Bu viskoz denen parça otomatik viteslerde olmuyordu değil mi?
Bir de benim muayenede roller koymadılar ama aracı çok da zorlamadılar fren testinde. Diğer araçlardan daha kısa sürdü. aten diferansiyel sorunlu değişim istiyor. Acaba benden önceki sahiplerinde muayenede roller koymadıklarından mı diferansiyel ötüyor diye merak ediyorum.
(17-02-2020, Saat: 15:16)madanadam demiş ki: Bu viskoz denen parça otomatik viteslerde olmuyordu değil mi?
Bir de benim muayenede roller koymadılar ama aracı çok da zorlamadılar fren testinde. Diğer araçlardan daha kısa sürdü. aten diferansiyel sorunlu değişim istiyor. Acaba benden önceki sahiplerinde muayenede roller koymadıklarından mı diferansiyel ötüyor diye merak ediyorum.
Sadece manuel Vitesde mevcut. Roller koymamanin zarar etkisi o testi yapan arkadaşın gaza ne kadar asıldığı ile ilgili.
(17-02-2020, Saat: 15:16)madanadam demiş ki: Bu viskoz denen parça otomatik viteslerde olmuyordu değil mi?
Bir de benim muayenede roller koymadılar ama aracı çok da zorlamadılar fren testinde. Diğer araçlardan daha kısa sürdü. aten diferansiyel sorunlu değişim istiyor. Acaba benden önceki sahiplerinde muayenede roller koymadıklarından mı diferansiyel ötüyor diye merak ediyorum.
Sadece manuel Vitesde mevcut. Roller koymamanin zarar etkisi o testi yapan arkadaşın gaza ne kadar asıldığı ile ilgili.
Gördüğüm kadarıyla gaza dokunmadı bile.Vitesi boşa alıp öyle başladı teste, test yapılan tekerler pasif olarak boşta döndü.
(16-12-2019, Saat: 21:27)Salih demiş ki: Geçmiş olsun. Bu arıza sizin için büyük tecrübe olmuştur. Burada da paylaştığınız için ayrıca teşekkürler. Güzel bir bilgi birikimimiz daha oldu. Anlatımınız da çok güzel Viskoz kavramanın benim bildiğim kadarıyla tepkime süresi otomatik şanzımana göre daha uzun. Otomatik şanzıman bu kavramayı mpt plakalara hidrolik basınç uygularak neredeyse anında yaparken, manuel şanzımanlı vizkos sistemi tamamen mekanik olduğundan içeride ki sıvının ısınıp katılaşması sonucu bir kaç saniye gibi bir sürede yaptığını düşünüyorum. Bir de tüvtürk fren testi gibi bir aksın dışarıdan bir kuvvetle döndürülüp diğer aksın yerde sabit olması durumunda otomatik şanzımanlı araçta mpt de hidrolik basınç olmayacağından (gaza basılmadığı ve vites boşta olduğu için) otomatik şanzıman bu durumdan arıza almadan kurtulabilir. Tabi otomatik diye kimse bu riski yine de almamalı. Manuel şanzımanlı vizkozlu bir subaru ise aynı fren testinde vites boşta olsa bile sorun yaşar diye düşünüyorum. Önler fren testi için merdanede hareket ettiriliyor, arkalar yere sabit. Motor tarafından uygulanan kuvvet bu sefer dışarıdan uygulanıyor ve ön arka devir farkından dolayı viskoz (mekanik olduğundan) yine sıkıntı yaşar galiba.
Otomatiklerde sıkıntı olup olmayacağını zaman gösterecek. Zaten benim diferansiyel problemliydi, şu ana kadar farkettiğim bir anormal durum yok ama ne olacağını Allah bilir.
(17-02-2020, Saat: 15:22)nitro37 demiş ki: Sadece manuel Vitesde mevcut. Roller koymamanin zarar etkisi o testi yapan arkadaşın gaza ne kadar asıldığı ile ilgili.
