Merhaba sayın forumdaşlarım, malumunuz benim 2008 Impreza'yı 2003 Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD ile takas etmiştim. Aracın özellikleri ve ilk izlenimlerim hakkında sizinle bilgi paylaşmak isterim.
Öncelikle 2012 Forester kullanmış birisi olarak Jeep Grand Cherokee'nin gerçekten "büyük" bir araç olduğunu belirtmemde fayda var. Aldığım araç Bursa'da işinin ehli kişiler tarafından off-road aracı haline getirilmiş. Araçta kupa yükseltme, orijinalindan bir boy büyük A/T lastikler (BF Goodrich), önde demir tampon ve 13000 lb vinç, arkada çeki demiri, yanlarda kaya kaydırıcı basamaklar ve off-road aydınlatma var. Ayrıca üste bir de port bagaj eklemişler. Motor Mercedes'in 163 HP 2.7 dizel motoru (şu anda 336bin km.de). Otomatik vites ve Quadra-drive dört çeker sistemi var. Araç 70 km sürate kadar sürekli dört çeker (4H), o süratten sonra arkadan çekişli hale geliyor. 4L moduna almak için araç durmuş durumdayken otomatik vitesin sağındaki seçim kolunu önce HIGH konumundan N konumuna sonra da LOW konumuna almanız gerekiyor. Arazi kabiliyetini anlatmama gerek yok zaten.
Aracı alır almaz üstteki port bagajı söküp yerine lazer kesim tavan sepeti taktırdım (çünkü işyerimin kapalı otoparkına giremiyordum). Araçta stepne yoktu, orijinal çıkma jant ve lastik bulup bu ihtiyacı giderdim. Aracın üzerindeki 2018 tarihli BF Goodrich lastiklerden ikisinin yanaklarında yırtılmalar gördüğümden ve araba zıp zıp zıpladığı için daha önce araştırıp almaya karar vermiş olduğum dört adet Hankook Dynapro A/T2 lastik taktırdım. Ağırlıklı olarak asfaltta kullanacaklar için yurtdışı forumlarda en çok tavsiye edilen lastikler bunlardı. Üstelik off-road performansları da fena olmadığı gibi fiyatları da çok uygun.
Aracın iki bölgeli otomatik kliması çalışmadığı için klima kompresörü ve fan termiği değişti. Klima sisteminin temizliği yapıldı ve gaz basıldı. Şu an buz gibi üflüyor. Aldığımda direksiyonun hissiyatını beğenmediğim için aracın altına baktığımda direksiyon amortisörünün hafif ezik ve yağının boşalmış olduğunu gördüm. Bunu da değiştirdim. Şu anda araç tam olması gerektiği hale geldi. Şu ana kadar herşey dahil 20bin TL harcadım.
Araçla ilgili sevdiklerim: Geniş iç hacim ve bagaj (1105 lt), daha önce paylaştığım "bug out vehicle" için gerekli tüm özelliklere sahip olması, otomatik vites, parçalarının kolay bulunması ve Subaru'dan pahalı olmaması.
Araçla ilgili sevmediklerim: Alıştığım Subaru yol tutuşuna sahip olmaması (ki zaten ağırlık merkezi yüksek olan bu aracı daha da yükselttikleri için bu gayet normal), dizel Subaru'dan daha gürültülü çalışması.
Henüz uzun yola gitmedim. Yakıt sarfiyatını ileride hesaplayıp paylaşırım.
Öncelikle 2012 Forester kullanmış birisi olarak Jeep Grand Cherokee'nin gerçekten "büyük" bir araç olduğunu belirtmemde fayda var. Aldığım araç Bursa'da işinin ehli kişiler tarafından off-road aracı haline getirilmiş. Araçta kupa yükseltme, orijinalindan bir boy büyük A/T lastikler (BF Goodrich), önde demir tampon ve 13000 lb vinç, arkada çeki demiri, yanlarda kaya kaydırıcı basamaklar ve off-road aydınlatma var. Ayrıca üste bir de port bagaj eklemişler. Motor Mercedes'in 163 HP 2.7 dizel motoru (şu anda 336bin km.de). Otomatik vites ve Quadra-drive dört çeker sistemi var. Araç 70 km sürate kadar sürekli dört çeker (4H), o süratten sonra arkadan çekişli hale geliyor. 4L moduna almak için araç durmuş durumdayken otomatik vitesin sağındaki seçim kolunu önce HIGH konumundan N konumuna sonra da LOW konumuna almanız gerekiyor. Arazi kabiliyetini anlatmama gerek yok zaten.
Aracı alır almaz üstteki port bagajı söküp yerine lazer kesim tavan sepeti taktırdım (çünkü işyerimin kapalı otoparkına giremiyordum). Araçta stepne yoktu, orijinal çıkma jant ve lastik bulup bu ihtiyacı giderdim. Aracın üzerindeki 2018 tarihli BF Goodrich lastiklerden ikisinin yanaklarında yırtılmalar gördüğümden ve araba zıp zıp zıpladığı için daha önce araştırıp almaya karar vermiş olduğum dört adet Hankook Dynapro A/T2 lastik taktırdım. Ağırlıklı olarak asfaltta kullanacaklar için yurtdışı forumlarda en çok tavsiye edilen lastikler bunlardı. Üstelik off-road performansları da fena olmadığı gibi fiyatları da çok uygun.
Aracın iki bölgeli otomatik kliması çalışmadığı için klima kompresörü ve fan termiği değişti. Klima sisteminin temizliği yapıldı ve gaz basıldı. Şu an buz gibi üflüyor. Aldığımda direksiyonun hissiyatını beğenmediğim için aracın altına baktığımda direksiyon amortisörünün hafif ezik ve yağının boşalmış olduğunu gördüm. Bunu da değiştirdim. Şu anda araç tam olması gerektiği hale geldi. Şu ana kadar herşey dahil 20bin TL harcadım.
Araçla ilgili sevdiklerim: Geniş iç hacim ve bagaj (1105 lt), daha önce paylaştığım "bug out vehicle" için gerekli tüm özelliklere sahip olması, otomatik vites, parçalarının kolay bulunması ve Subaru'dan pahalı olmaması.
Araçla ilgili sevmediklerim: Alıştığım Subaru yol tutuşuna sahip olmaması (ki zaten ağırlık merkezi yüksek olan bu aracı daha da yükselttikleri için bu gayet normal), dizel Subaru'dan daha gürültülü çalışması.
Henüz uzun yola gitmedim. Yakıt sarfiyatını ileride hesaplayıp paylaşırım.