Geçen hafta 3 istasyon dolaştım yinede lastiklerimin basıncını kontrol edemedim. Ya bozuklar yada güven vermiyorlar. Bende kendime basınç ölçer aldım. Küçük ucuz ve işlevsel. Artık lastik basınçlarımı evden ayrılmadan kendim kontrol edebiliyorum. Eksik havalarıda yıllar önce aldığım 12v pompayla şişiriyorum. Tavsiye ederim.
Böyle bir cihaz bende de var hatta bunun aynısıyla bendeki cihaz arasında kalmıştım ama aldığımda hava tahliye valfi vardı butona basıp fazla havayı indirebildiğim. O yüzden aldığımı tercih etmiştim. Ama bunların değil benzinlik pompalarının doğruluğunu test etmek lazım çünkü Shell de farklı Opet te farklı çıkıyor mesela.
Bizim ülkemizde petrollerde hatta lastikçilerde de bu cihazların kalibrasyonunun yapıldığını düşünmüyorum. O yüzden en doğrusu benim cihazım . En azından hep aynı değeri gösteriyor. Petroller gibi her gittiğim farklı değer göstermiyor.
Bende yirmi yıl kadar önce aldığım bir analog ölçme aleti var. Lastik basıncı 32 iken 29 gösteriyor. Ancak gösterdiği değerden çok tutarlı göstermesi önemli benim için. O bakımdan içim rahat. Yaz kış her lastik değişiminde lastikçiden çıktıktan tek tek lastiklerin basıncı kontrol ederim. Bir iki istisna dışında hiçbir zaman doğru hava bastıklarını gözlemlemedim lastikçilerin. Her lastiğin değeri az çok farklı çıkar. (Bizimkiler gibi AWD araçlarda dört lastiğin de hava basıncının doğru olması çok önemli, yoksa yürüyen aksam zarar görebiliyor.) İlk iş bir benzincide yeniden hava basar, kendi aletimle de doğruluğunu teyit ederim. Aynı şekilde, bagajda da bir kompresör taşıyorum. Bu aralar olmuyor ama eskiden yılda bir iki kere lastiğim patlardı. Öyle bir durumda lastik tamir spreyi (geçici olarak), kompresör ve basınç ölçme aleti epey işe yarıyor.
Teşekkür ederim. Yanlış bilgi verip kimseyi yanıltmak istemem. (Bir üstteki yazımda "aynı" kelimesini "doğru" olarak değiştirdim.) Sanırım ön ve arka basıncında farklılık olması problem değil, sağ sol lastiklerin basıncında farklılık olması sorunlara yol açabiliyor.
Kitapçığında 2005 Forester için lastik basınç önerisi şu şekilde:
(08-05-2021, Saat: 08:16)M.Ertug B demiş ki: 4x4 için çok gerekli bir cihaz aslında. Ne zamandır benim de aklımda. Bir türlü cesaret edemedim. Güle güle kullanın
Teşekkürler
(08-05-2021, Saat: 11:56)sea demiş ki: Bende yirmi yıl kadar önce aldığım bir analog ölçme aleti var. Lastik basıncı 32 iken 29 gösteriyor. Ancak gösterdiği değerden çok tutarlı göstermesi önemli benim için. O bakımdan içim rahat. Yaz kış her lastik değişiminde lastikçiden çıktıktan tek tek lastiklerin basıncı kontrol ederim. Bir iki istisna dışında hiçbir zaman doğru hava bastıklarını gözlemlemedim lastikçilerin. Her lastiğin değeri az çok farklı çıkar. (Bizimkiler gibi AWD araçlarda dört lastiğin de hava basıncının doğru olması çok önemli, yoksa yürüyen aksam zarar görebiliyor.) İlk iş bir benzincide yeniden hava basar, kendi aletimle de doğruluğunu teyit ederim. Aynı şekilde, bagajda da bir kompresör taşıyorum. Bu aralar olmuyor ama eskiden yılda bir iki kere lastiğim patlardı. Öyle bir durumda lastik tamir spreyi (geçici olarak), kompresör ve basınç ölçme aleti epey işe yarıyor.
Elimde 2 ad. dijital (1 tanesi Michelinin ) olmak üzere 6 adet lastik basınç ölçeri var , hepsi de ölçüm sonuçlarının farklı gösteriyor. Yani kimse benim ölçüm yaptığım cihaz doğru gösteriyor demesin.