Merhabalar,
Subaru Forester, 1998, 2,0 atmosferik benzinli, otomatik vites, LPG'li.
Aracın üzerinde 16 jant olduğundan 16 jant lastik taktık (Hankook 205/65 R16 95W Ventus Prime 3 K125 * Yaz Binek)
Kapı etiketine göre (Fabrika verilerine göre) aracın orijinal jantı 15.
Bu lastiğe, bu janta ve aracın ağırlığına göre ön ve arka için lastik basıncı kaç omalıdır?
Şoför kapı içini kontrol ettiniz mi acaba? Genelde araçlarda B sütunu (Şoför kapı sütunu) nda yazar.
(07-04-2025, Saat: 10:32)M.Ertug B demiş ki: Şoför kapı içini kontrol ettiniz mi acaba? Genelde araçlarda B sütunu (Şoför kapı sütunu) nda yazar.
Evet, kontrol ettim. Fakat zaten asıl sorun orijinalde 15 jant olması. Kapı etiketindeki değerler 15 jant için. Şimdi asıl mesajımı buna göre düzenledim.
Yüklü 32 yüksüz 30 uygun olur diye düşünüyorum.Emin olmak için bir lastikçiye de danışabilirsiniz.
(08-04-2025, Saat: 23:00)Subitay demiş ki: Yüklü 32 yüksüz 30 uygun olur diye düşünüyorum.Emin olmak için bir lastikçiye de danışabilirsiniz.
Merhabalar,
Cevapladığınız için teşekkür ederim. Bu değerleri iyice araştırmalıyım. Sonuçta araç neredeyse 1,5 ton (LPG ve çelik jantlı stepne ve içindeki diğer şeylerle daha da ağırdır). Bu yüzden belki daha da yüksek basınç ihtiyacı vardır. Şu an bilemihorum. Size kesinlikle katılmadığım diğer konu "Lastikçiye sorma" konusu. Genelde adamlar havayı sonuna kadar basar gönderirler. Daha önceki araçlarımda (Fabrikasyon ölçülerde lastik için) lastik değişminde ve rot balans kontrollerinden sonra mutlaka iki ayrı benzinlikte basınç ayarlarım. O kadar fazla hava basıyorlar ki. Şunu bir çok defa gördüm; ben yazlık lastikte buzda işe gelip giderken, benimkinden çok daha iyi arabalarla ve kışlık lastiklerle kaya kaya işe gelemeten arkadaşlarım olurdu. İşte bunun nedeni hava basıncının yanlış ayarlanmış (Muhtemelen aşırı şişirilmiş) olmasıydı.
Sakın lastikçiye sormayın. Eğer yakınınızda yetkili servis varsa uğrayarak, yoksa telefon edip danışmak en mantıklısı olacak gibi görünüyor.