Tekrar merhaba;
Sorun kalorifer radyatöründen çıktı. Dün akşam iş çıkışı sanayiye uğrayıp radyatör açıcı bir kimyasal aldım. Bir oto elektrikçiye gittim ama saat geç olduğu için yapamayacaklarını söyledi. Ben de akşam yemeğinden sonra işe koyuldum. Babamın evi müstakil ve bu işler için oldukça uygun. Bu tür işleride orada yapıyorum ama kovulmaya az kaldı
Kalorifer radyatörü temizliği yapıyoruz. Kullandığım malzemeler;
1- Su pompası. Bodrum katta kombinin su tahliyesinde kullandığımız bir su pompası vardı bunu kullandım.
2- Temiz bir kova veya bidon. Ben boş bir bidonu keserek kullandım.
3- Uygun kesitte ve uzunlukta iki adet hortum ile bağlantı kelepçeleri.
4-Sıcak su. Ben kombiden aldım. 60 litre kadar sıcak su kullandım. Gerektiği yerde ısı yetmeyince su ısıtıcı rezistans kullandım.
5-Radyatör temizleyici sıvı. Ben öncesinde seyreltilmiş porçöz kullandım.
Yaptığım işlem sırası şöyle.
Her adımda kalorifer radyatörüne giriş çıkış borularının yerini değiştirerek iki şekilde de devirdaim yaptırdım.
Hortum bağlantılarını yaptıktan sonra önce çeşme suyu ile düşük basınçta 10-15 dakika kadar devirdaim yaptırdım kaba pislik varsa atması için. Pompanın çıkış hortumunu gevşek bağladım ki basıncını ve debisini bilmediğimden radyatöre zarar vermesini istemedim.
Fazla bir şey çıkmadı tabi.
İkinci adımda sadece sıcak su ile devirdaim yaptım ve çıkan sonuç aşağıda ki resimde. İlk adımlarda filtreleme kullanmadım basınç oluşmasın diye zaten çıkan pislik bidonun tabanında birikiyor çoğunlukla.
Sıcak sudan sonra çıkanlar..
Bir sonra ki adımda 12-13 litre sıcak suya yaklaşık bir litre porçöz ekledim ve tekrar devirdaim yaptırdım yarım saat kadar. 15 dakika da bir hortumların yerini değiştirdim.
Sıcak su+ poçöz ile çıkanlar..
Son adım olarakta radyatör açıcı sıvı kullandım. Liqui moly den aldım yol üstü olduğu için. 300 ml lik bir kutu. Bunu da yeni 10-12 lt sıcak su ile tekrar her iki yönde de 20 şer dakika devirdaim yaptırdım. Bu son temizlik olduğu için çıkış hortumunun ucuna temiz bir sünger parçası bağladım. Pislik her ne kadar taban çökse de en temiz şekilde olsun diye. Bir de kombiden aldığım su sıcak olmasına rağmen motorun normal sıcaklığında ki kadar sıcak değildi. Ara ara su ısıtıcı reziztans ile suyu ısıttım.
Radyatör açıcı kimyasal sonrası filtre olarak kullandığım süngerin içinden çıkanlar..
Radyatör açıcı sıvı köpürüyor ama sıvı sabun gibi kayganlık hissi yok maddede. Bu yüzden önce 25 litre kadar soğuk su ile bir ön durulama yaptım.
Sonrasında her iki yönde de 20 şer litre sıcak su ile tekrar durulama yaptım. Yine sonrasında bu sefer devirdaim değil çeşme suyu ile direk dışarı boşaltacak şekilde yıkama yaptım. Sıcak su durulamasın da su zaten temizdi. Temiz su gelmeseydi devam edecektim.
Daha önce soğuk su ile çeşme hortumuna bağlayarak bir temizlik yapmıştım düşük basınçta ve korkarak ama biraz basınç ve sirkülasyon gerekiyormuş. Bu yüzden konunun başında kalorifer radyatöründen şüphelenmemiştim.
Konu hortum bağlantı şekillerinden klapelere oradan da buraya kadar geldi. Bu yüzden başta konuyu lpg forumuna açmıştım. Ama tamamen kalorifer sistemi ile alakalı. Yöneticiler konuyu teknik forum altına "Kalorifer ısıtmıyor" veya daha uygun gördüğü bir yere ve başlığa taşırsa erişiminin daha kolay olacağını düşünüyorum.