Levorg aracımda biraz konforu iyileştirmek hem de görünüm değişikliği için fabrikasyon 18" jantlar yerine daha hafif 17" jantlar takmak istiyorum. Aranızda buna benzer bir durumu tecrübe edenler varsa fikirlerini almak isterdim.
Yanak genişliği artacağı ve jantlar hafifleyeceği için konfor biraz artabilir ama yol tutuşu da biraz azalır. Diğer yandan yollardaki çukurlar yüzünden jantların hasar alma riski de azalır. Aracınızı sınırlarda kullanmıyorsanız neden olmasın? Tamamen tercih meselesi.
(21-01-2021, Saat: 16:02)furtherquiterdeeper demiş ki: Yanak genişliği artacağı ve jantlar hafifleyeceği için konfor biraz artabilir ama yol tutuşu da biraz azalır. Diğer yandan yollardaki çukurlar yüzünden jantların hasar alma riski de azalır. Aracınızı sınırlarda kullanmıyorsanız neden olmasın? Tamamen tercih meselesi.
Teşekkür ederim. Benim de mantığım aynı yönde; Levorg'un zaten yol tutuşu çok iyi biraz daha kalın yanak ve 17" jant ile görüntüden çok ödün vermeden malum ülke yolları şartlarına daya uygun olur diye düşünüyorum.
(21-01-2021, Saat: 16:08)furtherquiterdeeper demiş ki: Naçizane tavsiyem 17" jantları yaz lastikleri ile 18" olanları kış lastikleri ile kullanın. Kışın yol tutuşu daha önemli malumunuz.
Evet aklımdaki formul o yönde... 18" orjinal jant ile kış lastiği, 17" yeni jantlar ile yaz lastiği...
Levorgun orjinalleri 18" 7.5" da taban. 17e düştüğünüzde de tabani daraltmamanizi tavsiye ederim. Yine 7.5" tutun, boyle bi jant bulun. O tabana göre de yine, lastik tabani da 225 olacaktir. Yanak da 45den 50ye cikabilir en fazla. 55 lastik cevresini cok genisletir.
225 50 17 lastik aldiginizda da %0.45 lik cevre azalacaktir. Yani siz 1000km yol gittiginizde, km sayaciniz 1004km olarak gosterecektir bunu. Hiza girmiyorum cunku zaten kadran hatasi normalde de var baya.. goz ardi edilebilir.
Aslinda tabani 7.5" tuttugunuz sürece, yanaktaki %5lik artiş pek birsey ifade etmeyebilir konforda da.
Tabani 7" jant alirsaniz da, bu sefer lastikleri 215e 205e falan cekmeniz gerekir (225 yanaklardan şişme yapar cunku 7" jantta.) Ama iste 7" alinca da, yanakları belki 50degil 55de 60da yapabilirsiniz, ama lastigin toplam capi degismeyecegi icin, sadece %0.45dedigim sapmayi %0 cekebilirsiniz, ama konfor ayni kalacaktir 7.5" 50yanak kombinasyonu ile. Durduk yere lastigi inceltmis olacaksiniz.
Orjinal levorg jant agirligi da 11.5kg di saniyorum dipnot.
Kisaca, 225 50 17 lastik ve 17" 7.5" taban bir jant en ideal kombinasyon gibi duruyor.. (orjinal ebatlara en yakin)
Şöyle bir site var. İki farklı ölçüyü görsel olarak belirttiği gibi yanak, lastik çevre ve bunun takometrede neye tekabül ettiğini hesaplayıp gösteriyor.
Hocam, cok fazla cesit var jant ebatlarinda EUDM ve JDM olarak, iki farkli pazara 2den fazla cesit jant ile gonderildi levorglar.
Paylastiginiz tablo yanlis demeyecegim ama bizimki degil. Bizim araclarimiz EUDM altinda ve 224 45 18 / 7.5jx18" olarak geliyor 2015-2017 (2017sonrasi da ayni diye biliyorum ama arastirmadim)
Sizin jantiniz 7.5" tabanda. Eger 17ye duserseniz, aslinda yukardaki msjda yazdigim rakamlari bulmussunuz tabloda. 215 50 17 / 7x17
Evet bu ebat lastik ve jant takabilirsiniz dedim ben de, ancak tabaniniz incelecek, ve siz 17yi yazin, 18i kisin kullanacagim demissiniz. Tam tersi olsa superdi, 17 kis, 18 yaz.
Ama 17i yaz kullanmak = tabani daraltmak yanagi artirmak = demek oluyor, yol tutusu vs ??? Bende soru isareti. 18i kisin kullanmak = kışın ince taban, genis yanak, kucuk jant makuldur, 18de bu tam tersi olmus oluyor..
Bu tezatligi gidermek icin ben size 225 50 17 / 7.5x17 jant lastik ölcüsünü önermistim.
Bir de dipnot birakayim yine. Orjinal jantlar 18olsa da, 19 gibi durmaktadir. Göz ilüzyonu, tasarim kaynakli.. 17 taktiginizda, bir de cok kollu takarsaniz (ki genellikle OEM olmayan piyasadaki tüm jant tasarimlari böyle) bir anda jantlar 1inç degil 2 3 inç kücülmüs gibi gelebilir gözünüze.
Berk'in tüm önerilerine katılmadan kendimi tutamadım Ben de 17 jant yakışır mı diye internette birçok konfigüratörde farklı tiplerdeki jantları denedim ama bizim orijinal 18'ler dev gibi görünüyorlar, 17'leri internetten denerken hep gözüme küçük geldiler o yüzden.
Ben de 17 jant alacak olsam 225/50/17 alırdım lastikleri. Fakat bir yandan şunu da düşünüyorum, orijinal Dunloplardan kışlık Bridgestone'lara geçince bile baya yumuşadı araba, yeni janta yeni lastiklere vereceğim paradan çok daha az paraya iyi bir takım 18 lastik alınabiliyor diyerek gittim Primacy 4 aldım bakalım yazın göreceğim yumuşaklığını. Kullanan arkadaşım var tutuşundan ve konforundan memnun.