Arkadaşlar ilk Subarumu alacağım , bugün Exper yaptiracağım ama nelere dikkat etmeliyim sizce ? Aracımı eşim ve 6 aylık kızım için alacağımdan performans gibi bir derdim yok oturduğum yer biraz yokuş ve viraj olduğu için amacım güvenlik ve geniş bagaj hacmi sizce araç ideal midir? Nelere dikkat etmeliyim ?
(09-06-2023, Saat: 10:52)elturco34 demiş ki: Arkadaşlar ilk Subarumu alacağım , bugün Exper yaptiracağım ama nelere dikkat etmeliyim sizce ? Aracımı eşim ve 6 aylık kızım için alacağımdan performans gibi bir derdim yok oturduğum yer biraz yokuş ve viraj olduğu için amacım güvenlik ve geniş bagaj hacmi sizce araç ideal midir? Nelere dikkat etmeliyim ?
Ben bu aracın hem otomatik hem de düz viteslisini kullandım. Yol tutuşu virajlarda çok iyidir. Otomatik biraz hantaldır (özellikle yokuşlarda). Paylaştığınız aracın fiyatı biraz yüksek ama araç güzel; km.si düşük ve hiç LPG takılmamış. LPG tüpü olmadığı için bagaj sizi tatmin eder. Daha da yetmezse benim gibi port bagaj takarsınız. Yine de yakındaki bir Subaru servisine/ustasına aracı gösterin. Lifte kaldırıp altına baksınlar. Hesapta olmayan bir masraf çıkarmasın sonra.
Hoşgeldiniz. Aslında önce "Tanışma" bölümünde kendinizi tanıtmanız forum kuralları gereği daha iyi olurdu. Ama bugün işiniz biraz acil diye anlıyorum. Araç İstanbul'da (Sarıyer). Dolayısıyla bayiden çıktığı zamandan beri bakımları "Subaru" servisinde mi yapılmış, buna dikkat etmek çok iyi olur. (Ben yetkili servis tercih edenlerdenim, ancak karşıda (Avrupa Yk'nda) Boss Türker Usta gibi işinin ehli, oldukça güvenilir özel servislerin olduğunu da duydum) İkinci sahibi olması, hiç LPG takılmamış olması, nispeten aile kullanımı ve tam ise Subaru servis bakım kaydının tam olması büyük avantaj. Otomatik olması nedeniyle belki şanzımana dikkat etmek gerekebilir. Ki çok hafif vuruntu vb varsa da zaman içinde biraz masraf yapmak gerekebilir, ancak araçtan vazgeçilecek bir detay ya da sorun değil (Halihazırda 2den 3e geçerken çok hafif bir vuruntu olan şanzımanı 1,5 yıldan fazladır sorunsuz kullanmaktayım) Bagaj demişsiniz. Çok geniş gelmeyebilir, hatchback. Bunu da birçok kullanıcı dostumuz tavan bagajı ekleyerek çözüyor. Km az, ancak 13 14 yaşında olması nedeniyle radyatör ve radyatör hortumları başta olmak üzere çeşitli mekanik elemanların değişime ihtiyacı olabilir, ancak bu çok normal yaş itibariyle. Bu yaşta bu paraya alınabilecek - bana göre- en güvenilir, en iyi markalarda başı çekiyor Subaru. Not: Aracı ya da sahibini tanımıyorum. 16 bin TL lik 9 ayrı tramer kaydı için, eğer ki kaporta vbden oluşuyorsa bence sorun yok, Subaru'da kaportadan kaynaklanan ufak kazalar hele yetkili servis tamirli ise pahalı olabilir, normal. Ama bir göz atmakta, incelemekte fayda var. Eğer fırsatınız varsa Maslak Subaru Boss Türker Usta, ya da Asal otomotiv (Subaru Yetkili Servis) gibi yerlere eksper için danışılabilir. Bilmiyorum, eksper randevusu veriyorlar mı? Normal eksperde dynoya filan sokup yormaya gerek duymadım ben, yetkili servis bakımları tamdı benimkinin. Eğer şüpheniz var ise, kasa kaporta iskeletin işlemeli olup olmadığı, şanzıman, hava yastıkları, havaya kaldırıp hafif gaz verince 4 tekerin de senkronize dönüp dönmediği kontrol ettirilebilir.
Son olarak, 1,5 motor biraz sabit ya da durağan, atik, çok çevik, yarış arabası kıvamında değildir. Ancak genel olarak sorunsuz bir motor. Çekiş sistemini ise bilmiyorum konuşmamıza gerek var mı? Eğer daha önce kullanmadıysanız bağımlısı olacaksınız. Harikulade bir seçimdir.
(09-06-2023, Saat: 11:16)M.Ertug B demiş ki: Hoşgeldiniz. Aslında önce "Tanışma" bölümünde kendinizi tanıtmanız forum kuralları gereği daha iyi olurdu. Ama bugün işiniz biraz acil diye anlıyorum. Araç İstanbul'da (Sarıyer). Dolayısıyla bayiden çıktığı zamandan beri bakımları "Subaru" servisinde mi yapılmış, buna dikkat etmek çok iyi olur. (Ben yetkili servis tercih edenlerdenim, ancak karşıda (Avrupa Yk'nda) Boss Türker Usta gibi işinin ehli, oldukça güvenilir özel servislerin olduğunu da duydum) İkinci sahibi olması, hiç LPG takılmamış olması, nispeten aile kullanımı ve tam ise Subaru servis bakım kaydının tam olması büyük avantaj. Otomatik olması nedeniyle belki şanzımana dikkat etmek gerekebilir. Ki çok hafif vuruntu vb varsa da zaman içinde biraz masraf yapmak gerekebilir, ancak araçtan vazgeçilecek bir detay ya da sorun değil (Halihazırda 2den 3e geçerken çok hafif bir vuruntu olan şanzımanı 1,5 yıldan fazladır sorunsuz kullanmaktayım) Bagaj demişsiniz. Çok geniş gelmeyebilir, hatchback. Bunu da birçok kullanıcı dostumuz tavan bagajı ekleyerek çözüyor. Km az, ancak 13 14 yaşında olması nedeniyle radyatör ve radyatör hortumları başta olmak üzere çeşitli mekanik elemanların değişime ihtiyacı olabilir, ancak bu çok normal yaş itibariyle. Bu yaşta bu paraya alınabilecek - bana göre- en güvenilir, en iyi markalarda başı çekiyor Subaru. Not: Aracı ya da sahibini tanımıyorum. 16 bin TL lik 9 ayrı tramer kaydı için, eğer ki kaporta vbden oluşuyorsa bence sorun yok, Subaru'da kaportadan kaynaklanan ufak kazalar hele yetkili servis tamirli ise pahalı olabilir, normal. Ama bir göz atmakta, incelemekte fayda var. Eğer fırsatınız varsa Maslak Subaru Boss Türker Usta, ya da Asal otomotiv (Subaru Yetkili Servis) gibi yerlere eksper için danışılabilir. Bilmiyorum, eksper randevusu veriyorlar mı? Normal eksperde dynoya filan sokup yormaya gerek duymadım ben, yetkili servis bakımları tamdı benimkinin. Eğer şüpheniz var ise, kasa kaporta iskeletin işlemeli olup olmadığı, şanzıman, hava yastıkları, havaya kaldırıp hafif gaz verince 4 tekerin de senkronize dönüp dönmediği kontrol ettirilebilir.
Son olarak, 1,5 motor biraz sabit ya da durağan, atik, çok çevik, yarış arabası kıvamında değildir. Ancak genel olarak sorunsuz bir motor. Çekiş sistemini ise bilmiyorum konuşmamıza gerek var mı? Eğer daha önce kullanmadıysanız bağımlısı olacaksınız. Harikulade bir seçimdir.
2017'de tanıştım, ayrılamıyoruz.
Tüm bilgiler için çok teşekkür ederim , inşallah alırsam grubta tanışma bolumune yazıp Subaru ailesine katilacağım. Aracı Türker ustaya gösterdim Maslak sanayinde kağıtta yazan işlemler yapılmalı dedi.Motorda sağ pistonda hafif sibop(?) sesi var dedi ama motora bakdiginda açılmadığını belirtti. Açılmışsa asla önermem dedi kendileri ,fotoğrafı buraya koyuyorum sizde değerlendirebilir misiniz
Merhabalar tekrar, Kağıtta yazılanlar - bu konuda benden daha profesyonel arkadaşlar daha net yorum yapabilirler Ama-bence beklenebilecek sıkıntılar, yaş itibariyle normal bence. Fiyattan düşülebilir, eğer satıcı kabul eder ise. Zaten viraj demiri, şanzıman yağı vb 2nci elde mutlaka değiştirilebilecek hatta özellikle tüm yağ, sıvı, hortumlar vb elden geçmesi kanaatimce şart parçalar, konular. Sibop sesine gelince... Bunun açabileceği maliyeti ya da sonuçları da Türker Usta belirtti mi? O noktada ben (LPG ve bakımı az, 7nci sahipli bir Subaru'da dili epey yanmış olarak) biraz temkinli davranır, başka araca yönelirdim. 115 bin km'de sibop sesi bana göre, marka/model ne olursa olsun, toleranslı davranılacak bir konu değil, diye düşünüyorum.
(10-06-2023, Saat: 11:35)M.Ertug B demiş ki: Merhabalar tekrar, Kağıtta yazılanlar - bu konuda benden daha profesyonel arkadaşlar daha net yorum yapabilirler Ama-bence beklenebilecek sıkıntılar, yaş itibariyle normal bence. Fiyattan düşülebilir, eğer satıcı kabul eder ise. Zaten viraj demiri, şanzıman yağı vb 2nci elde mutlaka değiştirilebilecek hatta özellikle tüm yağ, sıvı, hortumlar vb elden geçmesi kanaatimce şart parçalar, konular. Sibop sesine gelince... Bunun açabileceği maliyeti ya da sonuçları da Türker Usta belirtti mi? O noktada ben (LPG ve bakımı az, 7nci sahipli bir Subaru'da dili epey yanmış olarak) biraz temkinli davranır, başka araca yönelirdim. 115 bin km'de sibop sesi bana göre, marka/model ne olursa olsun, toleranslı davranılacak bir konu değil, diye düşünüyorum.
Kendisi ile konuştuğumda tek taraflı olduğu için sorun olmayacağını istersek ayar yapilabileceğini söyledi ama motorun inmesi gerektiği için bir süreç alır dedi.
Sağ taraftan subap sesi diye bir durum hiç duyulmuş değil. Böyle uyduruk bir arıza yüzünden tek kapak yapıp aracı daha beter etmiş ustalar biliyorum. Şahsen ben başka yerde baktırırdım. Hem benzinli hem bu km de bir araçta olması muhtemel bir ses değildir subap sesi. Vanostan gelir o da kötü yağ kullanımından ve ya avcs sensör hattı tıkanıklığından olur. Listedeki diğer şeyler çok önemli değil ama güncel orijinal parça fiyatları ne tutar bilemiyorum. Gittiğiniz yere gelince insanlığı ve ustalığı iyi arıza tespiti her zaman çok isabetli değil fiyat olarak da yetkili servise çok yakın fiyatları olan bir yer. Ama camia da sakat iş yaptığına rastlayan yok çok öven de yok. Bilemedim. Aynı araç bende de var eşim kullanıyor bayan için ideal bir araç.
(11-06-2023, Saat: 19:43)Cherkess demiş ki: Sağ taraftan subap sesi diye bir durum hiç duyulmuş değil. Böyle uyduruk bir arıza yüzünden tek kapak yapıp aracı daha beter etmiş ustalar biliyorum. Şahsen ben başka yerde baktırırdım. Hem benzinli hem bu km de bir araçta olması muhtemel bir ses değildir subap sesi. Vanostan gelir o da kötü yağ kullanımından ve ya avcs sensör hattı tıkanıklığından olur. Listedeki diğer şeyler çok önemli değil ama güncel orijinal parça fiyatları ne tutar bilemiyorum. Gittiğiniz yere gelince insanlığı ve ustalığı iyi arıza tespiti her zaman çok isabetli değil fiyat olarak da yetkili servise çok yakın fiyatları olan bir yer. Ama camia da sakat iş yaptığına rastlayan yok çok öven de yok. Bilemedim. Aynı araç bende de var eşim kullanıyor bayan için ideal bir araç.
Özgür hocam arabayı yarın fiyatta pazarlık yaparak alıyorum insallah sizin İstanbul Avrupa yakasında tavsiye ettiğiniz bir subaru servisi veya ustası var mıdır acaba ?