Aracının yağını kendi değiştiren var mı? YouTube üzerinden bir çok yağ değişim videosu var. Bakınca kolay gibi duruyor. Benim endişelendiğim şey karter tapasını aşırı sıkıp diş kaptırmak. Kullanım kitapçığında yanlış hatırlamıyorsam 44 nm ile sıkın diyor. Torklu anahtarlar 400-500 lira civarında. Değiştiren arkadaşlar bu işi nasıl yapıyor?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben ABD'de iken kendim değiştirirdim. Orada Hobby Shop adı altında atölyeler vardı. Lifti ve her türlü aleti kiralayabiliyordunuz. Ayrıca bakım için gerekli yağ ve filtre gibi her şeyi de satıyorlardı. Ama bunun sebebi orada işçilik ücretlerinin çok yüksek olmasıydı. Bizde ustalar işçilik bile almıyor. Sattığı yağın filtrenin karına sayıyor.
(15-01-2020, Saat: 08:30)furtherquiterdeeper demiş ki: Ben ABD'de iken kendim değiştirirdim. Orada Hobby Shop adı altında atölyeler vardı. Lifti ve her türlü aleti kiralayabiliyordunuz. Ayrıca bakım için gerekli yağ ve filtre gibi her şeyi de satıyorlardı. Ama bunun sebebi orada işçilik ücretlerinin çok yüksek olmasıydı. Bizde ustalar işçilik bile almıyor. Sattığı yağın filtrenin karına sayıyor.
Merhaba, yazdıklarınızda haklısınız. Türkiyede bakım yapma işinde önemli bir problem şehir planlamasında iğrenç tutum ve bunun sonucunda evlerin neredeyse tamamının barınma dışında kullanıcıya bir olanak tanımaması. Evlerimizde çocuklu aileler içim misafir odası çok pahalıya mal olduğu gibi, arabalarımızın bakımını yapacak müstakil garaj benzeri yerimiz yok. Kendin yap kültürü oluşmayınca , kiralama yapacak yerler de yok. Bir kaç yapı malzemesi firması kiralama hizmeti vermeye kalktı, onlar da işin gözünü çıkarıp kiralayacakları ürünü, ustanın kendi yevmiyesinden pahalıya kiralamaya kalktılar , tutmadı. Bu durumda sizin bahsettiğiniz işçilik fiyatlarının ucuzluğu devreye girmekte. Sanayide yağ değişim işçilik ücreti 80 ile 100 tl arasında değişmekte. Malzemenizi alıp gidiyorsunuz adamlar bu ücrete değiştiriyorlar. Bu açıdan bakınca ver senede 100 lira değiştirt yağını bu kadar uğraşacağına diyebilir insan ve çoğunlukla da haklı bir tesbit. Benim endişem işçilik kalitesi. Parasını veriyorsun , bu işten anlamak zorunda değilsin . Sonuçta usta bu işten ekmek kazanıyor, onun bilmesi ve görevini layıkıyla yapmasını bekliyorsun. Ama Türkiyede ustalara göre bu işler dandik ve çıraklar yapıyor. Çırağın yaptığı işin kontrolü de çırağın anasından emdiği süt kalitesine veya namus anlayışına kalmış. Daha önce tekne bakımıyla böyle bir sıkıntı yaşadım, çözümü kendim yapmakta buldum. Daha sonra marangozlukla ilgili bir sıkıntı yaşadım çözümü kendim yapmakta buldum. Subaru alasıya kadar araba bakımı benim için ne olursa servise gitmekten ibaretti. Subaruyla birlikte araba ilgili okumaya başladım. Okudukça araç bakımındaki özensizlikleri fark ettim. Şimdi biraz da kızdığımdan kendi yapabileceğim bakımları kendim yapmaya karar verdim. Ağır bakımlar ve el becerilerine dayalı bakımları bizim buradaki yetkili servise yaptırmayı planlıyorum. Ama yetkili serviste yağ ve filtre bakımı 1000 lirayı aşan bir meblağ. Bakımı kendim yapıp, aradaki farkı daha sık yağ değiştirmeye ayırmayı düşünüyorum.
Eğer kendiniz yapacaksanız bir lift veya kanal olan bir yer şart. Yağ boşaltmak kolay. Yağ kapağını ve yağ kontrol çubuğunu çıkarıp karter tapasını yavaşça açıyorsunuz. Alttaki kaba boşalıyor. (Asla bazı servislerdeki gibi vakumla yağ boşaltmayın. İlla ki içeride biraz kirli yağ kalır. O da yeni yağı bozar.) Zor olan filtreyi değiştirmek ve karter tapasını sıkmak (uygun contayı da unutmamak lazım). Bazen filtre sıkışmış oluyor, özel zincirli anahtarı olmadan elle açamıyorsunuz. Karter tapasını da Adem beyin dediği gibi çok zorlamamak lazım. Tork anahtarı onun için gerekiyor zaten. Bütün bunları yaparken de hem filtre hem de tapada diş kaptırmamaya özen gösterin. Yağ boşaldıktan, tapa sıkıldıktan ve filtre değiştikten sonra yağ kapağından aracın kapasitesi kadar yağ koyuyorsunuz (ne eksik ne fazla). Bunu yağ kontrol çubuğu ile kontrol edebilirsiniz. Bazı servisler ezbere iş yapıp yağı eksik koyabiliyor. (Örneğin dizel araçlar aynı model benzinli araçlara göre daha fazla yağ alır.) Yağ seçimiyle ilgili bu forumda çok şeyler yazıldı zaten.
(15-01-2020, Saat: 10:02)furtherquiterdeeper demiş ki: Eğer kendiniz yapacaksanız bir lift veya kanal olan bir yer şart. Yağ boşaltmak kolay. Yağ kapağını ve yağ kontrol çubuğunu çıkarıp karter tapasını yavaşça açıyorsunuz. Alttaki kaba boşalıyor. (Asla bazı servislerdeki gibi vakumla yağ boşaltmayın. İlla ki içeride biraz kirli yağ kalır. O da yeni yağı bozar.) Zor olan filtreyi değiştirmek ve karter tapasını sıkmak (uygun contayı da unutmamak lazım). Bazen filtre sıkışmış oluyor, özel zincirli anahtarı olmadan elle açamıyorsunuz. Karter tapasını da Adem beyin dediği gibi çok zorlamamak lazım. Tork anahtarı onun için gerekiyor zaten. Bütün bunları yaparken de hem filtre hem de tapada diş kaptırmamaya özen gösterin. Yağ boşaldıktan, tapa sıkıldıktan ve filtre değiştikten sonra yağ kapağından aracın kapasitesi kadar yağ koyuyorsunuz (ne eksik ne fazla). Bunu yağ kontrol çubuğu ile kontrol edebilirsiniz. Bazı servisler ezbere iş yapıp yağı eksik koyabiliyor. (Örneğin dizel araçlar aynı model benzinli araçlara göre daha fazla yağ alır.) Yağ seçimiyle ilgili bu forumda çok şeyler yazıldı zaten.
Çok teşekkürler.
Yağ tapasının başlığı erkek torx lokma ile açılacak gibi. Net adını ve numarasını bilen var mı?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(15-01-2020, Saat: 10:02)furtherquiterdeeper demiş ki: Eğer kendiniz yapacaksanız bir lift veya kanal olan bir yer şart. Yağ boşaltmak kolay. Yağ kapağını ve yağ kontrol çubuğunu çıkarıp karter tapasını yavaşça açıyorsunuz. Alttaki kaba boşalıyor. (Asla bazı servislerdeki gibi vakumla yağ boşaltmayın. İlla ki içeride biraz kirli yağ kalır. O da yeni yağı bozar.) Zor olan filtreyi değiştirmek ve karter tapasını sıkmak (uygun contayı da unutmamak lazım). Bazen filtre sıkışmış oluyor, özel zincirli anahtarı olmadan elle açamıyorsunuz. Karter tapasını da Adem beyin dediği gibi çok zorlamamak lazım. Tork anahtarı onun için gerekiyor zaten. Bütün bunları yaparken de hem filtre hem de tapada diş kaptırmamaya özen gösterin. Yağ boşaldıktan, tapa sıkıldıktan ve filtre değiştikten sonra yağ kapağından aracın kapasitesi kadar yağ koyuyorsunuz (ne eksik ne fazla). Bunu yağ kontrol çubuğu ile kontrol edebilirsiniz. Bazı servisler ezbere iş yapıp yağı eksik koyabiliyor. (Örneğin dizel araçlar aynı model benzinli araçlara göre daha fazla yağ alır.) Yağ seçimiyle ilgili bu forumda çok şeyler yazıldı zaten.
Çok teşekkürler.
Yağ tapasının başlığı erkek torx lokma ile açılacak gibi. Net adını ve numarasını bilen var mı?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Siz en iyisi bir cırcır lokma takımı alın Nuri bey. Hemen her ebattaki lokmalar zaman zaman lazım oluyor.