Gördüğüm kadarıyla gaza dokunmadı bile.Vitesi boşa alıp öyle başladı teste, test yapılan tekerler pasif olarak boşta döndü.
(16-12-2019, Saat: 21:27)Salih demiş ki: Geçmiş olsun. Bu arıza sizin için büyük tecrübe olmuştur. Burada da paylaştığınız için ayrıca teşekkürler. Güzel bir bilgi birikimimiz daha oldu. Anlatımınız da çok güzel Viskoz kavramanın benim bildiğim kadarıyla tepkime süresi otomatik şanzımana göre daha uzun. Otomatik şanzıman bu kavramayı mpt plakalara hidrolik basınç uygularak neredeyse anında yaparken, manuel şanzımanlı vizkos sistemi tamamen mekanik olduğundan içeride ki sıvının ısınıp katılaşması sonucu bir kaç saniye gibi bir sürede yaptığını düşünüyorum. Bir de tüvtürk fren testi gibi bir aksın dışarıdan bir kuvvetle döndürülüp diğer aksın yerde sabit olması durumunda otomatik şanzımanlı araçta mpt de hidrolik basınç olmayacağından (gaza basılmadığı ve vites boşta olduğu için) otomatik şanzıman bu durumdan arıza almadan kurtulabilir. Tabi otomatik diye kimse bu riski yine de almamalı. Manuel şanzımanlı vizkozlu bir subaru ise aynı fren testinde vites boşta olsa bile sorun yaşar diye düşünüyorum. Önler fren testi için merdanede hareket ettiriliyor, arkalar yere sabit. Motor tarafından uygulanan kuvvet bu sefer dışarıdan uygulanıyor ve ön arka devir farkından dolayı viskoz (mekanik olduğundan) yine sıkıntı yaşar galiba.
Otomatiklerde sıkıntı olup olmayacağını zaman gösterecek. Zaten benim diferansiyel problemliydi, şu ana kadar farkettiğim bir anormal durum yok ama ne olacağını Allah bilir.
Burada otomatik vitesden kastettiğim vdc siz ön arka açık tip diferansiyel için.
Mehmet Akif hocam fren testinde arka diferansiyeli sıkıntıya sokacak bir durum yok teorik olarak ama... Sıkıntı olma ihtimali (otomatik için) Mehmet abinin dediği gibi gaza abanma olursa (önler merdanede arkalar beton zeminde), şanzıman mpt plakaları ani yüke geldiği için normalden fazla aşınma gösterebilir ve arka diferansiyel için ise yine ani yüke geldiği için boşluk oluşma ihtimali olabilir.
Aynı sıkıntı benim aracımda Konya seyahatim sırasında gösterdi. Direksiyonu tam sol yaptığımda öne veya arkaya ilk harekette teker bir şeyin üzerinden atlıyormuş gibi ses çıkarıyordu. Sanki sol ön tekerin kuluncu varmış da kırılıyormuş gibi. Telefonda Subaru Teknik Oto ile konuştum. Yola çıkmadan burçlar değişmişti çünki. Bulut bey bana akstan olabileceğini söyledi. Tam sol yaparak daha fazla zorlamamı salık verdi. Sürüş emniyeti açısında tehlike teşkil etmediğini söylediğinden, arabayı kurcalatmadan Kocaeli’ye döndüm. Çeşitli sebeplerden bugün aracı götürdüm. Aradılar aks değilmiş. Viskoz’dan dediler. Anahtar kelime ile google’dan arayınca bu konu karşıma çıktı. Konuyu açan ve detaylı şekilde anlatan Beytullah beye çok teşekkür ederim üşenmeden paylaştığı için. Belirtiler ve teşhis aynı. Teknikoto viskozu söküp temizleyecek ve içindeki yağı yenileyecek. Araba ancak yarın teslim edilebilirmiş. Sonucu burada paylaşırım.
Bu viskoz kaplini freelander 1 lerdede kullanılmış. Orada mutlaka 2 yılda bir viskoz kapline bakım yaptırın deniyor. Özellikle araziye giriliyorsa her sene yapılması öneriliyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Şurada konu detaylı tartışılmış ve yağ olarak 10000 cst viskozitede silikon yağdan 50 ml gerektiği söylenmiş. Gerçi bahsi geçen araç 2005 model forester ama çözümü söyleyen kişinin 2010 foresterı var ve kendi aynı derdini çözmüş.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Şurada konu detaylı tartışılmış ve yağ olarak 10000 cst viskozitede silikon yağdan 50 ml gerektiği söylenmiş. Gerçi bahsi geçen araç 2005 model forester ama çözümü söyleyen kişinin 2010 foresterı var ve kendi aynı derdini çözmüş.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Şurada konu detaylı tartışılmış ve yağ olarak 10000 cst viskozitede silikon yağdan 50 ml gerektiği söylenmiş. Gerçi bahsi geçen araç 2005 model forester ama çözümü söyleyen kişinin 2010 foresterı var ve kendi aynı derdini çözmüş.
Baya detaylı fotolar var. Fotolardan anladığım usta istediği parayı kesinlikle hak ediyor
Manuel vitesli subaruların 200 bin km sonrası böyle bir problemle karşılaşması kuvvetle muhtemelmiş.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yanlış hatırlamıyorsam 1750 tl ye almıştım
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Nuri bey viskozun icerisindeki parçalarda olurda bir problem çıkarsa bizde mevcut olan viskozun parçaları sağlam her ne kadar aracı satmış olsamda @supaplex kardeşim de seve seve size yardımcı olur bilginize.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arkadaşlar şu konu hala net değil galiba. Farklı yorumlar var internette.
Manüel Subaru tüvtürk fren testine girdiğinde boş viteste ön ve arka ayrık değil midir? Eğer ayrık değilse boş viteste awd devre dışıdır bu şekilde kullanmayın tavsiyesi boşuna mıdır?
Haftaya muayeneye gireceğim bir önceki muayenede roller koydurdum ama boş viteste yapıldı ve ne önler testteyken arkalar döndü ne de arkalar testteyken önler. Ayrıca aracı boş vitese çalışır vaziyette kaldırdığımda elle döndürmek suretiyle ön arka dönmüyor ya da yeterince kuvvet uygulayamadığımızdan mı dönmüyor? Bi de adamdan sitem yedik abi o kadar üsteledin bak araba ayırıyormuş sözlerine muhatap kaldık. Neyse biz yine bu sözlere muhatap kalalım önemli değil de Allah viskozumuza zeval vermesin.
(14-12-2020, Saat: 19:01)bahcekapiliyavuz demiş ki: Arkadaşlar şu konu hala net değil galiba. Farklı yorumlar var internette.
Manüel Subaru tüvtürk fren testine girdiğinde boş viteste ön ve arka ayrık değil midir? Eğer ayrık değilse boş viteste awd devre dışıdır bu şekilde kullanmayın tavsiyesi boşuna mıdır?
Haftaya muayeneye gireceğim bir önceki muayenede roller koydurdum ama boş viteste yapıldı ve ne önler testteyken arkalar döndü ne de arkalar testteyken önler. Ayrıca aracı boş vitese çalışır vaziyette kaldırdığımda elle döndürmek suretiyle ön arka dönmüyor ya da yeterince kuvvet uygulayamadığımızdan mı dönmüyor? Bi de adamdan sitem yedik abi o kadar üsteledin bak araba ayırıyormuş sözlerine muhatap kaldık. Neyse biz yine bu sözlere muhatap kalalım önemli değil de Allah viskozumuza zeval vermesin.
Yavuz abi aynı sitemi bende yedim ) bende kendimce "bak gördün mü nasılda dönüyor diyecektim memura" dönmedi. Kontakla beraber harekete geçen bir sistemde değil ama ben çözemedim bu işi. Çözen varsa beri gelsin
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi