Cuma gunu sizlere izolasyon uygulamasi yapacagimdan bahsetmistim. Siparis verdigim malzeme cumartesi adrese ulasti ve dun aksam ustu hava serin iken uygulamanin 1.etabini yaptim.
Malzeme secimi olarak Kilmat markasini tercih ettim.
Parca numarasi: KLM8036 ( 80 mil kalinlik, kutu toplamda 36sq ft = ~3.34mt kare) Mensei : Komsu ulke Rusya. Kutu icerigi: 34 adet dikdortgen plak. [attachment=1688] [attachment=1689] [attachment=1690]
Urunu uygulamak icin isi tabancasi kullanmadim. tahminimden daha ince aluminyum folyo katmani vardi. Zaten kutuyu gunesin altinda unuttugum icin yeterince yumusadigi icin rahatca uygulamayi yaptim.
Ihtiyaciniz olan malzemeler:
Maket Bicagi: Izolasyon plaklarini istediginiz boyda kesmek icin Rulo: izolasyon plaklarini yuzeye guzelce bastirmak icin. yoksa da dert degil. elle bastirabilirsiniz. Civi veya demir tel: Ben kullanmadim fakat ince iscilik yapip vidala yuvalarinin uzerine de uygulama yapacaksaniz, delikleri acmak icin yardimci olacaktir. Eldiven: Lastik eldiven kullanabilirsiniz. Fakat urunu bir sure elinizde tutarsaniz, vucut sicakligiyla kolayca yapisabiliyor ve eldivenden ayirmak sorun olabilir. Ciplak elle uygulanabilir. elinizde herhangi bir leke, boya birakmiyor. Lokma takimi: koltuk ve kemerleri sokmek icin ihtiyaciniz olacaktir. Clips sokmek icin aparata: Tornavida
Uygulamaya baslayalim o zaman.
1. adim: Araci golge bir yere cekip, aku kutup baslarini sokun. yaklasik 5dk boyunca airbag soketlerine dokunmayin. Ama bu sure icerisinde orta konsolu sokebilir hatta koltuk vidalarini sokebilirsiniz. Sure sonunda koltuk soketlerini sokup, aractan cikartabilirsiniz. Benim aracta koltuk altinda ayak/diz airbagleri oldugu icin bu sekilde mudahale ettim. [attachment=1694] [attachment=1695]
2.adim: Uygulamaya baslamadan once, taban dosemesini cikarttiktan sonra, arac tabanini elektrikli supurge ile temizleyin. Resimde gordugunuz gibi beyaz lekeler, ayakkabidan suzulen suyun tabana ulasmasi sonucu olusmus. ben hizli hafif temizlik yapmak icin camasir suyu katkili temizlik mendilleri kullandim. Ozellikle gaz pedali altinda topuk asinmasi varsa, sofor kismi bu sekilde olacaktir. Guzelce temizlenip, kurumasini bekleyin. [attachment=1696]
3.adim: Izolasyon plaklarini uygulamak. Bu islemde dikkat edilmesi gereken puf noktasi, plaklari kesme bicme islemini min seviyeye indirmek. Bunun icin su yolu izleyin derim. 1 plak hic kesmeden nerelere uygulanabiliyorsa uygulayin ve geriye kalan kucuk kisimlar icin en son o bolge bitiminde uygulama yapabilirsiniz. zaman kazanir ve cok daha az iscilik ve kayip ile malzemeyi uygularsiniz. Depo/bagaj acma kollari resimdeki gibiyse o bolgeye uygulamayin derim. ben en son o parcayi oturtmak icin 10 dk harcadim.
4. adim: Ince iscilik yapmak isterseniz detaylara dikkat etmelisiniz. Vida delikleri uzerine izolasyon malzemesi kapatirsa, maket bicagi ile acabilir veya civi/demir tel yardimiyla deligi temizleyebilirsiniz. Aracin orjinal dosemesini cikartmaya ugrasmayip, kaldirip altina uygulama yapabilirsiniz. Resimde goruldugu gibi kumas malzemenin alti komple kapli. vitesin altina uygulama yapmakta fayda var. Ben cok ugrasmadim ve sadece kolcagin altina kolay ulasim olan yere uyguladim. kumas dosemeyi mantikli sekilde hafif kesip cok dagitmadan bir tarafa dogru cektim. altina uygulamayi yapip tekrar uzerine guzelce kapattim. vidalarin uzeri kapanirsa, maket bicagiyla kesip, ilerde ulasmasi kolay olmasi icin acikta birakin. saft kanalinin gectigi yani vitesin alti, sag-sol on koltuklar arasindaki bombeli kisim en ice saca sahip. oraya uygulama yapmanizda fayda var. biraz ugrasip belki vites kolunu sokerek daha rahat uygulama yapabilirisniz. [attachment=1701] [attachment=1704]
5.adim: butun araci toparlamak. ayak havalandirmalarini yerine takip, orjinal izolasyon paspaslarini da yerine koyarak, taban dosemesini guzelce montajini yapin. koltuk vidalarini takarken mutlaka iyice oturduguna dikkat edin. sonucta orjinalden 80mil havada kalacagi icin, vidayi SIKISTIRIRKEN bosluk kalmasin. [attachment=1703]
Islem bu kadar
1. asama: taban izolasyonu - Tamamlandi. 2. asama: camurluk ici/ davlumbaz - Beklemede 3. asama: kapi icleri - Beklemede 4. asama: kabin ve motor arasindaki duvar - Henuz inceleme asamasinda. 5. asama: bagaj izolasyonu - Hibrit pilleri yuzunden uygulama yapmayabilirim. Mazda da uygulama yapacam. Onun sonucunu da paylasirim.