Ben önce ki araçlarım da kendim yapıyordum ama subaru da kısmet olmadı henüz yağ ve filtre değiştirmek. Herhangi bir nedenle servise gittiğim zaman erkende olsa değiştirttim yağ ve filtreyi denk geldiği için. Kendim yapabileceğim ufak tefek şeyler için daha önceleri biraz takım almıştım ama motor yapmayacağımız için tork koluna gerek yok Tapa için bakır veya alüminyum pul oluyor. Veya o-ring vs tam bilmiyorum. O çapta bir vidayı sıyırtacak kadar sıkmaya zaten gerek yok tek dikkat edilmesi gereken şey yanlış açıda tutturup zorla sıkmamak lazım. Bakır veya alüminyum pul veya o-ring vs olacağı için zaten sızdırmazlık sağlayacaktır. Değişimden sonra bir kaç kez ve sonrasında da ara ara kontrol ederseniz tamamdır. Filtre için ise takarken anahtar vs gibi şeyler ile zorlamamak lazım. Filtre ağzında ki oringi yağlayıp dayandığı noktadan sonra el ile 3-5 tur sıkmak yeterli. Fazla sıkılan filtrenin sıcakta genleşme durumundan dolayı patlama riski olabiliyor.
(15-01-2020, Saat: 14:08)Salih demiş ki: Ben önce ki araçlarım da kendim yapıyordum ama subaru da kısmet olmadı henüz yağ ve filtre değiştirmek. Herhangi bir nedenle servise gittiğim zaman erkende olsa değiştirttim yağ ve filtreyi denk geldiği için. Kendim yapabileceğim ufak tefek şeyler için daha önceleri biraz takım almıştım ama motor yapmayacağımız için tork koluna gerek yok Tapa için bakır veya alüminyum pul oluyor. Veya o-ring vs tam bilmiyorum. O çapta bir vidayı sıyırtacak kadar sıkmaya zaten gerek yok tek dikkat edilmesi gereken şey yanlış açıda tutturup zorla sıkmamak lazım. Bakır veya alüminyum pul veya o-ring vs olacağı için zaten sızdırmazlık sağlayacaktır. Değişimden sonra bir kaç kez ve sonrasında da ara ara kontrol ederseniz tamamdır. Filtre için ise takarken anahtar vs gibi şeyler ile zorlamamak lazım. Filtre ağzında ki oringi yağlayıp dayandığı noktadan sonra el ile 3-5 tur sıkmak yeterli. Fazla sıkılan filtrenin sıcakta genleşme durumundan dolayı patlama riski olabiliyor.
Çok teşekkür ederim uyarılar için.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(15-01-2020, Saat: 12:46)Nuri_Kongur demiş ki: Çok teşekkürler.
Yağ tapasının başlığı erkek torx lokma ile açılacak gibi. Net adını ve numarasını bilen var mı?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Siz en iyisi bir cırcır lokma takımı alın Nuri bey. Hemen her ebattaki lokmalar zaman zaman lazım oluyor.
Problem aslında bu. Ufak çaplı bir atölyem ve bir çok takımım var aslında. Daha önce yağ değiştirmediğim için rampa benzeri bir şeyim yok. Rampa yerine geçici olarak ikame edebileceğim şey belediyenin yollara hız düşürmek için yaptığı kasisler. Arabayı o kasislerden bizim buradakine park edip altına baktım. İdeal şartlardan uzak ama yeterli bir yükseklik vardı. Gördüğüm şey aşağıdaki tapa oldu. Daha önce ufak tefek alyan anahtarı ile işim oldu. Zamanınca Rettanın cırcırlı bir setini almıştım. Atölyemdeki en çok kullandığım takım oldu. Ne var ki, bu tapanın çapı benim takımdakilerin çapını çok aşıyor. Kullanım kitapçıklarına baktım, hepsindeki çizimde bildiğim altı köşeli cıvata kafası. Sonradan öğrendiğime göre buna torx kafa diyorlar. Alyan da değil yani. Subaru ile ilgili hiç tecrübem olmadığından acaba yanlış yere mi baktım dedim. Arkadaşımın atölyesinde arabayı lifte alıp baktık. Evet karter tapası bu. T60 anahtar hafif küçük kalıyor, T70 kafa ise yuvaya sığmıyor. T65 olur belki dedim. T65 diye bir ölçü yokmuş. T60 tam doldurmasa da döndürürken boşa çıkmıyor. Şimdilik T60 lokma aldım.
Subarı 2010 Euro 5 motor 2.0 TD karter tapası.
T60 torx lokma
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi