacaktır.
Salih E serisi diye belirtmiş konu başlığında benim asıl merak ettiğim bahsedilen sorunun gerçekten bu değişen sensörlerle ilgisi olup olmadığı. Sorun baska yerde ise bu mesele ile boşa zaman kaybedilmiş olacak. Araçta LPG varmı ? LPG varsa bu sorunlar LPG de de varmı ?
Bende 2001 E240 vardı. Turbosuz olduğu için hiç sorun yaşamadım. Bahsettiğiniz arıza gaz kelebek sensöründen de kaynaklanabilir. Bu arada sensör değişimi sorunu çözmemişse resetlemenin doğru yapılmamış olması da mümkündür. Doğru bir resetleme için resetleme işleminden önce radyo, aydınlatma, klima gibi elektrik kullanılan tüm cihazlar kapatılmalıdır. Kontak anahtarı "on" konumuna (motor çalışmadan önceki konum) çevrilmelidir. Gaz pedalına 5 saniye kadar basılmalı, kontak anahtarı "off" konumuna alındıktan sonra gaz pedalı bırakılmalıdır (bu esnada anahtar çıkarılmamalıdır). Sonra da sistemin resetlenmesi için en az 2 ya da 3 dakika beklenmelidir. Eğer bu da sorunu çözmemişse turbo gibi daha büyük sıkıntılar olabilir. (E200 Komp. olduğu için bir turbocuya baktırmak gerekebilir)
(12-12-2018, Saat: 11:36)Salih demiş ki: Hoşgeldiniz. Bahsettiğiniz durum lpg de mi benzinde mi acaba? Aracınız C kasa mı? Aracın genel motor durumu nedir? Sorun öncesin de var ise gözlemlerinizi yazarsanız sorunu çözmekte kolaylaşacaktır.
Salih E serisi diye belirtmiş konu başlığında benim asıl merak ettiğim bahsedilen sorunun gerçekten bu değişen sensörlerle ilgisi olup olmadığı. Sorun baska yerde ise bu mesele ile boşa zaman kaybedilmiş olacak. Araçta LPG varmı ? LPG varsa bu sorunlar LPG de de varmı ?
Abi atlamışım hemen başlığı okumadan Kayınbirader de bi C180 var hep sorunlu o gelmişti aklıma kroniik falan diyorlardı ondan oldu
Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim. Aracım benzinli daha doğrusu LPG li idi ben alınca LPG yi söktürdum. Aracı aldığımda bu sorunlar yoktu. Zaten hep yetkili servise gitmiş idi. Ben aldıktan sonrada ilk defa özel servise götürmüş oldum. Aranın gaz kesme sorununa usta bilgisayar da baktı ve iki sensörün bozuk olduğunu söyledi. Yenisini kendim gidip aldım parcacidan ustada montajıni yaptı. Sonra ayarlanmalri bilgisayar yapmaya devam etti. Biraz kullan normale dönecek dedi. Ama iki hafta geçmesine rağmen araç alt devirlerde hala sürekli tutukluk yapıyor sanki kendi kendine fren yapıyormus gibi davranıyor. dediğim gibi usta parçalar orijinal değil diyor satıcı orjinal deyip geri almıyor. Bende oyle arada kaldım şuan.
Hocam siz parçaları alıp en yakın yetkili servisten sorusturun eğer orjinal ise sorun baska yerde ve ustaniz iyi değil. Ama yok orjinal değil ise servisten bir kağıt alın imzalı doğru parcaciya gidin ve paranızı geri alın yada gerçek orjinal olanı ile değişim isteyin.