Sonuc: Ev ile is yeri arasinda araci kullanip gozlemledim. Hatta otoyolu yeni asfaltlamislar ve uzerine cok ince cakil (kisin cekisi arttirmak icin) uygulanmis. cakil taslari onceden aracin altina vurdugunda hissedilir ses yaparken, simdi ise sanki kum vuruyor etkisi yapti. bozuk yuzeydeki seslerde bariz azalma hissettim. Davlumbaz ve kapi iclerine de uygulama yapinca eminimki epey farki olacaktir.
Zamanin kisitli olmasindan dolayi dosemeyi sokmusken disarda yikayayim dedim. Ama kurumayacagi icin onumuzdeki yaza birakacam. Birde daha etkili sonuc icin, sunger izolasyon da uygulanip, uzerine doseme kapatilabilir. daha once bahsettim mi bilmiyorum. mercedes de taban dosemesinin altinda memory foam denilen sungerlerden var ve inanilmaz etkili sonuc veriyor.
Uygulama yapilan arac: Toyota Camry-Hybrid. 34 plak fazlasiyla yetti. sanirim 4-5 tane kalmistir. Arka koltuk altina henuz uygulama yapmadim.
Süper olmuş. Ben tabana giremedim. bagaj havuzu ve kapılara uyguladım. o bile yeterli oldu ama tabanada girmeyi düşünüyorum. Uygun lokma takımı ve malzeme tedariğinden sonra o işide aradan çıkaracam. Eline sağlık.
(23-09-2019, Saat: 17:26)gonyalı4258 demiş ki: Elinize sağlık.çıık iyi olmuş. Tek tip malzememi kullandınız...
Evet, tek tip malzeme kullandim. urunun bir tarafi aluminyum folyo( resimdeki kilmat yazan kisim), diger tarafi da oldukca yumusak vucut isisiyla kolayca yapisabilen bir malzeme. sanirim araclarin tabanindaki siyah izolasyon maddesiyle ayni.
davlumbaz ve kapi iclerini de yaptiktan sonra sanirim daha etkili sonuc elde edecem. bu aralar biraz yogunum. kis gelmeden bahcede bitirmem gereken isler var. firsat bulursam kapilar ve davlumbaz uygulamalarini da yapip paylasacam.
(23-09-2019, Saat: 17:26)gonyalı4258 demiş ki: Elinize sağlık.çıık iyi olmuş. Tek tip malzememi kullandınız...
Evet, tek tip malzeme kullandim. urunun bir tarafi aluminyum folyo( resimdeki kilmat yazan kisim), diger tarafi da oldukca yumusak vucut isisiyla kolayca yapisabilen bir malzeme. sanirim araclarin tabanindaki siyah izolasyon maddesiyle ayni.
davlumbaz ve kapi iclerini de yaptiktan sonra sanirim daha etkili sonuc elde edecem. bu aralar biraz yogunum. kis gelmeden bahcede bitirmem gereken isler var. firsat bulursam kapilar ve davlumbaz uygulamalarini da yapip paylasacam.
Elinize sağlık bekliyoruz. Forester için kaç metre aldınız malzemeden en boy olarak ve nekadar tuttu
(23-09-2019, Saat: 19:41)sarpworks demiş ki: Evet, tek tip malzeme kullandim. urunun bir tarafi aluminyum folyo( resimdeki kilmat yazan kisim), diger tarafi da oldukca yumusak vucut isisiyla kolayca yapisabilen bir malzeme. sanirim araclarin tabanindaki siyah izolasyon maddesiyle ayni.
davlumbaz ve kapi iclerini de yaptiktan sonra sanirim daha etkili sonuc elde edecem. bu aralar biraz yogunum. kis gelmeden bahcede bitirmem gereken isler var. firsat bulursam kapilar ve davlumbaz uygulamalarini da yapip paylasacam.
Elinize sağlık bekliyoruz. Forester için kaç metre aldınız malzemeden en boy olarak ve nekadar tuttu
Benim actigim konuda detaylari paylastim : 2 top 10cm en 10metre boy bituself. Bir topta 20cm en 10metre boy yalıtım süngeri