Merhaba Forumdaslar malumunuz aracımı geçen ay satmıştım , Babamın bizi ziyarete gelmesi ve uzun süre kalacak olması sebebiyle ona aldığım Legacy nin ufak tefeklerini halledeyim dedim belki sizede yardımı dokunur.
Sorunlar
1.Arac P0037 hatası veriyordu
2.Aracta ara ara hem benzin hem LPG de alt devirde tekleme ,dip gaz yapınca kesilen bir arıza söz konusuydu.
3.Kalorifer ısıtmıyordu,sol taraf hem soğuk hemde az hava veriyor ,32c de bile zor ısınan bir durum karşıladı beni.
4.Farların katarakt larını aldım
İlk once sensör sorununu cözmeliydim ,ne kadar silsemde yanıyordu ,Daha önceki konulardan 2.sensor için tavsiye edilen ürünü sipariş ettim beklemeye koyuldum,fakat hala aklımı kurcalıyordu, indim aracın altına sensörü 17 anahtar ile çıkardım ,bir güzel temizledim daha sonra elimde bulunan geri çekme aparatını taktım yerleştirdim .Devamında tekleme olayındaki ihtimalleri kaldırmak adına map ,maf,egr yi çıkardım boğaz kelebeği dahil hepsini temizleyip bir kenara kurumaya bıraktım.
Sırada petekler vardı.
Malzemeler
1.iki adet Bahçe hortumu
2.Huni
3.Kirec çözücü
4.pompa
Hazır hava filtresinin kutusunu cıkarmısken petek borusuna iki adet bahçe hortumu bağlayıp kelepçe ile sıktım, içindeki sıvı yi dışarı atmak için el pompası ile hava verdikten sonra huni yardımıyla temiz su ile bir miktar devirdaim yapılmalı,akabinde kirec çözücü sulandırarak ister direk yarısını boşaltın (sorumluluk size ait ) ben iki tur yapıp 15 dk toplamda 30 dk beklettim ,sonuc harika ,çıkan camur ile tüm pisliklerden kurtuldum araç şuan 25c de çok rahat ısıtıyor artık.
En son işlemde farları temizlemek oldu.
Malzemeler.
1.800+1500+2000 zımpara
2.kloroform kimyasalı
3.bardaklı su ısıtıcısı
Farlar dan suyu eksik etmeden sırayla suyu eksik etmeden zımparaya devam ediyoruz,kuruduktan sonra kloroform ile kaynadıktan sonra farlarımızı bir güzel açıyoruz.
Petek temizliginden sonra temizledigim sensörleri tekrar yerine güzelce taktım ,marş yaptım bir baktım ki arıza kendini imha etmiş test sürüşü ne çıktım alt devirler çekişin bariz arttığını hissettim ,şimdilik tekleme vs de kalmadı denemeye devam edeceğim şimdilik resimlerle başbaşa bırakıyorum.İnstagramda arkadaşlar görmüştü burayada bırakıyorum.
. Eklemeyi unuttum ,sensörleri kontak spreyi ile ,egr yi WD 40 ve balata spreyi ve diş fırçası ile hallettim.
Yıkamaya mecalim kalmadı tek başıma kahve ile noktaladim olayı ,sırada yalıtım ve pasta cila Wax uygulaması yapacağım.Kalın sağlıcakla.(malzeme ve bilgi konusunda yardimci olan @Cihan @Cherkess herkes özgür abiye teşekkürler )
Sorunlar
1.Arac P0037 hatası veriyordu
2.Aracta ara ara hem benzin hem LPG de alt devirde tekleme ,dip gaz yapınca kesilen bir arıza söz konusuydu.
3.Kalorifer ısıtmıyordu,sol taraf hem soğuk hemde az hava veriyor ,32c de bile zor ısınan bir durum karşıladı beni.
4.Farların katarakt larını aldım
İlk once sensör sorununu cözmeliydim ,ne kadar silsemde yanıyordu ,Daha önceki konulardan 2.sensor için tavsiye edilen ürünü sipariş ettim beklemeye koyuldum,fakat hala aklımı kurcalıyordu, indim aracın altına sensörü 17 anahtar ile çıkardım ,bir güzel temizledim daha sonra elimde bulunan geri çekme aparatını taktım yerleştirdim .Devamında tekleme olayındaki ihtimalleri kaldırmak adına map ,maf,egr yi çıkardım boğaz kelebeği dahil hepsini temizleyip bir kenara kurumaya bıraktım.
Sırada petekler vardı.
Malzemeler
1.iki adet Bahçe hortumu
2.Huni
3.Kirec çözücü
4.pompa
Hazır hava filtresinin kutusunu cıkarmısken petek borusuna iki adet bahçe hortumu bağlayıp kelepçe ile sıktım, içindeki sıvı yi dışarı atmak için el pompası ile hava verdikten sonra huni yardımıyla temiz su ile bir miktar devirdaim yapılmalı,akabinde kirec çözücü sulandırarak ister direk yarısını boşaltın (sorumluluk size ait ) ben iki tur yapıp 15 dk toplamda 30 dk beklettim ,sonuc harika ,çıkan camur ile tüm pisliklerden kurtuldum araç şuan 25c de çok rahat ısıtıyor artık.
En son işlemde farları temizlemek oldu.
Malzemeler.
1.800+1500+2000 zımpara
2.kloroform kimyasalı
3.bardaklı su ısıtıcısı
Farlar dan suyu eksik etmeden sırayla suyu eksik etmeden zımparaya devam ediyoruz,kuruduktan sonra kloroform ile kaynadıktan sonra farlarımızı bir güzel açıyoruz.
Petek temizliginden sonra temizledigim sensörleri tekrar yerine güzelce taktım ,marş yaptım bir baktım ki arıza kendini imha etmiş test sürüşü ne çıktım alt devirler çekişin bariz arttığını hissettim ,şimdilik tekleme vs de kalmadı denemeye devam edeceğim şimdilik resimlerle başbaşa bırakıyorum.İnstagramda arkadaşlar görmüştü burayada bırakıyorum.
. Eklemeyi unuttum ,sensörleri kontak spreyi ile ,egr yi WD 40 ve balata spreyi ve diş fırçası ile hallettim.
Yıkamaya mecalim kalmadı tek başıma kahve ile noktaladim olayı ,sırada yalıtım ve pasta cila Wax uygulaması yapacağım.Kalın sağlıcakla.(malzeme ve bilgi konusunda yardimci olan @Cihan @Cherkess herkes özgür abiye teşekkürler )